Aşa se întâmplă când reglementezi după ureche, fără studii de trafic

Autor: Alexandru Banu 27 sept. 2017 Știri auto
Aşa se întâmplă când reglementezi după ureche, fără studii de trafic

Ne tot plângem că în România nu se aplică legea. Stai să vezi când se aplică inutil, prost şi fără cap. Ca să prevină autorităţile o ilegalitate.

Avem un exemplu în zona Pantelimon – Iancului. De 2-3 ani, acolo e un mall enorm, Mega Mall. Una dintre ieşiririle subterane dă în bulevardul Pierre de Coubertin (pentru cultura noastră, este părintele Jocurilor Olimpice şi fondatorul Comitetului Internaţional Olimpic). Acolo faci, logic, dreapta şi nu poţi să faci – conform marcajuluicontinuu – stânga. Dacă faci dreapta ajungi în bulevardul Pantelimon, iar în stânga ai Vatra Luminoasă, o zonă liberă dintotdeauna, chiar de degajare a traficului.

Până acum vreo săptămână, de când există Mega Mall, mulţi şoferi care ieşeau din parcarea subterană şi „înţepau” blvd. Pierre de Coubertin, făceau stânga încălcând marcajul. Era o armonie perfectă, nu se auzea niciun claxon, nu era poliţie, totul curega perfect, exista înţelegere din partea tuturor, indiferent de sens şi de direcţia în care te duceai şi nu stăteai mai mult de 2 min. maximum ca să ieşi din parcarea subterană a mall-ului şi să ajungi în mijlocul intersecţiei Pantelimon. Chiar se gândeau oamenii din zonă că următorul pas e montarea unui semafor cu galben intermitent ca să fie totul absolut corect.  

Acum vreo săptămână, aşa cum spuneam, probabil Comisia Tehnică de Circulaţie a avizat montarea unor stâlpişori care nu mai permit maşinilor să încalce regula marcajuluicontinuu şi să facă la stânga spre zona Vatra Luminoasă după ce ies din parcarea subterană a mall-ului. Rezultatul? Un trafic paralizat care înseamnă 10 minute numai ca să ieşi din parcarea subterană la suprafaţă şi vreo 20 de minute până ajungi în Pantelimon. De la Vatra Luminoasă puteţi să vă luaţi deja adio, mai bine faceţi un ocol de Pământ. Nu ne înţelegeţi greşit, nu numai mall-iştii suferă, ci toată lumea, din toată zona.

Haos, claxoane, înjurături, pierdere de timp şi de benzină. Iată la ce poate duce reglementarea unei corectitudini tembele care strică în loc să rezolve lucrurile. Şi aşa avem curajul să declarăm chiar din titlu că nu a existat niciun studiu de trafic înainte să se facă o asemenea prostie. Pentru că nu o poţi numi altfel atât timp cât ani de zile s-a circulat perfect, încălcându-se o regulă. Şi probabil că din acest motiv – de înţelegere şi sens pentru un trafic normal – poliţia nu stătea niciodată acolo ca să-i prindă pe cei care încălcau legea.

Adică în loc să fi reglementat virajul la stânga cu un semafor intermitent pentru încadrarea în regulament, autorităţile au omorât traficul. Să ne spuneţi dacă mai credem sau nu în conspiraţia cu statul în trafic = bani pentru benzinari. Aveţi mai jos, după declaraţia Gabrielei Firea, poza din Google Maps ca să înţelegeţi despre ce am vorbit mai sus. Puteţi, totodată, să vedeţi în modul Street, în Google Maps (search Mega Mall).

Redăm declaraţia Gabrielei Firea din iunie 2016:

„Voi face revoluţie în materie de trafic în capitală. Am foarte multe soluţii care vor decongestiona traficul. În primul rând, investiţii masive în transportul public, voi propune acordarea de urgenţă a bugetului necesar pentru ca aceste autobuze stricate să intre în trafic. Împreună cu Poliţia Capitalei vom face în aşa fel încât să avem un sistem de semaforizare inteligent aşa cum se întâmplă în orice Capitală europeană. De asemenea, aş dori să se încheie de urgenţă lucrările la metroul din Drumul Taberei.

Lucrurile deja se mişcă. Peste două săptămâni voi merge la Bruxelles pentru a debloca proiectele cu fonduri europene care sunt acum îngheţate, De un an de zile nu s-a mai lucrat deloc pentru deblocarea acestor fonduri.

În jumătate de an se va vedea că se vor schimba lucrurile în Bucureşti. Într-o jumătate de an  se va circula mult mai uşor în Bucureşti. Sunt soluţii identificate. M-am consultat cu mulţi specialişti în domeniul traficului, transportului şi toţi mi-au spus că deşi avem un plan de mobilitate urbană multe lucruri nu se respectă”

Da, bine …

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide