Audi prezintă noul RS4 Avant de 450 CP. GALERIE FOTO

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Știri

Dacă tot a împlinit 12 ani, cei de la Audi s-au gândit să-l înnoiască: Audi RS4 ajunge acum la a treia generaţie, iar modul în care arată maşina, dar şi fişa tehnică, ne umple de respect.

Mai agresiv decât generaţia precedentă. Un familist nervos...

Pe scurt: sub capotă se află un V8 FSI normal aspirat de 450 CP scoşi din 4.2 litri, puterea maximă fiind atinsă foarte sus, la 8.250 rpm, în timp ce cuplul maxim de 430 Nm este disponibil integral între 4.000 şi 6.000 de rpm. Cât de rapidă este maşina? Foarte simplu: accelerează de la 0-100 km/h în doar 4.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar poate fi crescută la 280 km/h la cerere (moment în care maşina trebuie încălţată şi cu alte anvelope).

Cam asta vor vedea cei din trafic... Înainte să dispară!

Interesant raportat la aceste date tehnice şi performanţe este consumul: 10.7 litri de benzină pe 100 de km. Audi încearcă să demonstreze că poţi încă oferi plăcerea incomparabilă a condusului sportiv cu un motor aspirat de cilindree mare fără a face însă rabat la normele ecologice. Normal, cifrele referitoare la consum nu se compară cu cele ale unui motor turbo, însă trebuie să ţinem cont şi de faptul că vorbim de un model quattro cu tracţiune integrală permanentă!

In aceste două sticle de Cola de 2 litri încap 450CP

Apropo de tracţiune: avem de-a face cu ultima generaţie quattro, care include un diferenţial central auto-blocant şi o funcţie de torque vectoring (cuplul este trimis către roata care are nevoie mai mult de el). Pentru împătimiţi, Audi oferă şi un diferenţial sport opţional, care distribuie activ puterea şi între roţile spate.

Gone in 4.7 seconds...

În fine, suspensiile lui RS 4 Avant sunt în mare parte din aluminiu, corpul maşinii este mai coborât cu 20 de mm faţă de A4 Avant, iar roţile sunt pe 19, respectiv 20 inci (265/35/19 în serie) şi au în standard discuri de frână ventilate iar în opţiune discuri din compozit fibră de carbon şi ceramică. Controlul asupra maşinii este asigurat de o direcţie electromecanică şi de o cutie S tronic în şapte trepte cu dublu ambreiaj, iar şoferul poate dezactiva complet ESC-ul (cel puţin aşa susţine Audi…). Sistemul Audi drive select dynamic este oferit în standard, în timp ce diferenţialul sport şi suspensia sport cu DRC (Dynamic Ride Control) pot fi comandate în opţiune. Aceasta din urmă este un sistem hidraulic care adaptează instantaneu suspensia la dorinţele şoferului sau la particularităţile drumului.

Evident, la interior regăsim pielea neagră cu inserţii roşii, indicatoare, volan şi pedalier sport, dar şi rafinamente de genul sistemului audio Bang & Olufsen şi cam jumătate de milion de gadgeturi. Pentru că maşina este pentru familişti, portbagajul are 490 de litri în standard, dar poate fi extins la 1.430 de litri în cazul în care vrei să-ţi transporţi bucătăria cu 250 km/h până acasă.

Negrul is the new black, baby!

Preţul acestui tanc-rachetă de familie? De la 76.000 de euro în Germania.

Aşteptaţi-vă foarte curând la un material de test în premieră pe ProMotor!



Comentarii
Inchide