Pentru că suntem limitați de buget, mulți dintre noi suntem tentați să achiziționam o mașină la mâna a doua.
Fiabilitatea unei mașini second hand poate fi factorul determinant în momentul în care ne decidem să o cumpăram. Aceasta depinde de procesul de fabricare, de materialele din care sunt făcute piesele dar și de condițiile de exploatare a celui care a condus-o.
În cazul mașinilor rulate ne putem baza pe modul cum au îmbătrânit alte exemplare ale aceluiași model, dar și problemele care au fost semnalate în decursul timpului de către proprietari.
Rugina este una dintre problemele care pot fi detectate cel mai ușor. Se recomandă verificarea semnelor de rugină pe toate panourile caroseriei și în special la îmbinări și muchii, precum și sub pasajele roților și aripi. Pragurile și partea inferioară a portierelor sunt alte zone în care poate acționa rugina. Riscul de a fi înșelați este însă mare, pentru că nu știm cu adevărat ce se află sub caroseria uneori revopsită după vreun accident ori pentru a ascunde rugina.
Cu toate acestea, nu toți vânzătorii sunt tentați să ascundă defectele mașinii. Pe site-ul Revanzare.bcr-leasing.ro am găsit o Dacia Logan produsă în 2007 care a ajuns la un rulaj de 166.519 de km. Preșul acestui Logan este de 1.567 euro (TVA inclus). Mașina poate fi luată ca exemplu în privința modului cum îmbătrânește acest model. Constatăm că după 166.000 de km Dacia Logan nu arată foarte bine. Pe lângă semnele de uzură, oarecum normale pentru o mașină veche de 15 ani, există și multe zone ruginite.
O altă operațiune la fel de importantă înainte de achiziție este verificarea istoricului respectivei mașini. Registrul Auto Român permite acest atâta timp cât a fost înmatriculată în România. Verificarea kilometrajului înregistrat la diversele Inspecții Tehnice Periodice (ITP) este gratuită pe site-ul RAR, dar pentru istoricul de daune trebuie plătită o taxă.