BMW Seria 5 – istoria Seriei 5

Autor: Andrei Nan acum 13 ani Știri auto

BMW Seria 5 E 28, a doua generatieA
doua generaţie BMW Seria 5 (nume de cod E 28) a fost lansată la
sfârşitul anului 1981
, continuând stilul precedentei
generaţii, însă cu o agresivitate mai bine pusă în evidenţă de
partea frontală modernizată, cu o imagine de marcă mai
pregnantă.

Mai mult decât evoluţiile în plan stilistic au contat cele
ţinând de tehnologie: noua suspensie oferea un şi mai bun compromis
între dinamism şi confort, iar sistemele electronice au început să
se înmulţească, de la sistemul ABS sau computerul de bord
până la injecţia electronică
. Încă de la lansarea pe
piaţă, BMW Seria 5 E 28 a fost oferită cu o gamă largă de
motorizări, cu puteri variind între 90 şi 184 CP.

Primul BMW M5 a fost un E 28Deşi
în 1984 a fost prezentată noua versiune BMW M535i, adevăratul top
model a venit cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 1985, unde
a fost prezentat primul BMW M5
. Deşi din exterior era
destul de greu să realizezi care sunt diferenţele faţă de restul
gamei, la nivel tehnic totul era la superlativ – în primul rând
motorizarea de 286 CP, provenită chiar de pe supercarul BMW M1,
care a făcut din BMW M5 cel mai rapid sedan de serie din lume.

Însă puterea nu este singurul domeniu în care BMW s-a clasat
printre cei mai inovatori constructori. În 1983 a fost luată
decizia de a intra pe tărâmul motorizărilor diesel, astfel apărând
revoluţionarul BMW 524td, al cărui propulsor turbo-diesel
în şase cilindri dezvolta 115 CP
, oferind cele mai bune
performanţe din segmentul său şi fiind cea mai bună combinaţie
între sportivitate şi economicitate.

Şi în domeniul benzinarelor, BMW Seria 5 a oferit o motorizare
economică: 525e beneficia de un motor de 2,7 litri, care dezvolta
125 CP şi avea un cuplu motor maxim de 240 Nm la numai 3.250 rpm.
De asemenea, electronica motorului era optimizată pentru un cât mai
bun control al eficienţei arderii, iar cutia de viteze cu 5 trepte
avea un sistem „overdrive”, pentru creşterea economiei şi reducerea
rezistenţelor la schimbarea treptelor.

BMW Seria 5 E 28 a fost vândută, în 6 ani de existenţă,
în peste 722.000 de exemplare
, stabilind un nou record de
vânzări pentru familia Seriei 5.

Iată şi versiunile europene ale lui BMW Seria 5 E
28:

– motoare pe benzină

  • 518 (1.766 cmc, 4 cil., 90 CP, ani producţie:
    1981 – 1984 )
  • 518i (1.766 cmc, 4 cil., 105 CP, ani
    producţie: 1984 – 1987 )
  • 520i (1.990 cmc, 6 cil., 125 CP, ani
    producţie: 1981 – 1985)
  • 520i (1.990 cmc, 6 cil., 129 CP, ani
    producţie: 1985 – 1987)
  • 525i (2.494 cmc, 6 cil., 150 CP, ani
    producţie: 1981 – 1987)
  • 525e (2.693 cmc, 6 cil., 125 CP, ani
    producţie: 1983 – 1987)
  • 528i (2.788 cmc, 6 cil., 184 CP, ani
    producţie: 1981 – 1987)
  • 535i / M535i (3.430 cmc, 6
    cil., 218 CP, ani producţie: 1985 – 1988)
  • M5 (3.453 cmc, 6 cil., 286 CP, ani producţie:
    1985 – 1988)
– motoare diesel
  • 524d (2.443 cmc, 6 cil., 86 CP, ani
    producţie: 1986 – 1988)
  • 524td (2.443 cmc, 6 cil., 115 CP, ani
    producţie: 1983 – 1987)

BMW Seria 5 E 28, produs intre 1981 si 1987, a fost vandut in peste 722.000 de exemplare

VEZI AICI
LANSAREA NOULUI BMW SERIA 5!

Pagini: 1 2 3 4




Comentarii
Inchide