Cum arată cea mai luxoasă și mai tehnologizată Dacia Spring

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 luni Știri auto

Electricul Dongfeng EX1 este, după cum se știe, varianta destinată pieței din China a modelului românesc Dacia Spring. Acesta este unul dintre automobilele cu zero emisii pe care le produce compania Dongfeng Motor, care acum a lansat încă unul. Acesta se numește EX1 Nano Box și se poate lăuda că oferă cel mai luxos și mai tehnologizat interior dintre toate modelele.

Dacia Spring, primul model electric din istoria mărcii românești, și-a făcut debutul comercial în 2021. Acesta a devenit rapid un succes de piață, fiind printre cele mai bine vândute vehicule cu emisii zero din Europa.

Mașina este produs în China sub diferite identități. În 2019 s-a născut sub numele de Renault City K.ZE, iar ulterior a fost vândută sub diferite denumiri. Astfel, clienții asiatici puteau alege dintre Dongfeng Aeolus EX1, Dongfeng Fengguang E1, Dongfeng Fengxing T1 și Dongfeng Venucia E30 EV.

În curând, pe această piață vor demara vânzările unui nou model de oraș pe baterii. Se numește Dongfeng EX1 Nano Box și este destul de diferită comparativ cu modelele anterioare. Și asta în sens pozitiv.

Noul EX1 Nano Box este mai luxos decât o Dacia Spring

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Este pentru prima dată când un model Dongfeng seamănă atât de mult cu Spring. Din punct de vedere estetic, mașina a primit o grilă mult mai subțire, care constă într-o bandă simplă de culoare neagră ce este flancată de cele două faruri LED subțiri pentru conducerea pe timp de zi. Spoilerul găzduiește blocurile optice principale al căror contur alb este din plastic.

Aspectul exterior este identic cu cel al Spring-ului nostru și este completat de pasajele roților din plastic și de o nuanță de verde unică. Din păcate, nu există fotografii cu partea posterioară. Într-una dintre imagini se poate observa o porțiune dintr-un stop, care pare a fi același de pe modelul românesc.

Trecând la interior, putem afirma că noul Dongfeng EX1 Nano Box reprezintă un mare pas înainte comparativ cu Dacia Spring. Automobilul autohton este o mașină fără pretenții, care oferă dotări decente, performanțe acceptabile, la un preț de vânzare foarte avantajos. În schimb, unul dintre punctele slabe îl reprezintă calitatea finisajelor.

De altfel, aici se face diferența între Nano Box și Spring. Modificările primite de electricul chinezesc sunt pe cât de evidente, pe atât de remarcabile. Acesta va oferi un habitaclu mai luxos și mai tehnologizat comparativ cu modelul Dacia.

Astfel, în habitaclu regăsim un panou de instrumente complet digital și un ecran tactil pentru sistemul multimedia de 10 inch. Sub acesta se află gurile de ventilație, modulul de comandă pentru sistemul de climatizare și un buton rotativ pentru selectorul de viteze. În același timp, mașina oferă materiale și finisaje superioare electricului autohton. De asemenea, alegerea culorilor creează un ambiant mai vesel și mai primitor.

Nu vă așteptați ca Nano Box să sosească în Europa. Grupul Renault a încheiat joint-venture-ul cu Dongfeng Motor la sfârșitul anului 2019, iar în urmă cu trei luni a anunțat pentru 2024 lansarea celei de-a doua generație de Spring.

Sursa: L’Argus


Sursa foto: Dongfeng


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide