Detroit 2008

Autor: Alexandru Banu 19 feb. 2008 Știri auto

Revenind pe plaiuri americane, să mai aruncăm o privire la constructorii de peste Ocean: Buick l-a prezentat pe aşa-numitul Riviera Concept, care nu este nou, căci a fost expus prima dată la Shanghai. Curios este faptul că acest concept a fost creat de către centrul de design GM din China, lucru care dovedeşte că designerii chinezi pot imagina şi lucruri interesante, nu doar copii ieftine după modele deja existente. Anumite elemente vor fi păstrate pe viitoarele modele Buick de serie.

Lincoln a prezentat un luxos concept botezat MKT. Acesta anunţă un posibil model de serie ce se doreşte un concurent pentru R-Klasse de la Mercedes. Este propulsat de un motor Ford EcoBoost V6 de 3,5 litri turboalimentat, ce dezvoltă 415 CP.

La Dodge, vedeta a fost conceptul electric Zeo. Zeo nu este un hibrid, ci un vehicul 100% electric. Mai-marii mărcii Dodge au ambiţionat să creeze un automobil electric cu tentă sportivă în concordanţă cu spiritul mărcii. Motorul electric dual dezvoltă 268 CP şi atinge “suta” în cinci secunde. Autonomia coupe-ului Zeo prezentat de Dodge este de aproximativ 400 km. Mai interesant e faptul că respectivul concept chiar arată bine. Să vedem dacă în producţia de serie va ajunge ceva asemănător.

Marca înrudită Jeep a venit în faţa publicului cu conceptul Renegade, un prototip hibrid de dimensiuni mici. Ce şochează pe lista cu date tehnice este consumul de carburant: 2,3 l/100 km. Jeep Renegade e un hibrid motorizat de un propulsor diesel Bluetec care funcţionează în paralel cu un motor electric. Autonomia anunţată este de aproximativ 650 km.

Mazda a adus la Detroit poate cel mai spectaculos concept al Salonului. Botezat Furai, acesta este de fapt o maşină de curse cu linii extrem de futuriste. Mazda a afirmat că Furai este o interpretare sportivă a conceptului Nagare. Sub capotă găsim bineînţeles un motor rotativ Renesis ce dezvoltă 450 CP. Pentru producţia de serie, Mazda a arătat la Detroit şi versiunea restilizată a modelului sportiv RX-8.

Lista noutăţilor a fost completată de Toyota Venza, un SUV compact, de Saab 9-4X, ultima extravaganţă scandinavă, de Kia Borrego, cel mai nou SUV coreean, de Lexus LF-A, sportivul concept japonez, şi de Hyundai Genesis, berlina de lux coreeană.

Trebuie spuse cîteva cuvinte şi despre constructorii chinezi prezenţi la Detroit. Ascunse în subsolul de la Cobo Center, maşinile prezentate de ei au reuşit cel mult să stîrnească zîmbete. De departe cele mai hilare modele prezentate au fost cele din colecţia Detroit Fish a producătorului Li Guangming, mai exact trei minimaşini cu forme de Mickey Mouse, care ar da foarte bine într-un parc de distracţii.

Ca în fiecare an, Salonul de la Detroit a deschis anul şi balul. A fost prima ocazie majoră pentru constructorii auto să îşi arate muşchii în noul an. În 2008, Salonul a fost poziţionat un pic mai tîrziu în luna ianuarie, tocmai pentru a le da şansa tuturor să vină cu temele făcute la Cobo Center, Detroit.

Detroit, oraşul auto al Americii, urma să aibă parte de o serie lungă de premiere şi concepte noi, aduse pentru ca publicul să vadă care este viitorul industiriei auto în opinia constructorilor de maşini. Şi pentru că am distrus planeta, Motown a lăsat la o parte cromul şi motoarele cu cilindree de camion. Viitorul este verde, s-a anunţat la Detroit. Este plin de hibrizi, baterii şi hidrogen.

Majoritatea prezente deja sub formă de concepte. Dar începem de mîine, pentru că deocamdată modelele de serie americane vin tot cu motoare măricele şi consumuri impresionante.
Să începem aşadar lunga listă de noutăţi prezentate în America.

Poate cel mai important model expus la Detroit a fost noul Volkswagen Passat CC. Constructorul german din Wolfsburg a hotărît să adauge un coupe gamei Passat, dar a decis ca acesta să aibă patru portiere. Astfel, există acum un concurent pentru Mercedes CLS, celălalt coupe cu patru uşi.

Este pentru prima dată după multă vreme cînd un model VW renunţă la rigiditate şi rigoare în design în favoarea emoţiei. Noul Volkswagen poate fi numit frumos. Pe larg, puteţi citi despre el în articolul dedicat.

Pentru BMW, Salonul Auto de la Detroit a fost un moment important. Două premiere mondiale a avut de prezentat constructorul din Munchen: noul BMW X6 şi noul BMW seria 1 cabriolet. X6 este un SUV cu o formă dinamică de coupe, dar are tot patru portiere! Prezent la Salon atît în variantă V8, cît şi sub forma unui concept hibrid botezat X6 ActiveHybrid, noul model a primit mai degrabă critici decît laude.

Forma nu este pe placul tuturor, iar interiorul se pare că-i destul de înghesuit. Îl aşteptăm şi pe plaiuri mioritice înainte de a ne pronunţa. Celalată noutate de la standul BMW a fost seria 1 cabrio. Bazată pe nou-lansata serie 1 coupe, versiunea cabriolet dispune de un soft-top acţionat de un mecanism electrohidraulic ce se poate plia în doar 22 de secunde.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide