Examenele prin care vor trece maşinile pentru stabilirea unui consum oficial real

Examenele prin care vor trece maşinile pentru stabilirea unui consum oficial real

Autor: Alexandru Banu acum 3 ani Știri

NEDC (New European Driving Cycle) normat în 1980!!! va fi înlocuit acum în 2017 de WLTP (World Harmonized Ligh Vehicle Test Procedure). Dacă înainte producătorii veneau cu 10 litri în rezervor şi scoteau până şi banchetele din spate, iar testul era un fel de examen pe care îl trecea toată lumea cu 10, acum lucrurile s-au mai schimbat. Totul a pornit de la amenzile în cascadă pe care le tot iau producătorii pentru consumurile ireale. Ştiţi deja problema, nimic din ceea ce e pe hârtie nu există în realitate. Traficul are altă densitate şi ca să mergi în 2017 pe realitatea din 1980 e ca şi cum ai folosi acum telefonul cu disc.

Astfel, s-au schimbat următoarele:

Maşina va fi testată dinamic, nu într-un ritm repetitiv

Ciclul de testare e de 30 de minute şi nu de 20

Distanţa creşte de la 11 km la 23.35 (p’asta cu virgule nu o să o înţelegem nici morţi)

În loc de 2 faze de testare (66% oraş, 34% afară), vor fi 4 faze dinamice – 52% oraş, 48% afară.

Viteza medie creşte de la 34 la 46.5 km/h (iar ne dă cu virgulă, iar explicaţia cu “asta e viteza medie…” nu merge)

Viteza maximă de testare e 131 km/h în loc de 120 km/h (o fi cineva care îşi setează pilotul automat pe 131?)

Opţionalele vor fi luate în calcul

Vitezele vor fi schimbate în funcţie de rapoartele optime din cutia fiecărei maşini

Temperatura de test e 23 de grade Celsius şi nu între 20 şi 30 cum era până acum. Emisia de CO2 e măsurată la 14 grade.

 

Metoda WLTP va fi activată din septembrie.

 

 

 



Comentarii
Inchide