Ferrari F430 Scuderia

Autor: Silviu Draganescu 11 oct. 2007 Știri auto

UPDATE:


UPDATE:
L-am văzut pe Michael Schumacher prezentând noul model Ferrari la Salonul Auto de la Frankfurt, dar una e să vezi pozele statice şi alta e să vezi şi mai ales să auzi noul model la lucru acolo unde îi este locul, pe pistă, alături de alte exemplare preparate pentru asfaltul de competiţie. Următorul clip video are statut de reclamă. Dar ne întrebăm: la asemenea model mai era nevoie de aşa ceva?

Noul model se va alătura gamei V8 compuse din F430 Coupe şi Spider, reprezentând sportivul pur sânge al familiei. 430 Scuderia este o berlinetta cu două locuri, îndreptatată exclusiv spre clienţii Ferrari cei mai dornici de sportivitate, fiiind o demonstraţie a tehnologiei din Formula 1 integrată într-o maşină de stradă.

Greutatea a fost scăzuta cu 100 de kg faţă de modelul de bază, ajungându-se acum la o masă totală de 1250 kg, ce se traduce într-un raport de 2,45 kg pe cal putere. Propulsorul, un V8 aspirat de 4308 cc şi 510 Cp la 8500 rpm, profită de acest avatanj pentru a-i imprima noului model un caracter super sportiv, asistat de un sofisticat program de gestiune electronică. Printre elementele specifice noului model amintim de dungile longitudinale, jantele de o culoare gri şi numeroase elemente realizate din fibră de carbon.

Un punct forte al modelului este şi cutia de viteze F1-SuperFast2, o evoluţie a transmisiilor disponibile pe modelele Ferrari de până acum. Aceasta reduce timpul de schimbare a unei viteze la 60 ms, cea mai mică valoare din toată gama căluţului cabrat. De notat că în acest timp Ferrari include şi timpul de revenire în turaţie al motorului şi nu doar cel necesar schimbării de viteză. Diferenţialul E-Diff2, integrat în cutia de viteze, este unul din principalele componente ce demonstrează legătura lui F430 Scuderia cu circuitele de viteză iar împreună cu sistemul de control al tracţiunii, F1-Trac, asigură o folosire a puterii aproape totală chiar şi de către şoferii mai puţin experimentaţi. De asemenea aceasta combinaţie oferă cu 40% mai multă acceleraţie la ieşirea din viraje comparativ cu un sistem tradiţional.

Suspensia poate fi setată din interiorul maşinii, cu mai multe programe prestabilite, în mare parte dezvoltate şi alese de insuşi Michael Schumacher, care a contribuit semnificativ la realizarea noului bolid italian. Sistemul de frânare a trebuit să fie adus şi el la nivelul întregii maşini, aceasta fiind dotată cu discuri de frână ceramice, cu 18 mm mai mari decât cele montate pe versiunea de bază F430.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide