Honda Jazz facelift şi versiunea hibridă

Autor: Andrei Nan acum 11 ani Știri auto

Tehnologia IMA a apărut în
anul 2000,
când a fost lansată pentru prima dată în Europa
cu prima generaţie Insight, apoi a fost disponibil pe Civic IMA,
Civic Hybrid, Insight 2009 şi CR-Z. În timp, sistemul a evoluat şi
a devenit mai mic, mai practic, cu un cost de producţie mai redus.
Ultima versiune a motorului şi IPU al Jazz Hybrid sunt
aceleaşi ca şi la modelele Insight şi CR-Z
pentru a
eficientiza producţia şi sunt cu 24% mai compacte decât generaţia
anterioară a sistemului, asigurându-se că unul dintre atributele
cele mai faimoase ale modelului Honda Jazz, caracterul practic, nu
este diminuat.

Motorul în sine este derivat din cel de 1.3 litri de pe
Civic Hybrid şi Insight
. Această versiune modificată a
unităţii i-VTEC a fost îmbunătăţită prin lecţiile învăţate din
experienţa modelului Jazz, lansat în 2008, implementat pentru
îmbunătăţirea economiei de carburant. Designul pistoanelor
acoperite cu un strat de material cu frecare redusă a fost combinat
cu un catalizator ultra-eficient pentru a optimiza această unitate
de alimentare foarte eficace.

În timpul deceleraţiei, atunci când motorul nu este în sarcină,
combustia în toţi cei patru cilindri este oprită şi fiecare cameră
de ardere este închisă ermetic. Aceasta elimină practic pierderile
de pompare, diminuând rezistenţa, pentru a permite motorului /
generatorului să opereze mai eficient şi să mărească recuperarea
energiei, pentru a încărca bateria. Etanşarea cilindrilor
înseamnă că aerul prins în ei poate fi folosit ca un arc, sporind
eficienţa fără a necesita decuplarea motorului.

Tehnologia utilizată pentru închiderea cilindrilor
VCM
(Variable Cylinder Management) este de asemenea
folosită şi în cazul în care cuplul necesar este scăzut – în timpul
rulării cu viteză constantă redusă, spre exemplu. În acest mod
sistemul Jazz este propulsat doar de motorul electric, pistoanele
fiind inactive, ceea ce înseamnă că nu se mai utilizează
combustibilul şi nu se produc emisii de CO2. Modelul Jazz Hybrid
poate sta în modul EV mai mult decât Insight, în virtutea greutăţii
mai mici şi a rutei mai scurte a cablajului dintre baterie şi
motor. Şoferii pot observa când maşina intră în modul EV prin
sistemul Multi-Information Display (MID), care oferă un grafic ce
indică dacă maşina este propulsată prin motorul termic, motorul
electric sau prin combinarea acţiunii celor două tipuri de
motoare.

În plus, aproape tot ce a fost posibil a fost făcut
pentru a reduce frecarea în interiorul motorului,

incluzând un design decalat al arborelui cotit / conectare la ax,
honuirea suprafeţei cilindrilor pentru a obţine o suprafaţă mai
fină şi un inel secundar al pistonului cu fricţiune redusă.

Motorul termic produce 88CP şi are un cuplu de 121 Nm , dar
important la sistemele hibride este faptul că motorul electric vine
cu aport propriu,
ce poate ajuta la creşterea performanţei
precum şi la păstrarea unui nivel minim al consumului de
combustibil şi al emisiilor. Motorul electric utilizează
bobine cu o densitate mare şi magneţi cu o înaltă performanţă,
pentru a produce 14CP şi 78 Nm
. Ca şi modelele Insight şi
CR-Z, motorul este construit utilizând cablu plat pentru bobinare,
ce are un profil oval. Utilizarea cablului plat reduce grosimea
bobinajului fără a reduce densitatea acestuia şi aceasta face
motorul suficient de compact pentru a fi utilizat pe modelul Jazz
existent.


Vezi date tehnice Honda Jazz hibrid

Pagini: 1 2 3 4




Comentarii
Inchide