Honda Jazz facelift şi versiunea hibridă

Autor: Andrei Nan acum 11 ani Știri auto

Odată cu introducerea noului Jazz Hybrid, restul echipărilor din
gamă au primit câteva modificari de stil şi detaliu, pentru a spori
deja puternicul portofoliu de caracteristici specifice segmentului
B.
Peste 500,000 de clienţi au experimentat beneficiile
inovatorului Jazz, iar ultimele schimbări ale gamei doar vor
îmbunătăţi experienţa
.Ţinta a fost menţinerea beneficiilor
cheie în materie de flexibilitate, pragmatism şi fiabilitate şi
sporirea economiei de combustibil, emisii, confort la rulare şi
stil.

Una din cele mai mari
schimbări este revenirea transmisiei CVT în cadrul gamei
Jazz
, reprezentând prima utilizare europeană a unei forme
de trasmisie variabilă diferită. CVT-ul de pe Jazz a fost
îmbunătăţit prin montarea unui convertor de cuplu la cutia de
viteze, ce oferă o eficienţă sporită şi un control îmbunătăţit la
viteze mici.
Utilizarea unui senzor de pantă permite cutiei să decidă când
maşina trebuie sau nu să pornească uşor înainte, ajutând şoferul să
aibă control maxim. Transmisia de bază CVT s-a dovedit
foarte populară în generaţia anterioară a Jazz-ului
şi
revenirea acesteia a fost rezultatul cererilor clienţilor fideli,
care s-au bucurat de caracteristicile silenţioase de deplasare şi
uşurinţa de a conduce.
Aceasta cutie de viteze este diferită faţă de cea folosită la
modelul Jazz Hybrid care, din cauza cerinţelor sale diferite, nu
adoptă convertorul de cuplu.

Schimbările exterioare au
făcut ca, atât maşina cât şi aspectul acesteia să fie
îmbunătăţite
şi să se reducă coeficientul aerodinamic,
pentru optimizarea economiei de carburant. Barele din faţă şi din
spate reprezintă zona principală în care estetica şi aerodinamica
au influenţat noul aspect al maşinii. Acestea au fost concepute
pentru a reduce rezistenţa la înaintare şi a evita turbulenţele pe
măsură ce aerul se detaşează de partea din spate a maşinii.

Grila şi luminile din faţă au fost de asemenea optimizate pentru
a da un aspect reînnoit al versiunilor de 1.2 si 1.4 litri.
Luminile din spate au fost şi ele modificate încorporând o mai mare
suprafaţă de roşu în lentile şi făcând mai departe diferenţa între
versiunile pe benzină şi Jazz Hybrid. Pentru 2011 gama Jazz e
disponibilă în două culori noi, Deep Sapphire Blue şi Ionized
Bronze, ce completează paleta de culori deja existente.

În interior, cea mai vizibilă schimbare este adoptarea
unui bord cu un material într-o singură culoare închisă
,
combinată cu un material nou pentru scaune, în scopul de a
îmbunătăţi ambianţa habitaclului. Iluminatul este asigurat de o
singură nuanţă portocalie, ce oferă un contrast puternic cu bordul
de culoare închisă. Inelele cromate definesc gurile de aer,
instrumentele şi afişajul de control al climei (pentru modelele cu
climă automată). Pentru prima dată la modelul european Jazz, scaune
de piele sunt disponibile ca opţiune din fabrică.

Unul din cele mai distinctive elemente ale modelului Jazz, şi un
factor cheie în popularitatea acestuia, este designul Magic Seats
al scaunelor, extrem de apreciat pentru flexibilitate şi pentru
multitudinea de configuraţii posibile, pentru transportul de
persoane sau bagaje.

Scaunele din spate ale modelului Jazz se rabatează
complet oferind o podea foarte joasă,
ceea ce este posibil
datorită aspectului rezervorului, care este acelaşi ca cel al
modelului European Civic. Baza scaunelor intră în locul unde se
regăseşte în mod obişnuit rezervorul, în acest caz acesta fiind
localizat sub scaunele din faţă, eliberând spaţiul utilizabil din
spate. Scaunele din faţă nu necesită culisare pentru a face loc
banchetei din spate rabatate. În schimb, chiar şi cu scaunele din
faţă în poziţia lor maximă în spate, bancheta fracţionabilă 60:40,
cu tetiere retractabile, poate fi rabatată printr-o acţiune simplă,
dintr-o singură mişcare, prin acţionarea unei clapete.

In „Utility Mode”, Jazz oferă o podea perfect plană, un maxim de
1720 mm în lungime, suficient pentru a găzdui 3 biciclete cu roţile
ataşate, în poziţie verticală. Suprafaţa efectivă este echivalentă
cu 2 valize mari şi 2 extra mari. Lungimea disponibilă pentru
încărcare este mai mare în „Long Mode”, unde locul din faţă este
culisat până la maxim în faţă şi bancheta din spate este total
înclinată – deschide un spaţiu de încărcare lung de 2.4m. Cu
scaunele pliate, capacitatea totală a portbagajului ajunge la 1320
litri, excluzând spaţiul de sub podeaua acestuia.

Pentru a reveni la poziţia iniţială a scaunelor din spate, pur
şi simplu ridicaţi ansamblul. Partea de jos a scaunului rămâne
blocată de spătar şi se deblochează pur şi simplu trăgând în sus
cadrul scaunului, şezutul rămânând rabatat.

Această acţiune de blocare a scaunului adaugă un plus de inovaţie
modelului Jazz, deoarece utilizând Modul Înalt (Tall Mode) şezutul
scaunelor poate fi ridicat şi blocat de spătarele scaunelor, creând
un al doilea spaţiu de încărcare între scaunele din faţă şi spate
care poate acomoda o varietate de obiecte de până la 1280
mm în înălţime,
cum ar fi plante înalte, două biciclete cu
roţile detaşate, un scaun cu rotile pliat şi tot felul de alte
elemente. Şi din moment ce uşile din spate acum se deschid mai
larg, este chiar mai uşor să se utilizeze întreg spaţiul.

Sub podea se află un compartiment secundar de depozitare iar pe
modelele 1.4 se găseşte un kit de reparare de urgenţă a anvelopei
în locul roţii de rezervă, eliberând astfel acest spaţiu, adăugând
un plus de 64 de litri pentru a da o capacitate de încărcare
excepţională de 399 litri (VDA), în comparaţie cu cei 380 de litri
de la generaţia anterioară (9 litri de stocare în pardoseală
utilizând spaţiul economisit prin eliminarea roţii).

Sistemul de portbagaj dublu este montat pe modelele Jazz de
1,4 litri
cu kit de reparare a anvelopelor, oferind
proprietarilor confort sporit, completând perfect scaunele Magic
Seats.
În „Modul Normal” zona de depozitare de dedesubt este acoperită de
podeaua formată din 2 părţi articulate, cu capacitate de încărcare
de 100 kg. Podeaua poate fi pliată şi lipită de locurile din spate
în „Modul Înalt” pentru a se folosi întreaga adâncime a spaţiului
de încărcare, permiţând transportul obiectelor deosebit de înalte
în portbagaj.

În mod alternativ, în afară de pliată şi lipită de scaunele din
spate, jumătatea din spate a podelei poate fi ridicată într-o
poziţie orizontală şi poate fi sprijinită de puncte fixe din zonele
de depozitare ale bagajelor pentru a crea un spaţiu mediu de
depozitare, separat de spaţiul de depozitare al bagajelor în
secţiunile superioare şi inferioare, aşa numitul „Upper/lower
Mode”. Interiorul panoului superior este perfect pentru a
transporta obiecte cu forme neregulate, care nu stau în plan
orizontal.

Adâncimea de 230 mm sub spaţiul podelei este ideală pentru
stocarea echipamentelor sportive sau a hainelor / umbrelelor
umed
e iar, o dată ce capacul este închis, păstrează
obiectele murdare separat de celelalte bagaje. Înălţimea de 605 mm
a părţii inferioare a portbagajului uşurează încărcarea şi
descărcarea bagajelor. În cele din urmă, un cârlig pentru pungile
de cumpărături este situat chiar în interiorul părţii stângi a
portbagajului.

Pentru a aprecia lansarea
modelului Hybrid Jazz, versiunea Jazz alimentată convenţional a
avut de asemenea parte de modificări,
ce au condus la
uşoare reduceri ale emisiilor de CO2 şi îmbunătăţiri în privinţa
economiei combustibilului. Noua cutie de viteze CVT este pe măsura
economiei şi emisiilor cutiei i-Shift folosită anterior pe
versiunea de 1,4 litri, cu o valoare a emisiei de CO2 sub 125 g/km.
Versiunea cu motor de 1,2 litri emite acum doar 123 g/kg de CO2 şi
consumă 5,3 litri / 100 km. Motorul mai mare, de 1,4L, are
emisii începând de la 126 g / kg, cu o economie de combustibil de
5,5 litri / 100 km, în regim combinat.


Vezi date tehnice Jazz Facelift

Noua versiune va fi comercializată alături de un nou
model revizuit a Honda Jazz
cu motorizare pe benzină şi
marchează pentru prima dată disponibilitatea unui sistem hibrid
paralel pe un automobil din clasa B. Important este faptul că
hibridul Jazz nu-şi va pierde niciun element din personalitatea
practică a versiunii convenţionale, caracterul compact al
sistemului IMA permiţând scaunelor Magic Seats să îşi păstreze
capacitatea de a oferi 300 de litri de spaţiu în portbagaj.

Sistemul hibrid IMA şi
unitatea de control sunt aceleaşi ca la hibridele


Insight
şi
CR-Z
, profitând de
fiabilitatea dovedită a acestei tehnologii importante. Cu aproape
două decenii de dezvoltare şi 10 ani de vânzări, sistemul IMA Honda
s-a dovedit a fi o tehnologie flexibilă şi de încredere – peste
jumătate de milion de vehicule ce beneficiază de combinaţia de
emisii scăzute şi economie de combustibil sunt prezente pe
şosele.

Noul model dispune de acelaşi sistem de propulsie ca şi hibridul
Insight, având un motor de 1,3 litri i-VTEC şi motor electric.
Sistemul este combinat cu o cutie de viteze CVT şi are emisii de
doar 104 g / km de CO2 – cele mai mici din gama de maşini de
segment B cu cutie automată. Consumul de combustibil este de doar
4,5l/100 km în regim mixt. Fiind un hibrid cu motor
benzină-electric, acesta asigură un nivel foarte scăzut pentru
orice fel de emisii, nu doar pentru cele care intră în componenţa
diferitelor taxe de poluare.

Vizual, Honda Jazz Hybrid se distinge de restul
modelelor
Jazz prin faruri restilizate, cu elemente
albastre cromate, stopuri clare, o nouă grilă frontală albastră,
bare de protecţie redesenate şi un element cromat pentru designul
portbagajului. Noul hibrid va fi pus în vânzare în gama de culori
existente plus o culoare personalizată, Lime Green metalizat.

Habitaclul are un aspect împrospătat,
cu bordul într-o singură culoare, mai închisă, ce intră în contrast
puternic cu lumina albastră a cadranelor şi a consolei centrale.
Noul hibrid este de asemenea disponibil cu finisaje din piele,
fiind prima dată când acest lucru a fost disponibil pe un model
Jazz din Europa.

Jazz Hybrid, la fel ca toate modelele
Honda, a fost supus unor teste riguroase de funcţionalitate în ceea
ce priveşte siguranţa în centrul R&D din Tochigi. Această
abordare practică asupra siguranţei, împreună cu un angajament de
lungă durată pentru siguranţa pietonilor a condus la acordarea de
5 stele modelului Jazz în cadrul testelor
EuroNCAP
.

Noul Jazz reprezintă cel mai recent model care
beneficiază de tehnologia eficientă privind siguranţa
,
prin obţinerea unei zone de protecţie pentru ocupanţi, în condiţii
reale, diverse, de accident. Acestea pot include o coliziune
frontală între vehicule de diferite înălţimi, greutăţi şi
construcţii ale caroseriilor.

Aceste teste de impact sunt efectuate pentru a spori siguranţa
în caz de accident în lumea reală şi sunt realizate folosind o
serie de modele cu diferite mărimi şi greutăţi. Prin utilizarea
unei game variate de vehicule la simularea coliziunilor, Honda este
capabilă să se asigure de faptul că modelul Jazz este
optimizat pentru a micşora posibilele leziuni
ale
ocupanţilor celor două vehicule în cazul unui impact.
Energia de impact este îndreptată către structura extrem de solidă
a podelei, formată din bare laterale şi longitudinale ce protejează
rezervorul de combustibil central pe toate cele patru laturi.
Această structură oferă rigiditate excepţională care ajută de
asemenea, în cazul impactului lateral, la menţinerea integrităţii
cabinei.

Airbag-urile duale, frontale şi laterale, sunt
completate la toate modelele cu airbaguri cortină pe toata lungimea
laturii, echipamente standard pentru protejarea pasagerilor din
faţă şi din spate
. Există centuri de siguranţă în trei
puncte pentru toate locurile, cele pentru scaunele din faţă fiind
dotate cu sistem de pretensionare. Cele două sisteme ISOFIX, atât
pentru locul din stânga şi cât şi pentru cel din dreapta spate, cu
puncte de ancorare în acoperiş, asigură instalarea corectă a
scaunului pentru copil şi oferă siguranţă.
Vehicle Stability Assist (VSA) este standard aşa cum este în cazul
tuturor modelelor Jazz din Europa, furnizând siguranţă suplimentară
în cazul manevrelor extreme sau în situaţii de aderenţă
scăzută.


Vezi date tehnice Honda Jazz hibrid

Pagini: 1 2 3 4




Comentarii
Inchide