Jeep Wrangler şi Viper – victimele falimentului Chrysler?

Autor: Dan Vache 06 mai 2009 Știri auto
Jeep Wrangler şi Viper – victimele falimentului Chrysler?

Cum ar arăta lumea fără Jeep Wrangler sau Viper? Pentru că acestea nu sunt doar nişte maşini, ci branduri de sine stătătoare în cadrul Chrysler. De fapt, branduri care aparţin de OldCo, una din cele două entităţi în care se desparte Chrysler LLC cu ocazia falimentului.

Faţă de noua fuziune Fiat/Chrysler, OldCo urmează să fie închisă definitiv în 2010, valoarea activelor acestei firme fiind evaluată la 2,3 miliarde de dolari. Ceea ce înseamnă şi fabrica Detroit Conner, unde 115 oameni se ocupă de producerea maşinilor Viper. Care, dacă nu îşi va găsi un cumpărător cât mai curând, riscă să ajungă doar o amintire.

În ce priveşte Jeep Wrangler, lucrurile nu sunt deloc roz: un potenţial investitor ar trebui să ia în calcul o sumă de aproape 1 miliard USD pentru revitalizarea brandului, plus alte costuri adiacente, care ar creşte suma finală la peste 1,5 miliarde euro. Deci şansele ca Wrangler să devină un dinozaur sunt extrem de mari.

La fel cum General Motors nu a reuşit încă să găsească soluţii viabile pentru vânzarea Hummer, Saturn, Saab sau Opel, situaţia cu Viper şi Jeep Wrangler demonstrează clar că potenţialii investitori sunt prea puţin interesaţi, cel puţin în acest moment, de mărcile de sine stătătoare, cu un potenţial foarte mic de a aduce profit în condiţiile unor investiţii uriaşe.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide