Maşina precum ciorba de burtă: ori o iubeşti, ori o urăşti. Noi punem şi smântână (galerie foto)

Autor: Alexandru Banu 27 oct. 2017 Știri auto

Parcă se aud deja comentarii cu “franţuzească!”. Să-ţi iei TU Renault, Logan, Citroen. Parcă-ţi înjuri prietenii de mamă când vorbeşti despre ele. Noi ştim că Peugeot a fost mereu o marcă avangardistă, de la 2CV la primele suspensii hidraulice (alea de-ţi ridicau maşina în anii 50). Şi mai ştim că nu vedem la niciun salon concepte atât de spectaculoase ca Peugeot-urile, Citroen-urile şi Renault-urile. Numai anul ăsta, un concept Renault (Trezor)  a luat premiul la Villa d’Este, în Italia.

Să nu uităm că atunci când a fost lumea înnebunită după PT Cruiser-ul american, Citroen a fost prima care a scos C3-ul în aceeaşi notă neoretro.

Acum, forţa trustului PSA (Peugeot – Citroen) a crescut prin achiziţionarea mărcii Opel de la General Motors. Aşa că vorbim de o forţă auto care s-a întărit cu un nume participant direct la succesul GM de a fi ani în şir producătorul No. 1 mondial.

Cactus a fost un nou model Citroen care a luat ochii clienţilor. A împărţit lumea în două. Cei care l-au plăcut şi l-au considerat interesant şi altfel. În partea cealaltă au fost cei care nu au înţeles design-ul cu acele bandouri laterale late. A fost printre puţinele maşini speciale care au apărut în ultimpul timp. El şi Nissan Juke, după părerea noastră.

Acum, Citroen revine cu facelift-ul, care chiar e ceea ce ar trebui să fie un facelift. O distilare a noii generaţii sau a primului model (în acest caz) ridicat pe platforma lui C3.

Maşina nouă care intră pe piaţa în primăvară o să aibă şi nişte suspensii noi – Hydraulic Progressive Shock Absorbers” –, care – spun cei de la Citroen – le dau şoferilor impresia că merge pe un covor fermecat. Amortizoarele au nişte opritoare hidraulice care intervin şi atenuează progresiv cursele ample ale suspensiei.

Citroen C4 Cactus o să aibă şi alte scaune, mai confortabile.

Două motoare noi sunt pe lista de puteri pentru maşină (diesel-uri de 120 şi 130 de cai). Cele vechi, de 80 şi 110 cai-benzină, precum şi cel  de 100 de cai diesel, nu dispar.

Pentru cei care înţeleg declaraţia de culoare şi spiritual acestei maşini, Citroen a pregătit multe configurări şi combinaţii de material şi culori.

Sistemele de siguranţă includ tehnologii recente pe care le au majoritatea maşinilor bine-dotate.   

 

Autor Alexandru Banu

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide