Maşini second hand în Europa de Est

Autor: Andrei Nan 28 mai 2008 Știri auto
Maşini second hand în Europa de Est

Achiziţionarea unei maşini second-hand implică un anumit risc în ceea ce priveşte "sănătatea" maşinii, cu toate că există dealeri, mai ales în Germania, care oferă o garanţie pentru aceste maşini. Promotor.ro va prezentat un mic ghid pentru cumpărarea unui SH, împreună cu un top al acestor maşini din Germania al căror valoare nu depăşeşte 10.000 de euro.

Automobiliştii din Europa Centrală preferă maşini second hand fabricate în ţara lor, arată un studiu realizat de grupul AAA Auto. Primele trei locuri în clasamentele realizate în Cehia, Slovacia, Ungaria şi România au fost ocupate de fabricanţi consideraţi a fi locali.

Cel mai clar exemplu este dominaţia fabricantului local în Cehia. De mult timp, compania Skoda ocupă 37% din piaţa de maşini second hand, iar modelele Skoda Fabia, Skoda Felicia şi Skoda Octavia sunt cele mai vândute maşini.

O situaţie similară se întâlneşte şi în Slovacia, unde Skoda Auto este considerată a fi o firmă locală. Skoda Fabia, Skoda Felicia şi Skoda Octavia ocupă de asemenea primele trei locuri şi au aproape 36% din piaţa de maşini second hand locală. ,,Ne putem aştepta la o puternică creştere a interesului pentru maşinile Kia care sunt de asemenea fabricate acolo”, a declarat Matyas Korinek, vicepreşedintele grupului AAA AUTO.

Compania Suzuki are o cotă peste medie în Ungaria, fiind de asemenea considerată locală datorită fabricii din Ungaria. Cele mai vândute maşini second hand sunt Suzuki Swift, Suzuki Ignis şi Suzuki Vagon R+. Aceste modele, de origine japoneză, reprezintă 18% din vânzările totale ale centrelor de maşini AAA AUTO în Ungaria.

În Polonia, unde firma Opel are linii de asamblare pentru maşinile sale, primele trei locuri în topul maşinilor de ocazie vândute sunt ocupate de Opel Astra, Opel Vectra şi Opel Corsa. Mărcile Opel ocupă 17% din întreaga piaţă de maşini second hand.

Automobilistii români nu fac excepţie de la acest trend. Ei preferă marca locală Dacia, iar vânzările de maşini Dacia Logan, Dacia Solenza şi Dacia Supernova totalizează 14% din piaţă.

“Se pare că în ciuda efectului de globalizare a pieţei de automobile asupra preferinţelor consumatorilor, ei încă apreciază mărcile locale tradiţionale. Popularitatea lor este determinată de vânzările mari, extinderea reţelelor de service şi adesea şi de preferinţele asigurătorilor,” a adăugat Matyas Korinek.

TOP 5 al celor mai vândute maşini second hand
Cehia Slovacia Ungaria Polonia România
Skoda Fabia Skoda Fabia Suzuki Swift Opel Astra Dacia Logan
Skoda Felicia Skoda Felicia Suzuki Ignis Opel Vectra Dacia Solenza
Skoda Octavia Skoda Octavia Suzuki Vagon R+ Opel Corsa Dacia Supernova
Renault Laguna Opel Astra Opel Astra Ford Focus Daewoo Matiz
Opel Astra Peugeot 206 VW Golf VW Golf Renault Clio


Calculeaza-ţi noua taxă auto aici

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide