Motoarele BMW şi muzica, de-a lungul anilor

Autor: Adrian Mihălţianu 12 nov. 2012 Știri auto

În realitate, sunetele care se produc în jurul nostru au fost mereu muze pentru artişti, fie ei muzicieni sau poeţi. Sunetele joacă un rol definitoriu în viaţa oricărei persoane, din moment ce auzul este unul din primele simţuri pe care viitorii nou-născuţi le dezvoltă în pântecele mamei. Urmând modelul evoluţiei naturale, sunetul este un element important în formarea identităţii de marcă a BMW.

Ştim cu toţii că sunetul pleacă de undeva din interior, urmând a se sparge în fiecare obstacol pe care undele îl întâlnesc în cale, cu efecte de inspiraţie, relaxare sau motivare. Fie că e este vorba de oameni sau de maşini, la baza producerii sunetului stă un mecanism bine calibrat. În cazul BMW, este vorba despre motorul cu şase cilindri în linie, a cărui configuraţie echilibrată, generează un timbru sonor inconfundabil.

De-a lungul istoriei, motorul cu şase cilindri în linie şi-a croit încet dar sigur loc în portofoliul BMW, piatra de temelie fiind pusă în 1916 de prima configuraţie produsă vreodată sub egida bavareză: BMW IIIa, propulsorul în şase cilindri creat special pentru avioane.

De atunci, au mai trecut 17 ani de evoluţie până când cei de la BMW făuresc modelul 303, primul automobil dezvoltat integral de marca germană şi dotat tot cu o versiune de motor cu şase cilindri în linie. Acesta elibera întregul concert prin grila dublă a radiatorului, element de design ce avea să fie preluat ulterior la aproape toate modelele mărcii BMW.

Deşi face excepţie de la regula „esenţele tari vin în sticle mici”, configuraţia de propulsor cu şase cilindri în linie nu reuşeşte doar să alinte urechile pasionaţilor auto prin muzica sa, ci face acest lucru oferind şi performanţe de top. Drept dovadă stau modelele legendare ale mărcii, pe care a fost instalat acest tip de propulsor: BMW 328, deţinătorul unui record de viteză imbatabil în cursa de la Mille Miglia, BMW 3.0 CSL, primul model realizat de Divizia M. Notă discordantă nu fac nici ediţiile M mai moderne, magia sonoră a propulsorului în şase cilindri învăluind modele ca supercarul BMW M1, M535i, M635 CSI precum şi primele versiuni ale BMW M5 şi BMW M6.

 

Şi ce gen muzical mai vibrant decât jazz-ul poate evoca sunetul motoarelor BMW? Un gen muzical care transmite mesaje puternice fără a face uz de cuvinte, asemenea unui motor puternic. Astfel, din 1966 BMW a folosit constant pentru toate reclamele sale aceeaşi piesă de jazz – Take Five – lansată şapte ani mai devreme de David Brubeck Quartet.

Dacă de-a lungul timpului BMW a colaborat cu cei mai mari producători pentru sistemele audio, ca Bose sau Harman Kardon, a venit vremea ca parteneriatele să se extindă prin colaborare cu danezii de la Bang & Olufsen. Şi conexiunile cu lumea muzicală nu se opresc aici.

Maşina oficială a celei de-a VII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo este reprezentată BMW, aducând un element nou la sunetele care au influenţat marca germană: „BMW vrea să împrumute de la SoNoRo imaginea proaspătă, creativă, plină de viaţă, dar care îşi păstrează în acelaşi timp eleganţa şi exclusivitatea„, a declarat Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

O flotă de automobile BMW totalizând 1.326 CP stă la dispoziţia organizatorilor, toate modelele fiind echipate cu motorizări diesel.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide