Noua Skoda Octavia: Spirit practic la superlativ – Galerie FOTO completă

Autor: Cristian Agatie 12 nov. 2019 Știri auto

Intră în galeria foto

Noua Skoda Octavia a fost lansată la Praga, punând capăt unei campanii de speculații și leak-uri care au făcut, recunoaștem, deliciul publicului. Nici nu este de mirare, Skoda Octavia este cel mai popular model de import în România.

În premieră, noul model primește dotări moderne ca head-up display, comanda cutiei de viteze shift-by-wire și scaune ergonomice Ergo. De asemenea, noua Skoda Octavia va fi disponibilă pentru prima dată cu cu motorizări hibride, inclusiv o versiune plug-in. Toate acestea sunt împachetate de noua linie de design a mărcii.

Skoda Octavia: Dimensiuni mai mari, design emoțional

Skoda Octavia a crescut sensibil în dimensiuni, fiind mai lungă și mai lată, din acest punct de vedere apropiindu-se de teritoriul fratelui Superb. Lungimea este acum de 4,69 metri, fiind cu 19 mm mai mare (versiunea hatchback) sau 22 mm mai mare (break-ul) decât în cazul modelului anterior. Lățimea a crescut, de asemenea, cu 15 mm, pentru un total de 1,83 metri. Creșterea are în vedere diferențierea  de zona compactă, acolo unde acum joacă Scala, iar un tratament similar va primi, fără îndoială, și Superb, odată cu înnoirea modelului în 2022.

Rezultatul se vede cu ochiul liber – Skoda Octavia este mai spațioasă ca niciodată, cu mult loc pentru pasageri și cu un portbagaj fără egal în segmentul său, care pornește de la 600 de litri în cazul versiunii hatchback (+10 litri). Creșterea este semnificativă în cazul break-ului, care are un portbagaj de 640 de litri, cu 30 de litri mai mult decât înainte.

Noul design imprimă o imagine mai dinamică noii Skoda Octavia, cu o siluetă de coupé în patru portiere. Sigur că sunt și critici aduse noului design. Am auzit deja aprecieri privind asemănarea izbitoare cu Ford Focus la partea din spate, atât în cazul hatchback-ului cât mai ales al break-ului. Imaginea este completată de blocurile optice înguste în față, care sunt full-LED în echiparea standard. De asemenea, blocurile optice spate folosesc aceeași tehnologie.

Interiorul: confort superior și tehnologii moderne

În interior se remarcă o nouă planșă de bord cu ecran central poziționat într-o poziție elevată (se putea și mai sus, Skoda) și volan cu două spițe. O alegere mai puțin inspirată este poziționarea sub ecran a gurilor de ventilație centrale, având în vedere că de aici iese în principiu aer rece, care trebuie direcționat în sus. Eleganța ambientală nu poate fi însă contestată, fiind un mare pas înainte față de ambianța sobră și destul de banală a modelului anterior.

Scaunele Ergo sunt disponibile opțional și oferă funcție de masaj, iar în versiunea de top dispun de ventilație și certificare AGR (Aktien Gesunder Rücken – inițiativa germană pentru un spate sănătos), similar cu cele de la Opel. O altă premieră este head-up display-ul opțional, care poate proiecta pe parbriz informații ca viteza de deplasare, indicațiile de navigație, semnele de circulație detectate. În plus, pentru prima oară, Octavia poate fi configurată cu instalație automată de climatizare (Climatronic) cu trei zone.

Dacă tot suntem la capitolul noutăți, trebuie precizat că Skoda Octavia este primul model al producătorului ceh care  folosește o comandă electronică pentru cutia de viteze DSG – shift-by-wire. În locul levierului obișnuit, Octavia dispune de un selector discret poziționat pe consola centrală, alături de comanda frânei de mână. Aceasta este electromecanică în dotarea standard.  Opțional, Skoda oferă pentru Octavia faruri cu matrice LED, care permite adaptarea fasciculului luminos în funcție de condițiile de drum și de ceilalți participanți la trafic, pentru o iluminare eficientă.

Skoda Octavia: În premieră ca plug-in hybrid

Gama de motorizări include pentru prima dată o versiune hibridă plug-in – Octavia iV. O parte dintre motorizările pe benzină au fost optimizate și includ tehnologie mild-hybrid (versiunile e-TEC), în timp ce unitățile diesel fac parte din ultima generație EVO cu două catalizatoare selective SCR. Acestea emit cu pînă la 80% mai puțini oxizi de azot (NOx). Gama de puteri disponibilă la lansare pornește de la 110 CP (1.0 TSI) și ajunge la 204 CP în cazul versiunii plug-in Octavia iV.

Motorizarea de bază este 1.0 TSI EVO, cu 110 CP și 200 Nm de cuplu maxim. Gama motorizărilor pe benzină este completată de 1.5 TSI EVO (150 CP) și 2.0 TSI (190 CP). Cele două motorizări EVO sunt disponibile și ca mild-hybrid, aceste versiuni fiind identificate prin sigla e-TEC. Gama de puteri este identică, iar performanțele sunt similare, dar tehnologia hibridă promite reducerea consumului și a emisiilor. Unitățile diesel au toate cilindreea de 2,0 litri și oferă praguri de putere de 116 CP, 150 CP și, respectiv, 200 CP. Cutii de viteze DSG cu dublu ambreiaj sunt disponibile opțional pe unitățile  1.5 TSI EVO și 2.0 TDI (116 CP și 150 CP), toate celelalte (cu excepția lui 1.0 TSI EVO, care e disponibil exclusiv cu cutie manuală) având DSG în standard.

Motorizarea hibridă cu încărcare la priză are la bază un motor termic 1.4 TSI care dezvoltă 156 CP și un motor electric de 75 kW. Puterea totală dezvoltată de sistemul hibrid atinge 204 CP, cuplul maxim fiind de 350 Nm. Bateria Li-Ion are o capacitate de 13 kWh, ceea ce asigură o autonomie în modul electric de 55 km (WLTP). Skoda Octavia iV va putea fi comandată în orice echipare din gamă, cu excepția Active și Scout.

Patru versiuni de trenuri de rulare sunt disponibile pentru noua Skoda Octavia. În afară de versiunea standard, cumpărătorii vor putea opta pentru o suspensie Sport, cu garda la sol mai joasă cu 15 mm și una „drumuri grele”, cu garda la sol mărită cu 15 mm. A patra versiune este trenul de rulare adaptiv Dynamic Chassis Control, care permite reglarea fină a caracteristicilor suspensiei și direcției. Sistemul Driving Mode Select dispune de un slider care permite controlul individual al parametrilor trenului de rulare.

Intră în galeria foto

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Skoda


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide