Pagani Huayra nu a primit omologarea pentru SUA!

Autor: Dan Vache 10 aug. 2011 Știri auto

Pagani Automobili SpA este acum forţat să monteze airbaguri
avansate pe supercar-ul său Huayra în
valoare de 1.1 milioane de dolari, preţ fixat pentru piaţa
americană. Însă degeaba a fost fixat preţul dacă Pagani nu montează
airbagurile salvatoare de vieţi – aceasta este concluzia oficială
după ce marca ultra-exclusivistă nu a primit omologarea din partea
autorităţii americane din domeniu – U.S. National Highway Traffic
Safety Administration.

Autorităţile obişnuiau să ofere păsuiri oficiale de la
regulament pentru maşinile care nu erau echipate cu airbaguri sau
dacă acestea nu erau din ultima generaţie, şi anume airbagurile
avansate (airbagurile care se deschid în mai multe trepte, în
funcţie de severitatea impactului, greutatea şi înălţimea
pasagerilor). La începutul acestui an însă, NHTSA a anunţat că nu
va mai fi indulgent cu mărcile de auto, fie ele cât de mici.

Tesla Motors Inc. (TSLA) şi Lamborghini Holding SpA sunt două
dintre companiile cu producţie limitată care, în ultimii cinci ani
au fost scutite oficial de la îndeplinirea acestei cerinţe pe baza
unui amendament tipic american – dificultăţi financiare. Adică,
Pagani care declara în februarie că ar putea vinde cinci maşini în
SUA pe an, poate fi afectat serios de cele patru milioane de euro –
cât ar costa programul de implementare al noilor airbaguri în toate
Huayra. În plus, Pagani spera să deschidă o reţea de dealeri în SUA
pentru a comercializa aici 15 maşini în curs de trei ani. Chiar
dacă compania a realizat profit în anii trecuţi, suma necesară
pentru implementarea airbagurilor ar afecta serios afacerea şi
astfel se spera la obţinerea păsuirii de la legea NHTSA.

În cazul lui Tesla, greencard-ul NHTSA a garantat posibilitatea
comercializării maşinii a cărei producţie se va încheia la
sfârşitul acestui an. Deoarece NHTSA a declarat că nu va mai fi
indulgent, Tesla a reacţionat şi a declarat oficial că viitorul său
model, limuzina S, plănuită spre a fi lansată anul viitor va fi
echipată cu aribaguri avansate. Pentru Lamborghini, greencard-ul
NHTSA pentru aceleaşi probleme a expirat în februarie anul
acesta.

Pagani are momentan mari probleme deoarece Huayra a fost
dezvoltat cu gândul la piaţa americană, foarte importantă şi mare
pentru supercar-uri. Micul constructor nu a declarat nimic oficial
până în acest moment dar sigur are de învăţat de aici – nu te culca
pe o ureche atunci când pui pariuri cu foarte multe zerouri,
bunătatea oficialităţilor are şi ea o limită.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide