Peugeot 508 RXH – Diesel-electric hybrid

Autor: Constantin Ciobanu 11 iul. 2011 Știri auto

La Peugeot chiar se întâmplă ceva interesnt şi frumos.
Marca franceză parcă renaşte, dar într-un mod frumos. Am condus RCZ
şi am descoperit un model sport extrem de apetisant. Anul acesta în
primăvară am văzut 508 atât în versiunea berlină cât şi
SW. O maşină agreabilă. Astăzi Peugeot ne-a prezentat 508 RXH.
Făcând abstracţie de faptul că particula RXH ne trimite uşor cu
gândul la un Lexus hibrid, descoperim un crossover extrem de
elegant.

Spre deosebire de potenţialii rivali, modelul francez aduce ceva
nou, este un hibrid. Acest model vine cu un motor de 2.0
litri HDI care dezvoltă 163 CP, responsabil cu angrenarea roţilor
faţă, dar există şi un motor electric de 37 CP care le pune în
mişcare pe cele din spate. În total agregatul oferă 200 CP şi un
cuplu de 450 Nm, dintre care 300 Nm pe puntea faţă proveniţi din
energia termică şi 150 Nm pe spate, proveniţi din curentul
electric. Practic vorbim despre un împrumut tehnologic de la
modelul 3008 HYbrid4. 508 RXH se laudă cu o emisie de noxe de 109
g/km de CO2.

Oferă posibilitatea rulării în mod complet electric, iar
consumul mediu declarat de Peugeot este de 4,2 litri pentru 100 km.
Din punct de vedere estetic modelul iese uşor în evidenţă datorită
gărzii la sol mărite, a protecţiilor pentru caroserie, faptului că
ecartamentul a fost uşor mărit. Totuşi ies în evidenţă grupurile de
LED-uri din bara faţă care rămân aprinse atât ziua cât şi noapte.
Apropo de poziţionarea acestor LED-uri, francezii au găsit o
asemănare cu un leu care se pregăteşte să îşi muşte victima. Să
vedem care vor fi victimile lui 508 RXH. Modelul va fi
prezentat în premieră mondială la salonul auto de la Frankfurt din
septembrie şi va putea fi cumpărat în primăvara anului
următor.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide