Platforma lui Renault 5 va sta la baza noilor modele Ford. Se întoarce supermini-ul Fiesta?

Publicat: 09 12. 2025, 10:29
Actualizat: 09 12. 2025, 11:32

Ford dorește să folosească o platformă a Renault pentru a își dezvolta viitoarele modele electrice, informează Autocar.co.uk.

Compania americană a anunțat că au încheiat un parteneriat strategic extrem de important cu Renault. Aceștia vor avea dreptul să utilizeze platforma Ampr EV a francezilor. Aceasta va fi utilizată de Ford pentru a crea noi mașini electrice cu prețuri competitive. Aceeași platformă se află și la baza modelului Renault 5.

Cele două modele vor apărea la începutul anului 2028. Este de așteptat ca unul dintre modele să fie succesorul popularului Ford Fiesta. Atât Ford Fiesta cât și Renault 5 au fost construite împreună, la uzina auto din Douai, Franța.

Celălalt model va fi cel mai probabil un crossover electric de mici dimensiuni, derivat din Renault 4. Acesta ar putea fi un înlocuitor al Puma Gen-E, însă momentan nu există mai multe detalii în legătură cu planurile americanilor.

Spre deosebire de Nissan Micra, ceea ce în mare parte este doar un Renault 5 sub alte nume, cei de la Ford au spus că noile modele for distincte. Aceștia spun că vor fi dezvoltate de ei, cu toate că au la bază platforma Renault și vor avea „ADN-ul brand-ului Ford”.

Ce motor ar putea avea noile modele

Totuși, sunt șanse mari ca noile modele să moștenească motorul ce poate produce între 120 și 200 de CP în funcție de versiunea acestuia. Aceștia au și de ales între bateria de 40 sau cea de 52 de kWh. Aceasta va fi transformată din actuala configurație într-o baterie Litiu-Fier-Fosfat pentru o eficiență sporită.

Noul model ar readuce Ford într-un segment în care nu a mai fost din 2023, atunci când Fiesta a fost trasă pe drepta pentru a face loc SUV-urilor Explorer și Capri la fabrica din Köln, Germania. Oficialii Ford au mai spus și în trecut că ar putea oferi un succesor al Fiesta.

Acest lucru face parte din dorința companiei de a își reface prezența în Europa după declinul recent. Modelele electrice Capri și Explorer au avut vânzări atât de puține încât compania a fost nevoită să concedieze 1.000 de angajați de la uzina din Germania.

Reîntoarcerea modelului Fiesta sau a unui succesor ar putea fi speranța americanilor să recupereze pierderile înregistrate în Europa.