Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final

Autor: Constantin Ciobanu acum 10 ani Știri

Pilotul
KTM a avut nevoie de 28h17min31sec să parcurgă cei
aproximativ 1.000 de km de hard enduro ai traseului clasei
PRO
. Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistat
condiţiilor extreme îngreunate de ploaie şi şi-a depăşit limitele
reuşind să câştige o etapă după ce într-una din zile a fost nevoit
să îşi schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul şi al său
Sherco au parcurs traseul în 28h46min12sec, Jarvis reuşind în
penultima zi să recupereze cele două ore de penalizare primite în
ziua a doua când s-a confruntat şi cu probleme la motor.

Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas
Lettenbichler, câştigătorul ediţiei 2009. Paul Bolton a izbutit să
încheie raliul pe locul patru, chiar dacă în ultima zi s-a
accidentat destul de rău în timpul unei coborâri crezând iniţial că
şi-a fracturat umărul. Chiar dacă s-a aflat la prima participare,
Jade Gutzeit a reuşit să termine cu al cincelea timp Red Bull
Romaniacs. Sudafricanul a reuşit să îl devanseze pe conaţionalul
său Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multă experienţă
când vine vorba de rulat în condiţiile din România.

Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul şi a terminat
toate cele şapte ediţii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul
nouă la clasa PRO. Sătmăreanul, care pilotează în prezent pentru
Vectra Racing, a câştigat în 2005 şi 2006 raliul la clasa Expert,
iar în 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.După ce a ajuns
la finiş, Mani a recunoscut că pentru o mai bună clasare în
categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament
special şi că pentru 2011 va trebui să găsească o soluţie pentru a
îmbina antrenamentele pentru Dakar şi Campioantul Mondial de
Rally-Raid cu cele pentru competiţii de extrem enduro cum ar fi Red
Bull Romaniacs.

Marea
pierdere înregistrată în acest an la clasa PRO a fost abandonul lui
Taddy Blazusiak. Câştigător de patru ori al Erzberg Rodeo,
polonezul s-a accidentat la umăr în prima zi în munţi şi a fost
nevoit să se retragă, recunoscând în acelaşi timp că nu este un fan
al competiţiilor pe gps şi că Red Bull Romaniacs este într-adevăr
cea mai dură competiţie de enduro din lume şi trebuie să rezişti
ore întregi pe motocicletă în fiecare zi.

În ceea ce îi priveşte pe riderii români, pe lângă locul 9
obţinut de Mani Gyenes în clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel
mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obţinut de Lucian
Neaga la clasa Hobby Singel. Piteşteanul, recunoscut pentru
escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evoluţia sa pe
motocicletă reuşind să îşi creeze un avantaj confortabil chiar din
prima zi. Lucian a fost unul din puţinii rideri care au ajuns la
finişul primei zile având în vedere că ploaia care a căzut a făcut
ca cel mai greu traseu din această ediţie să devină aproape
impracticabil.

Dani Oţil şi Krisztian Nagy – TipTil Team – au reuşit,
în ciuda problemelor tehnice avute în ziua a treia când ambiilor
le-a cedat ambreiajul, să termine Red Bull Romaniacs
.
Aflaţi la a doua participare, cei doi şi-au îmbunătăţit performanţa
comparativ cu 2009 reuşind în acest an să fie clasaţi pe locul 7 la
Hobby Team.

Clasările riderilor români de la Red Bull Romaniacs 2010

Mani
Gyenes – locul 9 clasa Pro

Paul Harpa – lcoul 8 clasa Expert Single

Paul Frăţilă – locul 9 clasa Expert Single

Cristinel Babeş, Călin Răducu – locul 4 clasa Expert Team

Romeo Dunca, Ioan Tara – locul 6 clasa Expert Team

Răzvan Avramescu – locul 7 clasa Hobby Single

Laurenţiu Nedelcu – locul 25 clasa Hobby Single

Dani Oţil, Krisztian Nagy – locul 7 clasa Hobby Team

Red Bull Romaniacs 2010 în cifre

165 – piloţi la start

32 – ţări din care au fost prezenţi concurenţii

400 – nr persoanelor care au lucrat la realizarea ediţiei din
2010

40 tone – carburant utilizat

400 – litri de ulei utilizaţi

60 – jurnalişti acreditaţi (atât din media naţională cât şi din
media internaţională)

5 – nr. ţărilor din care provin track managerii (Africa de Sud,
Danemarca, Germania, Olanda, România)

12 – nr. lunilor necesare pentru crearea unei ediţii de Red Bull
Romaniacs




Comentarii
Inchide