Renault Clio Symbol – Nouă generaţie

Autor: Oraan Mărculescu acum 11 ani Știri

Designul exterior arata mai bine in realitate Am lămurit misterul cu modelul surprins în teste în Turcia, despre care nemţii de la AutoBild afirmau că este o Dacie care va concura Skoda Octavia. Acesta este noul Clio Symbol, un model pentru care francezii au cheltuit aproximativ 100 de milioane de euro. Dacî ne intrebaţi pe noi, cam mulţi bani cheltuiţi pentru un model care în final arată ca un conglomerat format din donaţii primite de la toate modelele grupului.

Oficialii Renault au simţit încă de la primile rânduri ale comunicatului de presă nevoia să sublinieze faptul că noul Symbol este de fapt un model nou, de sine stătător, chiar dacă la câteva pasaje diferenţă recunosc faptul că toată platforma tehnică este preluată de la Clio 2. Nici cu designul exterior nu ne păcălesc, în ciuda existenţei unui al treilea geam lateral, forma vechiului Renault Clio Symbol fiind destul de prezentă.

Clio 2 reloadedDar totuşi ceva schimbări au avut loc. Lungimea de 4,26 de metri este doar cu puţin mai mare comparativ cu vechea genereţie, dar portbagajul a rămas şi el puţin peste 500 de litri. Sunt disponibile jante de 15 inch, opţional evident, iar interiorul a suferit câteva modificări. Adică mai mult un facelift. Diversele blocuri funcţionale, precum cele de climatizare sau audio cunoscute de pe vremea lui Clio 2 au fost rearanjate, atât cât să se poată spune că ceva e nou.

Însă dacă vrem să vorbim de ceva cu adevărat nou, trebuie să aducem în discuţie gama de motorizări cu două premiere: motorul de 1,2 litri şi 75 CP ce poate obţine un consum mediu de 5,9 litri la sută, graţie greutăţii reduse de doar 904 kg şi un 1,6 litri cu 16 supape, de 105 CP, disponibil exclusiv cu o antică transmisie automată cu patru trepte. De altfel noua cutie de viteze este şi ea o premieră în sine, putând fi comandată opţional şi pe motorul de 1,4 litri 16v de 98 CP. Interesant este că totuşi în gama de motorizări a rămas şi vechiul 1,4 de 75 CP, gama de motorizări urmând însă ca în funcţie de piaţă să difere.

Spatele este discutabilÎn ceea ce priveşte dieselurile, avem acelaşi 1,5 dCi, care şi acum, doar în două versiuni de putere este disponibil: 65 şi 85 CP. O mişcare cel puţin ciudată din partea Renault, care a decis să nu monteze varianta de 70 CP, pe un model al anului 2008 mulţumindu-se cu cifre care erau depăşite chiar şi în momentul apariţiei motorului 1,5 dci. De altfel, în funcţie de ţară, motorizările pot respecta normele Euro 1, Euro 3 sau Euro 4, asta ca să vedem cât de mult respectă Renault mediul, chiar dacă la câteva rânduri distanţă se laudă cu un consum mediu de 4,3 litri pentru varianta pusă în mişcare de modelul diesel de 85 CP.

Cu 600.000 de modele realizate până acum, Renault Clio Symbol a fost un succes pentru constructorul francez, care are acum planuri mari cu noul model. Acesta va ajunge pe numeroase pieţe, însă oficialii se aşteaptă ca 80% din producţie să ajungă în doar patru ţări: Turcia, Rusia, România şi Algeria. Ca un fapt divers, dacă nu sunteţi mulţumiţi de modul în care arată noul Clio Symbol, trebuie să vă anunţăm că de design s-a ocupat şi centrul de dezvoltare din România, care în viitor va fi responsabil de mai multe proiecte.

Revenind la Clio Symbol, acesta face parte din strategie Renault de reducere de costuri gândită de Carlos Ghosn. Aceasta a dorit ca prin mărirea uşoară a dimensiunilor, noul model să ocupe locul lăsat liber de vechea generaţie dar şi de faptul că nu va mai exista un Renault Megane 3 Sedan. Înţeleaptă decizie? Probabil. Că nu.



Comentarii
Inchide