Renault – Strategia de motorizări

Autor: Silviu Draganescu 17 feb. 2009 Știri auto
Renault – Strategia de motorizări

Programul Renault este compus din două drumuri dinstincte. În primul rând se va îmbunătăţi puternic gama actuală de motorizări, prin reducerea emisiilor de CO2 concomitent cu o creştere semnificativă a puterii, realizată în mare parte prin reducerea capacităţii cilindrice a motoarelor şi adoptarea sistemelor de supraalimentare.

Se va pune accent însă şi pe aerodinamică, pierderile termice şi electrice sau transmisiile manuale şi automate ce se vor mai eficiente. Iar la acest ultim capitol, Renault anunţă că anul viitor va lansa prima sa transmisie cu ambreiaj dublu, un pic cam târziu relativ la majoritatea concurenţilor.

Actualele motoare pe benzină cu cilindree între 1,2 şi 1,6 litri vor fi înlocuite de noi propulsoare între 0,9 şi 1,2 litri, toate supraalimentate, cu puteri ce se vor încadra între 90 şi 115 CP, graţie folosirii unor turbine cu inerţie mică. Această mişcare va permite reducerea emisiilor de CO2 cu până la 40g pe km, sub pragul de 100 de grame la fiecare km.

Renault estimează că aceste noi motoare vor acapara 85% din piaţa europeană a propulsoarelor pe benzină, lansările urmând a avea loc în următorii doi ani şi jumătate. Despre versiunile mai potente, 1,8 şi 1,6 tce de care aminteam acum câteva zile, nu se menţionează nimic în comunicatul de presă.

La capitolul diesel vom vedea evoluţii ale actualelor 1,5 dci şi 2.0 dci, ce vor apărea în 2012 şi vor aduce alte noi reduceri de combustibil. Maşinile utilitare vor renunţa la actualul 2,5 pentru o evoluţie a lui 2.0 în 2,3 dci. Noutatea absolută va fi dată de 1,6 dci ce vine cu 130 CP, dar abia în 2011, destul de târziu comparat cu principalii competitori. Toate aceste noi propulsoare vor respecta normele de poluare Euro 5 sau Euro 6.

A doua cale de dezvoltare aleasă de Renault va fi aceea a maşinilor electrice, alianţa dezvoltând o serie de motoare cu puteri între 70 şi 140 CP. Primele modele complet electrice vor apărea în 2011, sub forma a două caroserii: un Kangoo plus un sedan momentan necunoscut. Aşadar, la capitolul electric, Renault este destul de avansat, însă la nivelul transmisiilor clasice, programul său pare să fie un pic în urmă. Să vedem de noutaţă va aduce Salonul Auto de la Geneva.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide