Rezultate teste Euro NCAP ianuarie 2011

Autor: Oraan Mărculescu 24 feb. 2011 Știri auto

Cel mai mic SUV din gama bavarezilor,

BMW X1
, a obţinut 5 stele din
5
– la fel ca în 2010, dar, faţă de precedentele teste,
rezultatele de acum sunt mai bune, reglementările suplimentare Euro
NCAP ţinând de sistemul de control al stabilităţii fiind în
avantajul SUV-ului german, care se prezintă foarte bine la
capitolul funcţionarea sistemelor electronice.

BMW X1 - 5 stele Euro NCAP

În cazul impactului frontal, montantul faţă a fost împins înapoi
cu mai puţin de 5 mm, demonstrând o structură foarte rezistentă. În
plus, X1 oferă acelaşi nivel de protecţie, indiferent de
statura şi dimensiunile ocupanţilor
. Singurul domeniu unde
BMW X1 a primit un punctaj mai puţin bun a fost la testul de impact
lateral cu un stâlp, iar siguranţa oferită de scaune la impactul
din spate este doar medie. BMW X1 s-a prezentat foarte bine şi la
capitolul protecţia copiilor, oferind o siguranţă maximă pe
locurile din spate şi indicaţii vizibile pentru locul dreapta
faţă.

Faţă de 2010, reglementările privind protecţia pietonilor s-au
modificat, ceea ce nu înseamnă că X1 ar fi dezavantajat.
Spoilerul, capota şi parbrizul nu sunt de
natură să pună în pericol viaţa pietonilor în cazul unui
impact
, deşi partea inferioară a capotei a primit un scor
foarte mic. În ce priveşte sistemele de siguranţă, BMW X1 nu are de
ce să îşi facă griji, oferind un standard de siguranţă foarte
bogat, din care nu lipseşte un sofisticat sistem de control al
stabilităţii DSC.

Monovolumul compact
Hyundai ix20
a obţinut 5 stele din
5
– mai bine decât fratele său
KIA Venga
, care în
martie 2010
a fost creditată cu doar 4 stele. Acum, însă,
specialiştii Euro NCAP au ajuns la concluzia că modelul KIA poate
fi creditat tot cu 5 stele, îmbunătăţirile la nivelul
echipamentului de siguranţă aducându-l la nivelul lui ix20.

Hyundai ix20 - 5 stele Euro NCAP

Ca protecţie a pasagerilor, Hyundai ix20 stă foarte
bine
, primind calificativul satisfăcător doar pentru
protecţia pieptului şoferului, iar coloana de direcţie poate răni,
în unele situaţii, genunchii şoferului. În rest, maşina s-a
comportat exemplar, cele mai puţin bune rezultate fiind obţinute,
după cum era normal, la proba impactului lateral cu un stâlp, unde
protecţia toracelui este doar suficientă.

Protecţia copiilor este cotată foarte bine, pe
locurile din spate siguranţa fiind considerată maximă. În faţă,
valorile înregistrate de manechine pentru un scaun de copil plasat
pe scaunul pasagerului se încadrează în limite normale, iar
indicaţiile privind statusul airbagurilor, precum şi afişul de
interzicere a montării un scaun de copil fără dezactivarea în
prealabil a airbagului este bine plasat.

Hyundai ix20 se prezintă foarte bine şi în ce priveşte
protecţia pietonilor
, spoilerul primind punctajul maxim.
Puncte mai puţine a primit capota motorului, care, deşi se
dovedeşte bine concepută pentru impactul cu persoanele mici sau
copii, poate produce contuzii persoanelor adulte. Maşina are şi o
bună echipare de siguranţă, sistemul electronic de control al
stabilităţii ESC fiind dotare standard (cel puţin pe versiunea de
bază din testele Euro NCAP).

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide