Romanian Extreme Adventure, Buzău 2009 – Mitsubishi, partener promotor.ro

Autor: Oraan Mărculescu acum 11 ani Știri

VEZI TOATE ARTICOLELE ROMANIAN EXTREME ADVENTURE BUZĂU 2009

Anul trecut, am ajuns la concluzia că un partener foarte potrivit pentru a ne duce pe coclauri la etapele Campionatului Naţional de Offroad 2008 este Mitsubishi L200. Partenerul Goodyear ne-a pus la dispoziţie un set de pneuri performante de teren, Goodyear Wrangler MT, astfel încât L200-le nostru arăta ca un "warrior" pregătit să ia munţii în piept – deşi nu am participat în calitate de piloţi, ci de parteneri media la campionat.

Din păcate pentru noi, maşina de anul trecut şi-a găsit un alt proprietar între timp. Din fericire pentru noi, pentru etapa offroad de la Buzău, M CAR TRADING, distribuitor general Mitsubishi Motors, ne-a pus la dispoziţie un alt pick-up L200, o maşină care oferă un compromis excelent între confortul şi performanţele pe şosea, caracterul pur şi dur din teren accidentat şi capacităţile foarte bune de transport utilitar.

Aşadar, suntem din nou înarmaţi cum se cuvine pentru cea mai lungă săptămână de offroad din 2009. Care va debua sâmbătă 27 iunie, cu trialul de la Mărăcineni, care se anunţă un show pe cinste, ca prolog al competiţiei Romanian Extreme Adventure 2009.

VEZI AICI TOATE FILMĂRILE DE LA ROMANIAN EXTREME ADVENTURE 2009

VEZI TOATE ARTICOLELE ROMANIAN EXTREME ADVENTURE BUZĂU 2009

L200 in stil bling-cromatAm avut de a face cu un Mitsubishi L200 mai diferit de ceea ce te-ai aştepta de la un pick-up utilitar. Maşina pe care M CAR TRADING, distribuitor general Mitsubishi Motors, ne-a pus-o la dispoziţie era vopsită în negru, ceea ce evidenţia foarte bine ornamentele cromate din partea frontală, de pe uşi sau din spate.

De asemenea, într-un stil very american, maşina avea instalat în benă un rollcage cromat, per total L200 căpătând o alură destul de reuşită de pick-up life-style, destinat petrecerii timpului liber şi nu căratului de marfă. Am spus "destul de reuşită", deoarece ornamentele cromate nu sunt pe gustul meu – însă adevărul este că mulţi clienţi le preferă deoarece îi conferă maşinii un aer american.

Rollcage de efectUn alt lucru care nu m-a entuziasmat au fost pneurile de stradă – asta prin comparaţie cu Mitsubishi L200 de anul trecut, echipat de partenerul Goodyear cu pneuri Goodyear Wrangler MT. În teren accidentat, este de preferat să fie evitate noroaiele mari sau porţiunile cu aderenţă foarte redusă, pentru că masa mare a maşinii şi configuraţia pneurilor pot duce la împotmolirea maşinii.

Însă aceste cauciucuri sunt excelente pe asfalt sau pe macadam. Maşina are un comportament pe şosea mult mai bun faţă de L200-le cu MT-uri, atingând fără probleme 160 km/h. De asemenea, performanţele la frânare sunt şi ele foarte bune, cauciucurile dedicate offroadului având minusuri în acest domeniu, din cauza profilului. Una peste alta, L200, încălţat cu pneuri de stradă, este o maşină numai bună pentru drumuri lungi pe şosea sau pe drumuri forestiere bătătorite.

Cutie automata, foarte confortabilaL200-le mai avea o particularitate: cutie de viteze automată. Nu e alegerea cea mai potrivită dacă te interesează un consum rezonabil, o medie de 10 litri/100 km necesitând un stil de conducere mai temperat. Nnumai că stilul maşinii te îmbie să fii agresiv, avântul fiind puţin tăiat după ce descoperi modul de funcţionare al cutiei, cele patru trepte schimbând lent. Însă motorul diesel are resurse suficiente, cei 136 CP fiind capabili de un demaraj bun – e adevărat, după ce "stau" puţin pe gânduri.

Echiparea cu această cutie de viteze automată îi conferă lui Mitsubishi L200 un confort ridicat în utilizare, deşi împiedică folosirea judicioasă a frânei de motor pe traseele virajate. Ceea ce implică o uzură mai mare a plăcuţelor de frână, mai ales într-un tempo ridicat. În teren accidentat, maşina este limitată doar de pneuri, cuplul motor fiind livrat eficient de cutia automată, chiar şi atunci când este nevoie de reductor.

Caraus excelentNici atunci când bena este încărcată aproape de capacitatea maximă (ipostază prin care acest L200 a trecut, cărând generatoare, echipamente şi canistre de combustibil) nu se simte o suprasolicitare a transmisiei, motorul lui L200 trăgând cu putere. Comparativ cu un L200 dotat cu o cutie de viteze manuală, versiunea automată nu este mai prejos: diferenţa de performanţe este aproape insignifiantă, iar creşterea consumului (cu 1,5 litri/100 km în medie) este rezonabilă în comparaţie cu creşterea semnificativă a confortului în utilizare a maşinii.

Ajungând la preţuri, versiunea având cutie automată are un preţ de 26.460 euro (fără TVA), fiind mai scumpă cu 1.108 euro faţă de versiunea cu o cutie de viteze manuală, în condiţiile aceluiaşi nivel de echipare Instyle, foarte bogat.

Mai scump fata de versiunea manualaÎn această perioadă, însă, este mult mai rentabil să optezi pentru versiunea manuală, care, până la 1 septembrie, beneficiază de o ofertă foarte bună: 22.056 euro (fără TVA), deci o diferenţă de aproape 4.500 euro (fără TVA) faţă de maşina având cutie de viteze automată. Ba mai mult, există o versiune specială de criză, L200 Special Action Model, oferită la numai 20.711 euro (fără TVA), cu o echipare la fel de bogată – ceea ce face versiunea automată cam scumpă, mai ales că este privată de orice promoţie.

În concluzie, Mitsubishi L200 A/T (indicativul pentru cutie automată) este, la ora actuală, o propunere cam scumpă, fiind potrivit pentru amatorii de stil american şi escapade mai lejere în natură. Sau, ca să nu mă ascund după deget, e mai potrivit pentru cei comozi – cu siguranţă aceştia vor evita să zgârie ornamentele maşinii prin păduri… Poate că ar fi atractiv şi din punct de vedere al bugetului, dacă M CAR TRADING nu are avea oferte aşa de bune pentru modelul cu transmisie manuală.

VEZI AICI TOATE FILMĂRILE DE LA ROMANIAN EXTREME ADVENTURE 2009



Comentarii
Inchide