SIAB 2007

Autor: Andrei Nan acum 12 ani Știri

Cu siguranţă, faptul că SIAB şi-a mutat sediul a fost sesizat de toată lumea. Corturile, chiar echipate cu aparate de ventilaţie, au fost, în zilele cu soare, adevărate sere, la condiţiile de saună contribuind din plin şi proiectoarele care puneau în evidenţă cele 250 de automobile prezente. În interior, în fostul Metro, condiţiile au fost cu mult mai decente, însă aici erau expuse doar accesorii şi produse ale unor companii a căror activitate era legată mai mult sau mai puţin de industria auto. Nu în ultimul rînd, la confortul vizitatorilor au contribuit din plin toaletele portabile.

Printre cele mai importante lansări s-au numărat cele ale modelelor BMW M3, Mazda2 şi Mazda6, dar şi Renault Laguna, Dacia Logan Pick-up şi Hyundai i30. Pe segmentul premium, cele mai atractive standuri au fost ale Rădăcini Motors, noul importator al mărcilor Cadillac, Hummer şi Chevrolet Corvette, precum şi standul Porsche România, unde au fost prezentate mai multe modele Bentley şi Lamborghini.

Pentru a se ridica la standardele unui salon auto internaţional, SIAB a găzduit inclusiv o premieră internaţională: Dacia Logan Pick-up, urmaşa Papucului proiectat pe baza Daciei 1310, a fost lansată aici în premieră, după ce Carlos Ghosn, preşedintele Renault, făcuse publice primele imagini cu ea în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. În schimb, Renault Sandero, modelul hatchback proiectat pe baza lui Logan şi asamblat în America de Sud, nu şi-a făcut apariţia. Surse din cadrul Dacia au declarat că Logan în cinci uşi va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva, din primăvara anului viitor.

Tot la capitolul premiere la SIAB trebuie incluse şi standurile Lexus şi Brabus. Chiar dacă printre modelele Brabus nu s-a numărat şi Rocket, cea mai rapidă limuzină de stradă, construită pe baza unui Mercedes-Benz CLS, la stand a putut fi admirat un monovolum Viano modificat pentru a satisface un client de Maybach, ca şi un Jeep Commander modificat de Startech. Cum era de aşteptat, toate modelele din stand erau diesel.

Majoritatea constructorilor au înregistrat o creştere importantă a vînzărilor în cadrul SIAB, de chiar până la 100%. Potrivit lui Cristian Oltean, director de marketing al General Motors România, cu trei zile înaintea închiderii SIAB fuseseră primite comenzi pentru 300 de modele Opel şi 200 Chevrolet. În intervalul 4-12 octombrie, Porsche România a înregistrat comenzi pentru 606 autoturisme Volkswagen, 703 Skoda şi 72 de modele Audi.

Spre uimirea multora, modelele de superlux nu au înregistrat vînzări excepţionale. În timp ce Jaguar, Land Rover, Audi şi Maserati (care a vîndut la SIAB cît în întregul an) s-au dat ca pîinea caldă încă din primele zile, modelele Bentley, între care şi un Azure cabriolet de 303.000 de euro, şi Lamborghini nu şi-au găsit nici un client. Doar “potenţiali”.
Nu în ultimul rînd, Brent Valmar, preşedintele APIA, a reestimat vînzările totale din acest an la 340.000 de autovehicule (dintre care 320.000 – autoturisme), în comparaţie cu cele 256.000 vîndute în 2006.

Cea de-a şasea ediţie a Salonului Internaţional Auto de la Bucureşti nu s-a mai desfăşurat la Romaero Băneasa, ci în curtea fostului Metro Otopeni, companie din care omul de afaceri Ion Ţiriac deţine 15%. Astfel, după ce au lipsit la ediţiile precedente, mărcile grupului Ţiriac, Ford, Hyundai, Mitsubishi, Volvo, Jaguar, Land Rover, ca şi şi cele ale grupurilor Daimler şi Chrysler (reprezentate pînă anul trecut tot de Ţiriac Auto) şi-au făcut intrarea în scenă.

Numărul expozanţilor a crescut, cel al suprafeţei de expunere s-a mărit, ca şi cel al automobilelor expuse. Aproape 200 de companii au răspuns “Prezent”, peste 50 dintre ele fiind firme auto. Ele au adus în standuri 250 de automobile, 50 de premiere naţionale, una mondială şi patru concepte, prezentate la ediţiile din anii trecuţi ale saloanelor (cu adevărat) internaţionale. Dar nu trebuie uitat faptul că SIAB se încadrează în “liga” secundă a saloanelor europene, după Paris şi Frankfurt, deşi înaintea celor organizate la Istanbul şi Budapesta.

Reprezentanţii companiei AMC APIA Expo, organizatorul SIAB, estimau înainte de debutul Salonului un număr de vizitatori cuprins între 250.000 (cîţi a înregistrat ediţia precedentă) şi 300.000, dintre care 75% bucureşteni şi 25% din provincie. Dacă luăm în calcul preţul de aproximativ 5 euro al biletului de intrare, încasările de pe urma vizitatorilor ar fi putut ajunge la 1,5 milioane de euro. Iar în ceea ce priveşte presa, în dimineaţa primei zile erau deja acreditaţi peste 1.100 de jurnalişti, dintre care însă doar cîţiva străini. Dar, în final, după ce s-au contabilizat toţi vizitatorii, s-a constatat că numărul acestora a fost aproape identic cu cel al ediţiei precedente. Adică 250.000. Nu e foarte rău pentru un Salon Auto “la cort”.

În ziua în care s-a încheiat evenimentul, organizatorii au şi comunicat preţurile de închiriere. Minimul a fost de 50 de euro pe metrul pătrat, în timp ce standurile mai bine plasate au plătit până la 90 de euro/mp.
Suprafaţa de expunere a fost de 50.000 de metri pătraţi, cu o treime mai mare decît la ediţia precedentă, desfăşurată la Romaero Băneasa.

În termeni financiari, SIAB 2007 a fost cu 10% mai puţin profitabil şi cu 30% mai scump decît precedentul, în special din cauza cortului (sau a “structurii uşoare”, cum a fost descris acesta de către organizatori).
Dacă se iau în calcul preţul mediu – de 70 de euro pe metru pătrat – al chiriei percepute de către organizatori la ediţia anterioară şi creşterea din 2007, de pe urma închirierii standurilor încasările au fost de aproximativ 3,5 milioane de euro. Aşadar, putem deja vorbi de încasări de pînă la 4,75 milioane de euro de pe urma vizitatorilor şi a expozanţilor, dintre care 1,25 de milioane de euro numai din vânzarea de bilete, fără a mai lua în calcul locurile de parcare.

Cum era de aşteptat, Porsche România, cel mai mare importator de la noi, a avut şi cea mai mare suprafaţă de expunere: aproximativ 3.000 de metri pătraţi. Şi tot cum era de aşteptat, acesta a fost şi cel mai scump stand. Costul pe metru pătrat (construcţia, nu închirierea) a fost de 445 de euro, potrivit lui Brent Valmar, preşedintele Porsche România, sumă la care se adaugă cea de închiriere, de 90 de euro. Rezultatul: 1,6 milioane de euro cheltuieli de participare pentru Porsche România, pentru toate cele şase standuri. Prin comparaţie, standul BMW, de 800 mp, a costat (fără chirie) 200.000 de euro, în condiţiile în care valoarea maşinilor prezentate a fost de 700.000 de euro, fără TVA, desigur.



Comentarii
ŞOC TOTAL | Melania Trump, goală şi fără inhibiţii la Casa Albă. Fotografie incredibilă
ŞOC TOTAL | Melania Trump, goală şi fără inhibiţii la Casa Albă. Fotografie incredibilă "scăpată" pe internet
Imagini fierbinți cu Andreea Marin într-o revistă pentru bărbați! Nu ai mai văzut-o așa pe 'Zâna Surprizelor'! S-a văzut TOT. Era atât de senzuală
Imagini fierbinți cu Andreea Marin într-o revistă pentru bărbați! Nu ai mai văzut-o așa pe 'Zâna Surprizelor'! S-a ...
Concedieri la Antena 1! Jumătate din oameni au fost dați afară din acest departament
Concedieri la Antena 1! Jumătate din oameni au fost dați afară din acest departament
Momentele şocante în care o cerşetoare este împuşcată mortal după ce îi ceruse câţiva bănuţi unui bărbat - VIDEO
Momentele şocante în care o cerşetoare este împuşcată mortal după ce îi ceruse câţiva bănuţi unui bărbat - VIDEO
Cine este soția primului ministru Ludovic Orban! De ce se ferește să apară în poze cu el
Cine este soția primului ministru Ludovic Orban! De ce se ferește să apară în poze cu el
Un poliţist celebru va fi numit şef de cabinet al ministrului de Interne Vela
Un poliţist celebru va fi numit şef de cabinet al ministrului de Interne Vela
Ce mașină și-a cumpărat Selly de la 5 Gang. Bolidul atinge 250 km/h și costă 100.000 de euro
Ce mașină și-a cumpărat Selly de la 5 Gang. Bolidul atinge 250 km/h și costă 100.000 de euro
Femeia nu are VOIE să atingă această zonă, altfel îşi produce răni. GHIDUL sexual al tinerilor de acum 100 de ani
Femeia nu are VOIE să atingă această zonă, altfel îşi produce răni. GHIDUL sexual al tinerilor de acum 100 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta acum 20 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta ...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide propria ta...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide ...
HUAWEI Mate 30 Pro testat în ROMÂNIA! Cel mai performant telefon al momentului cu o PROBLEMĂ foarte gravă
HUAWEI Mate 30 Pro testat în ROMÂNIA! Cel mai performant telefon al momentului cu o PROBLEMĂ foarte gravă
Ce nu s-a vazut la receptia organizata de Regina Elisabeta! Gestul lui Carmen Iohannis fata de Melania Trump
Ce nu s-a vazut la receptia organizata de Regina Elisabeta! Gestul lui Carmen Iohannis fata de Melania Trump
Greva din Franţa se transformă în revoluţie generală! Toate sindicatele sunt împotriva preşedintelui Macron!
Greva din Franţa se transformă în revoluţie generală! Toate sindicatele sunt împotriva preşedintelui Macron!
Inchide