Taxa auto – noua taxă în 2009

Taxa auto – noua taxă în 2009

Autor: Alexandru Banu acum 12 ani Știri

Taxa auto în cea mai nouă formă a fost prezentată ca fiind  redusă cu 30% decât cea impusă de cabinetul Tăriceanu. Toate bune şi frumoase, dar are unele particularităţi cel puţin dubioase şi, după cum veţi vedea, cele mai avantajate vor fi modelele EURO 1, adică acele maşini second hand care pur şi simplu sunt învechite atât moral, cât şi fizic .

TAXA AUTO  PENTRU NON-EURO

Taxa auto la automobilele NON EURO se plasează sub nivelul cele aferente vehiculelor EURO2, dar deasupra celor EURO1 şi EURO3.

  • 1.400 cmc – 1.460 de euro
  • 1.600 cmc – 2.600 de euro
  • 2.000 cmc – 4.200 de euro.
  • 3.000 cmc – 12.600  de euro

TAXA AUTO  PENTRU EURO1

De exemplu, maşinile EURO1 cu motoare mici, mergând pe raţionamentul că nu vor avea o viaţă îndelungată, au o taxă foarte mică:

  • 1,400 cmc – 500 de euro
  • 1.600 cmc 880 de euro
  • 2.000 cmc 1.400 de euro

TAXA AUTO  PENTRU EURO2

Maşinile EURO2 suportă unele dintre cele mai mari taxe de primă înmatriculare percepute în România:

  • 1.400 cmc – 1.800 de euro
  • 1.600 cmc – 3.200 de euro
  • 2.000 cmc – 5.000 de euro

TAXA AUTO PENTRU EURO3

Taxele pentru EURO3 sunt mai mici ca la EURO2, dar considerabil mai mari decât la EURO1:

  • 1.400 cmc – 860 de euro
  • 1.600 cmc – 1.450 de euro
  • 2.000 cmc – 2.400 de euro.
  • 3.000 cmc – 6.200 de euro.

TAXA AUTO PENTRU EURO4 ŞI EURO 5

În noua formulă a taxei auto vor continua să fie exceptate de la plată până în decembrie 2009 autovehiculele cu motoare Euro 5, cu propulsoare electrice şi hibridele, precum şi modelele cu motorizări Euro 4 sub 2.000 de centimetri cubi. Taxa de poluare auto va fi redusă cu o treime şi pentru maşinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi.

  • 2.200 cmc – 1.800 de euro
  • 2.500 cmc – 2.300 de euro
  • 3.000 cmc – 3.000 de euro
  • 4.200 cmc – 7.300 de euro

Aceste valori sunt obţinute în urma calculelor agenţiei MEDIAFAX .



Comentarii
Inchide