Adaptarea la jungla urbană: Subaru XV 2.0D

În aglomeraţia crossoverelor compacte îşi mai face apariţia un model, Subaru XV. Care vine cu o carte de vizită cu greutate: platforma lui Impreza şi tracţiunea integrală Symmetrical AWD. Plus singurul motor diesel boxer de pe piaţă. Vedem în continuare dacă Subaru XV e o reţetă de succes.

Adaptarea la jungla urbană: Subaru XV 2.0D Adaptarea la jungla urbană: Subaru XV 2.0D

În istoria recentă a constructorului japonez a existat o versiune Impreza XV, care a debutat pe plan european la Salonul Auto Geneva 2010 ca un hatch-crossover cu pretenţii de aventurier. Din punct de vedere tehnic, se baza pe cunoscutul sistem de tracţiune integrală al unui Impreza normal, iar estetic beneficia de o centură inferioară din plastic negru şi bare de amarare, care diferenţiau Impreza XV de berlina normală.

Însă aceste lucruri nu au fost de ajuns pentru a face din Impreza XV un concurent redutabil pentru Nissan Qashqai, de pildă, în primul rând din cauza unei gărzi la sol prea mici pentru nevoile clienţilor de crossover. Aşa încât noua generaţie repară acest lucru, inginerii adaptând noul XV mult mai bine standardelor segmentului crossover.

Subaru XV este derivat direct din versiunea hatchback Subaru Impreza, dar e bine individualizat

O generaţie nouă care mizează pe un refresh complet, atât la nivel tehnic şi vizual, cât şi în ce priveşte numele - aşa încât acum vorbim de Subaru XV, nu de Subaru Impreza XV. De altfel, Impreza a dispărut, pentru moment, din oferta importatorului, rămânând în vânzare doar versiunea sportivă WRX STi.

De ce s-a preferat, oare, păstrarea doar a indicativului XV, în condiţiile în care Impreza are un foarte bun renume? Deoarece japonezii vor ca noua generaţie Impreza să fie o maşină mai elegantă şi mai pretenţioasă. Iar XV, deşi e derivat din Impreza, le este destinat celor pasionaţi de aventură şi care sunt mai dinamici din fire. Aşa încât îşi merită locul separat în familia Subaru.

Subaru XV are o garda la sol generoasa, de 22 cm, precum si jante specifice, de 17 inch

Dacă e să mă raportez la modelul din testul nostru, vopseaua orange aprins a caroseriei pot spune că îi conferă maşinii un magnetism aparte, în timp ce farurile foarte agresive şi forma compactă fac din Subaru XV o maşină de-a dreptul arătoasă. În plus, arată foarte serioasă şi robustă, adică exact ceea ce vrea publicul activ de la o maşină pentru escapadele de weekend pe drumurile mai puţin umblate.

Lucruri foarte uşor de remarcat sunt garda la sol generoasă, de 22 cm, precum şi jantele de 17 inch, acestea promiţând aptitudini foarte bune în teren accidentat pentru segmentul crossoverelor compacte. Pe de altă parte, XV are un gabarit suficient de compact pentru utilizarea cotidiană, deci se anunţă un allrounder mai mult decât interesant.

Să vedem interiorul lui Subaru XV cum se prezintă - pe pagina următoare

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.