Am condus Audi A1 1.4 TFSI 185 CP

Audi tocmai şi-a prezentat cea mai nebună creaţie de anul acesta, A1 quattro, un A1 nebun, cu 256 CP, tracţiune integrală şi disponibil doar în 333 de unităţi. Până ce puneţi mâna pe aşa ceva, iată cu ce vă puteţi distra acum. 1.4 TFSI de 185 CP.

Am condus Audi A1 1.4 TFSI 185 CP Am condus Audi A1 1.4 TFSI 185 CP

Sunt în continuare de părere că nu faptul că trebuie să plăteşti 25.000 de euro pentru un A1 1.2 TSI echipat este o problemă în sine. Ci că deranjant pentru clienţi este faptul că A1 nu este atât de original şi nu are o personalitate atât de spectaculoasă. MINI este deosebit din toate punctele de vedere, nu doar scump. A1 are nevoie de timp pentru a intra în conştiinţa oamenilor drept o maşină cool, câtă vreme MINI are deja zeci de ani de coolness în avans. La fel şi Fiat 500...

Modelele deosebite ale gamei sunt responsabile cu creşterea coolness effect-ului, iar acesta este unul perfect pentru A1. Vârful de gamă actual pentru A1 are 185 CP, transmisia S-tronic în standard şi un preţ de pornire total justificat. Viteza costă, iar acest A1 este capabil să ofere viteză într-o maşină mică, arătoasă, datorită pachetului S-line şi foarte plăcută de manevrat datorită dimensiunilor.

Chiar dacă Audi nu recunoaşte acest lucru, A1 a devenit dintr-o idee a unei maşini de oraş pe care o vor iubi fanii mărcii, o problemă de orgoliu pentru toată compania. Nimeni de la Audi nu îţi va recunoaşte că vânzările lui A1 nu sunt satisfăcătoare sau că platforma tehnică a fost împrumutată fără foarte multe modificări de la Polo. Este greu să convingi un client, fie el şi deja posesor de Audi să cheltuiască 25.000 de euro pe o maşină mai mică decât un A3 şi foarte apropiată ca feeling de condus de fratele la fel de bun dar mult mai ieftin, Polo.

Cred că problemele pentru A1 abia încep. Lăsaţi preţul, lipsa de istorie şi de factor cool, uitaţi chiar şi faptul că maşina asta seamănă prea mult la condus cu un Polo. Adevărata problemă cu care se va confrunta Audi vine tot de la Audi. Se va lansa anul viitor şi se numeşte A3, noua compactă care va avea un design foarte apropiat de al lui A1, un interior aproape identic cu al său şi preţuri comparabile după cum şi listele actuale de preţuri ale lui A3 o pot confirma.

Deci A1 are nevoie de ceva magie. Ceva foarte special, eventual o repoziţionare, o nouă filozofie care să conducă acest model către succesul tuturor celorlaltor maşini Audi. Ştim deja că există magicieni la Ingolstadt iar modelele super-sport ale lui Audi sunt operele lor cele mai de preţ. Direct din laboratorul întunecat al minţilor luminate ale lui Audi tocmai a fost prezentat A1 quattro, mult-aşteptatul S1, maşina la care visam de prima oară când am văzut compactul A1. Spuneam însă că este nevoie de magie iar Audi cred că gândeşte la fel. A1 quattro nu se numeşte S1, are 256 CP, quattro şi va fi comercializat în doar 333 de unităţi începând cu anul viitor. Acesta, dragii mei este primul pas către transformarea lui A1 într-o maşină cult. Iar o maşină devenită cult se va vinde ca pâinea caldă. Adică precum Fiat 500 sau MINI...

Până să atingem minunatul A1 quattro, am căutat în gama micului Audi ceva mai multă magie decât poate oferi un simplu TDI. Iar cei care caută, găsesc. Chiar dacă momentan este cel mai scump model al gamei A1, 1.4 TFSI-ul de 185 CP este o maşină specială, cu valori speciale şi cu o personalitate specială. O maşină care poate concura cu adevărat un MINI sau un Abarth.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.