Am condus Ford Mondeo facelift 2.0 EcoBoost

Două zile la volanul unui Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Titanium S PowerShift Lunar Sky. Două zile preponderent urbane, două zile de toamnă veritabilă, cu ploaie, ceaţă, frig şi 240 CP pe puntea faţă.

Am condus Ford Mondeo facelift 2.0 EcoBoost Am condus Ford Mondeo facelift 2.0 EcoBoost

Oferta celor de la Ford în segmentul D sau clasa medie. Mondeo, încă de la lansare, a reprezentat poate cea mai elegantă interpretare a conceptului de design kinetic. În condiţiile în care a fost oferit în trei versiuni de caroserie - sedan, hatch şi combi, a reprezentat şi o ofertă matură în sergment, completată şi de o gamă corectă de propulsoare. Faţă de a treia generaţie, actuala a fost un important pas înainte pentru Ford. A reuşit să ofere modelului acea tuşă premium. Pe undeva poate lumea se aştepta la un model nou, în condiţiile în care principalii rivali au schimbat generaţia - Passat, Insignia, Avensis.

Dar este un model lansat în 2007, prin urmare este la jumătatea vieţii. Un facelift firesc operat de Ford pentru a fi pe piaţă cu un model ce are un grad de prospeţime comparabil cu al rivalilor. Asupra liniei caroseriei nu s-a intervenit, nici nu prea văd motive. Au apărut apendice specifice zilelor noastre: day time running lights evident cu LED-uri, proiectoare de ceaţă redesenate, blocuri optice spate care încorporează LED-uri.

De remarcat şi grila faţă mai subţire care scoate în evidenţă mai bine sigla Ford. Priza de aer din spoiler este ceva mai generos dimensionată şi a fost redesenată complet. A trecut de la forma trapezoidală la cea hexagonală, formă care a debutat pe Focus. Cei de la Ford se laudă cu o reproiectare a capotei, acum aceasta îndeplinind cele mai exigente standarde de protecţie a pietonilor. Aşa spun ei, iar noi nu am avut ambiţia de a testa şi acest aspect. O uşoară redesenare a spoilerului spate, şi poate fi remarcată apariţia unui difuzor discret la versiunile cu motorizări puternice.

La interior se remarcă o redesenare a feţelor de uşi, apariţia sistemului multimedia MyFord. Faceliftul aduce şi un upgrade la capitolul sisteme electronice de asistare - Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert sau Blind Spot. În România vânzările lui Mondeo au înregistrat un declin de aproape 60% în primele nouă luni ale acestui an potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la aproape 270 de unităţi.

Aproape 90% din modelele vândute au reprezentat în proporţie egală versiunile cu patru respectiv cinci uşi, motorizările favorite fiind dieselurile de 1,8 litri 125 CP şi cel de 2,0 litri TDCi şi 140 CP. În clasa medie, Mondeo este în acelaşi interval pe locul cinci în topul vânzărilor, fiind depăşit de VW Passat, Opel Insignia, Skoda Superb şi Audi A4. Cel mai bun an pentru Mondeo a fost 2009, când s-a clasat pe poziţia secundă în segmentul său, în anumite luni, cum a fost decembrie înregistrând vânzări chiar mai mari decât cele ale lui Passat, liderul incontestabil al clasei medii.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.