Am condus noua KIA Picanto 1.0

Am testat noua generaţie a modelului de clasă mică de la KIA, în mediul ei natural: aglomeraţia oraşului, la oră de vârf. A reuşit Picanto să se maturizeze? Vom afla în continuare.

Am condus noua KIA Picanto 1.0 Am condus noua KIA Picanto 1.0

Se spune că unele lucruri ies cel mai bine din a doua încercare. Pentru Kia, noua generaţie Picanto pare să întărească această ipoteză, iar modelul, prezentat primăvara aceasta, la Salonul Auto de la Geneva, merită să fie considerat o adevărată evoluţie faţă de înaintaşul său.

Primul lucru asupra cărora ţi se opreşte privirea, la primul contact cu maşina, este designul ei relativ curajos. Picanto te fixează cu ochii ei bulbucaţi şi pare să-ţi zâmbească şiret, ca şi cum te-ar invita la joacă. Vizual, micuţa KIA marchează o evoluţie faţă de liniile stângace ale generaţiei pe care o înlocuieşte.

Partea frontală este dominată de farurile foarte mari, o modă tot mai frecventă printre maşinile din segmentul A. Blocurile optice încadrează grila de pe capotă, aliniată la noua identitate de marcă KIA, ce contrastează prin dimensiune cu cea prezentă pe bara de protecţie.

Spatele nu este nici el mai prjos, din punctul de vedere al efectului vizual, care este asigurat de stopurile în formă de bumerang, dispuse vertical. Blocurile optice pentru marşarier şi ceaţă au migrat pe bara de protecţie, într-o oarecare simetrie cu proiectoarele de ceaţă din faţă.

Lateralul întregeşte aspectul fresh al noului Picanto, prin linia mediană care porneşte de la nivelul stopurilor, coborând odată cu mânerele portierelor până deasupra roţilor frontale. De remarcat forma montanţilor din spate, uşor arcuiţi, un detaliu plăcut şi studiat din punct de vedere aerodinamic.

Aprecierea designului unei maşini va fi întotdeauna o chestiune de subiectivitate, dar nu de puţine ori, KIA din testul nostru a întors câteva capete pe stradă, mai ales în preajma centrelor comerciale sau a campusurilor universitare. În fine, este clar faptul că noua Picanto nu va trece neobservată. Poţi să o placi sau nu, dar categoric nu este maşina faţă de care să rămâi indiferent.

Dar să lăsam designul caroseriei deoparte, pentru a cunoaşte mai bine locul unde viitorii proprietari de KIA Picanto îşi vor petrece majoritatea timpului: interiorul. Entuziasmul exteriorului este continuat şi în habitaclul maşinii, unde motivul grilei frontale este preluat, la nivelul ornamentelor pentru volan şi bord.

Consola centrală este simplistă, iar butoanele climatizării sunt desenate foarte ergonomic. Avertizorul pentru cuplarea centurilor de siguranţă este plasat la vedere, în imediata apropiere a şoferului, in timp ce pe partea dreaptă se află indicatorul pentru decuplarea airbag-ului pasagerului. Tabloul de bord este foarte lizibil, iar cei de la KIA au optat pentru împărţirea pe trei cadrane.

Calitatea plasticelor nu este deloc formidabilă, iar culoarea bordului are o tentă neprietenoaseă, dar maşina compensează prin ergonomia foarte bună a habitacului. Spaţiul interior este mai mult decât satisfăcător, iar patru persoane pot călători realtiv lejer, în condiţiile în care se respectă destinaţia predilect urbană a maşinii.

La capitolul spaţii de depozitare, KIA Picanto pare să-şi făcut temele, dar nu se poate spune că excelează. Torpedoul luminat şi spaţiul de la baza consolei centrale îşi fac datoria, alături de suporturile de pahare plasate în faţa schimbătorului de viteze. Portbagajul oferă un volum de 292 l, o valoare mică, dar foarte bine pusă în practică.

Versiunea testată, Classic, oferă oferă câteva dotări care amplifică nivelul de confort, atât pentru şofer, cât şi pentru ceilalţi ocupanţi: oglinzi exterioare cu reglare electrică şi încălzite, scaun şofer ajustabil pe înălţime, geamuri electrice, computer de bord, preechipare audio cu patru boxe şi aer condiţionat manual. Siguranţa este un capitol care nu a fost deloc ignorat de coreeni, iar cele patru stele obţinute la testele de impact efectuate de EuroNCAP se justifică printr-o dotare standard pe măsură.

Maşina beneficiază de u arsenal alcătuit din airbaguri pentru şofer şi pasager, dar şi laterale şi cortină, ABS şi BAS, precum şi sistem de deschidere automată a auşilor la impact. În plus, KIA Picanto oferă încă din dotarea standard sistemul ISO FIX, pentru ataşarea scaunului pentru copii, iar dacă vorbim despre ocupanţii care stau mai mult pe bancheta din spate, e cazul să menţionăm şi sistemul de blocare a portierelor, cu protecţie pentru copii.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.