Am condus noua KIA Picanto 1.0

Am testat noua generaţie a modelului de clasă mică de la KIA, în mediul ei natural: aglomeraţia oraşului, la oră de vârf. A reuşit Picanto să se maturizeze? Vom afla în continuare.

Am condus noua KIA Picanto 1.0 Am condus noua KIA Picanto 1.0

KIA propune pentru noua Picanto o paletă restrânsă de motorizări, dispunând de doar două propulsoare, cel de 1.0 litri, oferit la test, dar şi un alt agregat de 1,2 litri, ambele respectând standardul Euro 5. Pornirea maşinii se face numai după apăsarea pedalei de ambreiaj, fapt ce aduce un oarecare plus în ceea ce priveşte siguranţa.

La plecarea de pe loc, surprinde plăcut răspunsul instantaneu al acceleraţiei, sincronizarea perfectă a acesteia cu ambreiajul dând un start foarte ferm, aproape violent. Aşa cum era de aşteptat, motorul de doar 69 CP trebuie turat cu hărnicie, pentru a putea beneficia de întregul său potenţial.

De altfel, sprintul de la 0 la 100 km/h durează nu mai puţin de 14,4 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 153 km/h, valori arhisuficiente pentru un vehicul urban. Cei neobişnuiţi cu sunetul tipic unui motor în trei cilindri vor resimţi "coloana sonoră" stridentă, oferită de acesta, fapt ce arată o antifonare insuficientă a maşinii.

Cuplul maxim furnizat de micul propulsor în trei cilindri este de 96 Nm, iar acesta este accesibil la 3.500 rpm. Rapoartele cutiei de viteze cu cinci trepte cunt destul de lungi, fiind evidentă orientarea transmisiei către economie, în dauna oricărui avânt sportiv. Totuşi timoneria schimbătorului este precisă, maneta neagăţând la intrarea în nicio treaptă, cu o singură excepţie: marşarierul.

Tot pe ideea de confort pare să fi fost croită şi suspensia maşinii, care nu încurajează virajele luate în forţă. Deşi lucrează cam zgomotos, gropile sunt filtrate foarte eficient, iar la trecerile peste liniile de tramvai, senzaţia resimţită la interior este minimă. Servodirecţia este foarte elastică, oferind o manevrabilitate exemplară la viteze mici şi medii, dar simţindu-se uşor depăşită de situaţie atunci când "nivelul acţiunii" creşte.

Forma montanţilor frontali afectează oarecum vizibilitatea la manevrele executate în spaţii strâmte, dar această problemă este contrabalansată de linia descendentă a suprafeţei vitrate. Frânele se înscriu în media clasei, oferind o dozare precisă din partea pedalei şi intervenind destul de prompt de fiecare dată.

Atunci când vine vorba de consum, KIA Picanto îşi ia revanşa pentru dinamica modestă. Consumul mediu al maşinii este de doar 4,2 l/100 km, iar valoarea pentru regimul extraurban este de 3,6 litri. Nici consumul pe care maşina îl va realiza în oraş nu este deloc de neglijat, cei 5,4 litri pretinşi de Picanto pentru 100 km parcurşi, fiind o dovadă că micuţa coreeană ţine cu bugetul. De altfel, acesta ar putea fi cuvântul definitoriu pentru modelul asiatic: economia.

KIA Picanto se poate dovedi foarte utilă pentru diferite categorii de şoferi. Poate fi prima maşină din viaţa unui începător sau a doua maşină a unei familii. Poate fi un accesoriu urban pentru o domnişoară chic sau chiar soluţia unei firme, în căutare de reducere a costurilor, pentru o flotă de maşini. Picanto 1.0 Classic poate fi cumpărată pentru 10.748 euro, cu TVA inclus, sau pentru 8.048 euro, prin programul Remat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.