Am condus noul BMW X1 xDrive28i

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Test drive

Noul motor sună ca orice alt BMW deşi în zona superioară
a turometrului motorul îşi trădează prin sunet faptul că are doar
patru cilindri.
Însă plăcerea condusului este neatinsă.
Noul motor este perfect pentru caracterul lui X1 dacă îţi doreşti
un SUV mic cu motor pe benzină. Consumul este decent, în timpul
testului nostru computerul de bord indicând 9,5 l/100 km. Noul
propulsor este atât de bun încât cu siguranţă va migra şi pe alte
modele din gama BMW: seria 1, seria 3, poate chiar şi seria 5.

Revenind, BMW X1 este mai mult un fel de break supraînălţat
decât un SUV. După ce te dai jos dintr-un X5 sau un X3 nou
şi te urci în X1 este foarte clar că acest model este derivat din
seria trei. Este un automobil perfect pentru România.
Nu
este prea mare, nici prea mic, este înalt şi poţi negocia fără
probleme drumurile proaste şi bordurile ceva mai înalte. Iar
caracterul sportiv tipic BMW este tot acolo unde l-am lăsat. Dacă
vrei să conduci sport, X1 nu te va dezamăgi. Cei 245 CP sunt
suficienţi pentru a atinge suta în doar 6,1 secunde iar ţinuta de
drum este impecabilă. Suspensia este un pic în zona rigidă, dar
inginerii nu au exagerat, aşa că X1 nu îşi va remodela poyiţia
rinichilor atunci când treci peste denivelări.

Pentru cei şi mai pretenţioşi, noul BMW X1 xDrive28 este
oferit şi cu un pachet M. Acesta îţi modifică aspectul exterior
pentru a avea un X1 foarte agresiv. Preţurile pentru pachetul M
sunt între 3.647 şi 4.370 euro. Preţul noului model BMW X1 xDrive
28i este 33.900 euro (fără TVA).

Cum faci un motor mai mic când vrei să păstrezi şi
spiritul sportiv al mărcii? Tai doi cilindri dintr-un propulsor
celebru şi adaugi o turbină twinscroll!
Rezultatul: 245 CP
dintr-un motor de doi litri cu patru cilindri. Iar pentru început,
inginerii BMW au pus acest motor pe modelul X1.

Acesta poartă numele de BMW X1 xDrive28i şi marchează
revenirea mărcii bavareze la motoarele cu patru cilindri
turbo.
Este primul motor cu patru cilindri care foloseşte
tehnologia TwinPower Turbo. Noul motor apare într-un moment când
clienţii au început să caute motoare de capacitate mai mică
datorită taxarii din ţările europene, în special. Noul motor de 245
CP înlocuieşte propulsorul de trei litri ce era folosit de modelul
X1 pentru versiunea xDrive28i. Vechiul motor avea şase cilindri în
linie şi dezvolta 258 CP. Noul motor are capacitatea cilindrică de
doi litri şi a renunţat la doi cilindri în favoarea unui turbine
twinscroll. Iar rezultatul este mai mult decât satisfăcător: 245
CP, 350 Nm, 6,1 secunde de la zero la 100 km/h şi un consum mediu
anunţat de 7,9 l/100 km.

Pentru a vedea cum se descurcă noul motor cu patru cilindri am
călătorit în Slovenia, una din tinerele ţări europene. Nu mai
fusesem în Slovenia de 6-7 ani şi am rămas din nou uimit. Sloveni
au autostrăzi, drumuri îngrijite iar Ljubljana a devenit un oraş la
fel de turistic ca şi Praga sau Budapesta. Nu e rău pentru o ţară
cu două milioane de locuitori.

Testele cu X1 xDrive28i au avut loc în staţiunea montană Bohnij,
aflată la o oră de mers de capitala Ljubljana. Am avut parte de
drumuri virajate, mai largi sau mai înguste, drumuri naţionale plus
ceva autostradă. Noul propulsor animă modelul X1 cu mult suflet şi
dovedeşte că inginerii BMW nu au uitat cum să construiască şi
propulsoare cu patru cilindri. Motorul este extrem de elastic,
împinge din prima parte a turometrului şi oferă un consum decent
pentru puterea pe care o oferă. Este asociat în mod normal
cu o cutie de viteze cu şase trepte manuală, dar opţional poate fi
împerecheat şi cu cutia automată cu opt trepte. Cei 245 CP sunt
livraţi la 5.000 rpm iar cuplul maxim de 350 Nm la doar 1.250
rpm.



Comentarii
Inchide