Am condus noul BMW X1 xDrive28i

BMW a creat un motor nou conform trendului actual de downsizing. Doar că a făcut-o în stilul casei bavareze. Din doi litri şi patru cilindri au reuşit să scoată 245 CP!

Am condus noul BMW X1 xDrive28i Am condus noul BMW X1 xDrive28i

Cum faci un motor mai mic când vrei să păstrezi şi spiritul sportiv al mărcii? Tai doi cilindri dintr-un propulsor celebru şi adaugi o turbină twinscroll! Rezultatul: 245 CP dintr-un motor de doi litri cu patru cilindri. Iar pentru început, inginerii BMW au pus acest motor pe modelul X1.

Acesta poartă numele de BMW X1 xDrive28i şi marchează revenirea mărcii bavareze la motoarele cu patru cilindri turbo. Este primul motor cu patru cilindri care foloseşte tehnologia TwinPower Turbo. Noul motor apare într-un moment când clienţii au început să caute motoare de capacitate mai mică datorită taxarii din ţările europene, în special. Noul motor de 245 CP înlocuieşte propulsorul de trei litri ce era folosit de modelul X1 pentru versiunea xDrive28i. Vechiul motor avea şase cilindri în linie şi dezvolta 258 CP. Noul motor are capacitatea cilindrică de doi litri şi a renunţat la doi cilindri în favoarea unui turbine twinscroll. Iar rezultatul este mai mult decât satisfăcător: 245 CP, 350 Nm, 6,1 secunde de la zero la 100 km/h şi un consum mediu anunţat de 7,9 l/100 km.

Pentru a vedea cum se descurcă noul motor cu patru cilindri am călătorit în Slovenia, una din tinerele ţări europene. Nu mai fusesem în Slovenia de 6-7 ani şi am rămas din nou uimit. Sloveni au autostrăzi, drumuri îngrijite iar Ljubljana a devenit un oraş la fel de turistic ca şi Praga sau Budapesta. Nu e rău pentru o ţară cu două milioane de locuitori.

Testele cu X1 xDrive28i au avut loc în staţiunea montană Bohnij, aflată la o oră de mers de capitala Ljubljana. Am avut parte de drumuri virajate, mai largi sau mai înguste, drumuri naţionale plus ceva autostradă. Noul propulsor animă modelul X1 cu mult suflet şi dovedeşte că inginerii BMW nu au uitat cum să construiască şi propulsoare cu patru cilindri. Motorul este extrem de elastic, împinge din prima parte a turometrului şi oferă un consum decent pentru puterea pe care o oferă. Este asociat în mod normal cu o cutie de viteze cu şase trepte manuală, dar opţional poate fi împerecheat şi cu cutia automată cu opt trepte. Cei 245 CP sunt livraţi la 5.000 rpm iar cuplul maxim de 350 Nm la doar 1.250 rpm.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.