Am testat noul VW up! în 5 uşi

Noua versiune în 5 uşi a lui VW up! a fost lansată în Germania, iar noi am fost acolo pentru a vedea ce calităţi are în plus faţă de concurenţii din segmentul mini.

Am testat noul VW up! în 5 uşi Am testat noul VW up! în 5 uşi

După cum bine ştim cu toţii, Volkswagen up! este o maşină destinată traficului urban. Dimensiunile sale reduse şi design-ul său simpatic ne-au demonstrat că face cu ochiul oricărui trecător, indiferent de vărstă sau sex. Citadina cu un aer retro dar cu un aspect modern are o personalitate puternică iar nemţilor le place acest lucru. Însă pentru a-i pune în valoare şi latura practică, VW a lansat şi varianta de caroserie în 5 uşi.

Spre deosebire de modelele similare, VW up! se descurcă foarte bine atât în oraş cât şi la drumurile lungi. Postul de conducere este corect, oferă chiar o poziţie joasă aş putea spune, scaunele sunt confortabile, iar suspensia absoarbe destul de bine denivelările. Antifonarea este la cote ridicate iar zgomotul aerodinamic nu se face simţit decât la viteze de peste 120 km/h.

Parbrizul de dimensiuni mari şi hayonul fabricat în totalitate din sticlă oferă o vizibiltate extrem de bună iar dimensiunile reduse (lungime 3.540 mm, lăţime 1.640 mm şi înălţime 1.478 mm), îl fac pe micul up! să fie uşor de manevrat în traficul aglomerat.

La capitolul motorizări, atât versiunea în 3 uşi cât şi cea în 5 uşi a lui up! pot fi echipate cu noul motor pe benzină de 1.0 litri de 60 CP sau 75 CP, bineînţeles cuplate la o cutie manuală în 5 trepte sau una automată cu 5 viteze (manuală robotizată). Cea din urmă nu este valabilă la noi.

În test-drive, am condus modelul cu motorul ceva mai puternic, cel de 75 CP împreună cu transmisia manuală cu 5 trepte. Motorul este vioi, trage foarte bine în primele trei trepte iar timoneria transmisiei manuale se comportă exemplar. Propulsorul în 3 cilindri începe să-şi arate slăbiciunile când te afli în treapta a treia, şi vrei să depăşeşti viteza de 80 km/h. De aici viteza de deplasare creşte mai greu, rapoartele cutiei manuale sunt mai lungi iar accentul este pus pe economia de carburant. Din nou, motorul se dovedeşt neputincios atunci când rulezi pe o suprafaţă uşor înclinată, unde este necesară retrogradarea unei trepte sau chiar două pentru a menţine viteza constantă.

Consumul mediu obţinut în testul nostru, desfăşurat pe un drum de 100 kilometri dintre care aproape jumătate au fost pe autostradă, s-a situat la valoarea de 5.3 litri/100 km, foarte apropiată de cea oficială, de 4,7 litri/100 km. Însă această cifră o poţi obţine numai dacă vei aborda un stil de condus relaxat, fără acceleraţii bruşte şi schimbări rapide de trepte. În schimb, modul alert va creşte consumul cu aproximativ 1-1.5 litri/100 km peste consumul oficial.

Cel mai ieftin VW up! cu 5 uşi are un preţ de bază de 8.592 euro cu TVA, fiind doar cu 265 euro mai scump decât varianta în 3 uşi. Bineînţeles că preţul creşte odată cu nivelul de echipare, ajungând şi la 12.281 euro pentru ediţia specială Black up! care oferă în standard jante din aliaj de 16 inch cu design retro, inserţii din crom, scaune faţă încălzite, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, geamuri electrice faţă, oglinzi reglabile electric, sistem portabil de infotainment "Maps+More", vopsea exterioară Negru Pearl şi proiectoare de ceaţă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.