Am testat Opel Ampera

Opel Ampera a sosit oficial în Europa. Este un automobil electric ce foloseşte un motor pe benzină pentru a îşi prelungi autonomia. Pentru a îl pune la încercare am fost în Olanda, o ţară extrem de prietenoasă cu maşinile electrice.

Am testat Opel Ampera Am testat Opel Ampera

General Motors are toate şansele să scrie o nouă pagină importantă în istoria automobilului. Acum când febra electrificării i-a cuprins pe toţi producătorii de automobile, General Motors a îndrăznit să încerce ceva diferit. Concurenţa produce automobile full electrice sau hibride, dar GM a construit un automobil electric cu autonomie extinsă. Mulţi vor spune că este, de fapt, tot un hibrid. În realitate, lucrurile stau un pic diferit.

Cele două mărci principale ale grupului GM vând acest model sub denumirile Chevrolet Volt şi Opel Ampera. Pe primul l-am testat în iarnă tocmai peste ocean în frigurosul oraş Detroit.

Acum am călătorit în Olanda unde am avut ocazia să testăm modelul Opel Ampera în jurul oraşului Haga.

Opel Ampera este un automobil electric. Care foloseşte un motor pe benzină pentru a îşi mări autonomia atunci când bateria se termină. Spre deosebire de un hibrid normal, Ampera a fost gândit să funcţioneze ca un automobil electric care este asistat de un motor termic. Hibrizi actuali se bazează pe motorul termic care este ajutat de motorul electric şi de baterii.

Ampera are în portbagaj un cablul prin care poate fi conectat la o priză normală de 220V. Bateria se încarcă în patru ore şi îţi oferă 60-70 km autonomie. În această perioadă autmobilul va funcţiona doar electric folosind bateriile. În ciuda dimensiunilor şi mai ales a greutăţii, Ampera se dovedeşte a fi sprintenă. Motorul electric furnizează 150 CP şi 370 Nm. Suficienţi pentru acceleraţii convingătoare şi viteze de autostradă.

Pe un traseu mixt pe autostrăzile şi drumurile naţionale olandeze am reuşit să obţin o autonomie de 72 km. Viteza de rulare nu a depăşit 120 km/h. 72 km autonomie sunt suficienţi pentru a te duce la birou, la supermarket şi înapoi acasă. Este distanţa pe care mulţi dintre noi o parcurg zilnic în oraş. Şi aici Ampera se dovedeşte a fi genială. Ai practic un automobil electric dar pe care poţi să uiţi să îl încarci. Pentru că atunci când bateria se termină, intervine motorul pe benzină.

În mod normal acesta nu face altceva decât să încarce bateria. Automobilul este propulsat tot electric chiar dacă motorul pe benzină funcţionează. Doar atunci când este nevoie de o viteză superioară sau o acceleraţie puternic, motorul termic va trimite direct puterea către cutia de viteze planetară punând astfel umărul la treabă alături de propulsorul electric.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.