Audi A3 Cabrio

Un cabriolet de la Audi? Ce eveniment! Şi nu este A4-ul cu care ne-am obişnuit. Mai mult, este, de o bună bucată de vreme, singurul aflat în oferta constructorului german, dacă facem abstracţie de roadsterul TT.

Audi A3 Cabrio Audi A3 Cabrio
Calul troian al vînzărilor este, pentru marea majoritate a producătorilor, clasa compactă. Cu cît eşti mai bine reprezentat aici, cu atît vei fi considerat un jucător mai puternic. Audi nu s-a pierdut cu firea dezvoltînd o adevărată “familie de cuvinte” pentru acest segment. Şi-a respectat blazonul de constructor premium, iar ceea ce oferă în segment reflectă acest lucru.

Avem un A3 hatchback în versiune atît cu 3 uşi, cît şi cu 5, un Sportback care se doreşte o maşină cu un oarece parfum de shooting break, iar acum acest cabriolet. În schimb nu veţi găsi în ofertă vreun sedan sau MPV, modele cu un aer popular ceva mai pronunţat.

Pînă acum, singurul Audi pe care îl puteai achiziţiona în ideea de a avea un cabrio care să nu te transforme în superstar era A4. Dar şi acesta venea cu un aer de celebritate datorat liniei de o eleganţă sublimă. Mai exista versiunea unui TT Roadster, dar deja lumea te asocia cu DNA. În schimb A3 Cabrio aduce un suflu proaspăt atît în gama constructorului german, cît şi pe piaţă în general.

El păstrează acel aer exclusivist al brandului, dar în acelaşi timp este un model vesel, compact, care îţi aduce aminte că maşina înseamnă atît utilitate, cît şi plăcere. Partea frontală e absolut nouă şi va putea fi admirată de toată lumea pe viitorul facelift al gamei A3. Domină în continuare grila frontală single frame, conturată de bara fină cromată. Elementul de noutate îl reprezintă designul grupurilor optice.

Acestea au fost supuse tratamentului cu leduri, cură de care încep să beneficieze mai toate modelele constructorului german. Ledurile sînt rezervate luminiilor de poziţie şi delimitează marginea superioară a farului.

De asemenea, poate fi remarcat noul desen interior al grupului optic, care sugerează dinamism şi forţă. Linia dinamică a părţii frontale s-a conservat, ba chiar a cîştigat în sportivitate prin accentuarea nervurilor de pe capotă şi spoiler care conturează grila frontală.

Audi nu a renunţat la soft-top nici în cazul lui A3. Deşi poate părea o soluţie tehnică depăşită într-o epocă a hard-top-ului, cei de la Audi nu vor să compromită farmecul unui cabrio de dragul modei. Şi, paradoxal, textila care face diferenţa dintre cerul liber şi habitaclu oferă nişte avantaje imbatabile. În primul rînd, greutatea sistemului este net inferioară aceleia a unui hard-top.

În plus, se contribuie la o coborîre semnificativă a centrului de greutate şi implicit a ţinutei de drum. Sistemul este acţionat de două pompe hidraulice de mare presiune, care permit decapotarea în doar 9 secunde şi acoperirea în 11. Nu am auzit de cifre mai bune în segment. Singurul dezavantaj constă în faptul că operaţiunea poate fi efectuată în mers doar pînă la viteza de cel mult 30 km/h.

Maşina poate fi comandată în două versiuni de soft-top: una cu acoperiş textil semiautomat, realizat din două straturi, iar a doua cu acoperiş textil confecţionat din trei straturi. Acestea asigură la interior, în versiunea acoperită, un confort acustic similar cu cel al unui coupe, iar acţionarea acoperişului este complet automată.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.