Audi S3 Sportback

3... 2... 1... şi boyracer-ul din mine eliberează ambreiajul!

Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback

Aici separăm băieţii de “băieţi”. Pe cei timizi de cei “îndrăzneţi”. Nimeni nu-şi va cumpăra un hothatch doar pentru faptul că reprezintă compromisul ideal între confortul unei maşini mici de familie şi performanţele unui automobil sport. Iar până acum, foarte multe persoane şi-au abătut gândul de la S3 pentru simplul fapt că acesta nu avea decât 2 uşi – aşa că s-au dus direct spre Golf GTi. Dar, odată cu acest facelift, a venit şi S3-ul Sportback (5 uşi), o maşină care lipsea din portofoliul celor de la Audi.

Revenind la ideea de mai sus, unul dintre cele mai bune motive pentru care vei cumpăra o compactă cu peste 200 de cai-putere în ziua de azi va fi pentru a “le-o da” celor cu maşini mai scumpe. Hai să recunoaştem. Definiţia de stradă a unui hothatch este: un automobil care costă sub 20.000 de euro, are un bodykit sport, jante şmechere şi un demaraj suficient de puternic pentru ca bolidul ăla de 80.000 de euro de la semafor să nici să nu ştie ce-a decolat de lângă el. Adică da, suntem cu toţii frustraţi dintr-un motiv sau altul, însă atunci când te manifeşti cu stil, ce mai contează?

Apropo de manifestări, Audi S3 Sportback îţi poate aminti ce ai mâncat la prânz în doar 5,8 secunde – timpul necesar pentru a atinge 100 km/h. Este fantastic de rapid şi sună mai bine decât un vis erotic cu actriţa ta preferată. Motorul dezvoltă un cuplu maxim de 350 Nm, pe care ţi-l livrează constant între 2.500 şi 5.000 RPM, în timp ce puterea maximă stă la un “modest” 265 de cai-putere, ca şi până acum.
Ah, şi dacă tot eşti pus pe fapte, poţi încerca oricând cei 250 km/h limitaţi electronic, atâta timp cât eşti pe autobahn, unde, hehe, s-a întâmplat să ne aflăm şi noi.

Sincer să fiu, mă aşteptam să fiu împins înspre margine de diverse supermaşini, pe o autostradă fără limite de viteză. Însă singurul care se mai grăbea era un Volvo XC90, care s-a dat într-un final la o parte pe la 230. Concluzia a fost că, la volanul unui S3, nu te simţi deloc intimidat de asemenea viteze. Ţinuta de drum este excelentă chiar şi atunci când orizontul începe să se îngusteze în jurul tău.

Atunci când vrei să te distrezi, poţi să pui toată forţa brută a maşinii pe asfalt cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase viteze şi al unui sistem de tracţiune integrală quattro – pentru o stabilitate superioară atât pe suprafeţele cu aderenţă limitată, cât şi la ieşirile din viraje cu acceleraţia la podea.

Apoi, estetic, nu ai cum să confunzi un S3 cu un A3. Grila radiatorului a fost modificată în favoarea unui look mai “bling”, spoilerul arată mai agresiv şi deţine câteva inserţii din aluminiu, la fel ca şi oglinzile laterale.
Înăuntru, îţi dai foarte repede seama că te afli la volanul unei maşini ieşite din comun. Există foarte multe inserţii din aluminiu, iar pedalierul sport, finisajele din piele, scaunele sport, farurile cu xenon şi poziţiile daytime sunt toate standard.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.