BMW 125i Cabrio - Test în RO

Trebuie să ieșim din anonimat atunci când ne înfigem în pedala din dreapta. Iar 125i este de aceeași părere!

BMW 125i Cabrio - Test în RO BMW 125i Cabrio - Test în RO

Oare își mai aduce aminte cineva unde și cu cine a început moda hatch-urilor cabrio? De fapt, a decapotabilelor derivate din hatch-uri, precum primele Golf-uri, Peugeot 205, 206 și tot felul de franțuzoaice CC-uri?

Întreb asta pentru că BMW 125i Cabrio a pornit de la un simplu Seria 1 hatch, ceea ce înseamnă că este penalizat din start de automobilele care și-au început viața pentru a se decapota, adică de roadstere. Din fericire, sunt suficiente persoane care apreciază o mașină de genul Seria 1 Cabrio pentru că are 4 locuri, tracțiune spate și se numește BMW... printre multe alte calități, la care vom ajunge imediat.

Pentru început, trebuie să recunosc că sunt un mare fan al acestui model. Față de rivalii săi direcți, are avantajul unor roți spate mai nărăvașe (adică RWD), al unei direcții foarte precise și al unei poziții la volan aproape perfecte.

Un alt lucru pozitiv este că arată bine. OK, OK, e discutabil, însă la volanul său te simți ca într-o mașină sport și câteodată asta contează cel mai mult. Este o senzație impresionantă, pe care am avut-o și anul trecut într-un 123d Coupe... iar de atunci am început să apreciez mai mult Seria 1, indiferent de varianta de caroserie.

Acum să vorbim puțin despre 125i Cabrio și mai ales despre motorul care se ascunde sub capota sa. Putem spune că unul dintre avantajele clare ale unei decapotabile este că poți să-i asculți mult și bine strigătul de luptă atunci când te înfigi în pedala de accelerație.

Unitatea de 3,0 litri și 218 cai cu ajutorul căreia am tot “cântat” pe parcursul acestui test este unul dintre cele mai simfonice propulsoare ale bavarezilor. Cu excepția unui V10 sau a unui V8 (M5/M6 și M3), pot spune că iubesc acest 6 în linie.

Undeva după 5.000 rpm începe să sune într-o manieră italienească (nu vreau să fac referire la vreo altă marcă) – ceea ce este realmente încântător. De fapt, în ziua de azi, încântător este atunci când ajungi la timp la cinematograf și descoperi că nu ți-a expirat încă rezervarea. Concluzie: un “6 în linie” de la BMW este mai mult decât un superlativ aruncat la întâmplare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.