BMW 125i Cabrio – Test în RO

Autor: Sergiu Tudose acum 12 ani Test drive

Partea și mai bună este că electronica se descurcă excelent în a păstra mașina pe traiectorie chiar și atunci când o dezechilibrezi intenționat. Urletul motorului nu este ultimul lucru pe care îl auzi într-un 125i decapotabil dacă vrei să te dai cu adevărat la el, deoarece atât programul de stabilitate, cât și controlul tracțiunii îți poartă foarte bine de grijă, iar mașina în sine nu este la fel de brutală și de neiertătoare precum un Z4.

În linie dreaptă, atinge suta în 7,4 secunde și o viteză maximă de 236 km/h – performanțe demne de lăudat la o mașină de o tonă și 600 kg. Transmisia automată cu 6 trepte schimbă rapid, numai că nu atât de sportiv pe cât te-ai aștepta.

Însă probabil cea mai mare problemă a sa este că, oricum ai da-o, nu poți să scapi de inevitabilul zgomot de rulare rezultat în urma folosirii unui acoperiș din material textil (sau “Soft Top”). La drum lung chiar trebuie să dai muzica mai tare, fapt ce nu m-a încântat deloc – însă sistemul audio BMW Professional face toți banii. Adică toți cei 1.030 de euro.

Un 125i Cabrio costă undeva în jurul sumei de 37.000 de euro (cu tot cu taxe), însă dacă mai arunci pe el câteva dotări opționale, se mai duc instant niște mii de euro. Modelul condus de noi avea și un sistem foarte sofisticat de asistență la parcarea cu spatele, faruri cu xenon, comenzi vocale, plus multe altele.

Probabil că, pentru a te bucura la maximum de un 125i Cabrio, trebuie să-l accepți așa cum este. Doar pentru că te face să te simți ca într-un bolid capabil de lucruri mărețe nu înseamnă că trebuie condus într-un stil barbar.

Nu este un Z4 și nici nu poate fi condus precum acesta fără să te dezamăgească undeva la limitele sale. Însă pentru o decapotabilă compactă premium cu patru locuri și cu o ținută de drum dinamică, își merită toți banii.

Oare își mai aduce aminte cineva unde și cu cine a început moda hatch-urilor cabrio? De fapt, a decapotabilelor derivate din hatch-uri, precum primele Golf-uri, Peugeot 205, 206 și tot felul de franțuzoaice CC-uri?

Întreb asta pentru că BMW 125i Cabrio a pornit de la un simplu Seria 1 hatch, ceea ce înseamnă că este penalizat din start de automobilele care și-au început viața pentru a se decapota, adică de roadstere. Din fericire, sunt suficiente persoane care apreciază o mașină de genul Seria 1 Cabrio pentru că are 4 locuri, tracțiune spate și se numește BMW… printre multe alte calități, la care vom ajunge imediat.

Pentru început, trebuie să recunosc că sunt un mare fan al acestui model. Față de rivalii săi direcți, are avantajul unor roți spate mai nărăvașe (adică RWD), al unei direcții foarte precise și al unei poziții la volan aproape perfecte.

Un alt lucru pozitiv este că arată bine. OK, OK, e discutabil, însă la volanul său te simți ca într-o mașină sport și câteodată asta contează cel mai mult. Este o senzație impresionantă, pe care am avut-o și anul trecut într-un 123d Coupe… iar de atunci am început să apreciez mai mult Seria 1, indiferent de varianta de caroserie.

Acum să vorbim puțin despre 125i Cabrio și mai ales despre motorul care se ascunde sub capota sa. Putem spune că unul dintre avantajele clare ale unei decapotabile este că poți să-i asculți mult și bine strigătul de luptă atunci când te înfigi în pedala de accelerație.

Unitatea de 3,0 litri și 218 cai cu ajutorul căreia am tot “cântat” pe parcursul acestui test este unul dintre cele mai simfonice propulsoare ale bavarezilor. Cu excepția unui V10 sau a unui V8 (M5/M6 și M3), pot spune că iubesc acest 6 în linie.

Undeva după 5.000 rpm începe să sune într-o manieră italienească (nu vreau să fac referire la vreo altă marcă) – ceea ce este realmente încântător. De fapt, în ziua de azi, încântător este atunci când ajungi la timp la cinematograf și descoperi că nu ți-a expirat încă rezervarea. Concluzie: un “6 în linie” de la BMW este mai mult decât un superlativ aruncat la întâmplare.



Comentarii
Inchide