BMW Seria 1 Cabrio

Autor: Alexandru Banu acum 12 ani Test drive

Chiar dacă distribuţia greutăţii e perfectă, abordarea unui viraj în viteză ridică nişte probleme de control al maşinii, iar după o serie de frînări bruşte şi o încălzire a plăcuţelor de frînă, constaţi că apeşi pe o pedală moale ca o cîrpă. Fiind o decapotabilă, e greu de crezut însă că şi-o vor lua mulţi pentru a o scoate la liniuţe.

Din contră, este o maşină perfectă ca să te bucuri de razele Soarelui sau de privirile invidioase ale celor de la cafenelele de fiţe din Bucureşti. Iar dacă Soarele este ameninţat de nori, tot ce ai de făcut este să apeşi un buton de pe consola centrală şi acoperişul textil se va pune perfect, în 22 de secunde, un timp mult mai mare decît la rivalul A3 cabrio (9 secunde).

Partea bună este că acoperişul electrohidraulic se poate plia sau desface chiar şi în timpul mersului, pînă la viteza de maximum 50 km/h. Din cauza acoperişului retractabil, portbagajul de 306 litri se reduce, atunci cînd maşina este decapotată, la doar 260 de litri, suficient totuşi pentru două genţi de mărime medie. Portbagajul fiind destul de mic, e clar că Seria 1 Cabrio nu este o maşină potrivită să ducă la mare patru persoane.

Dacă în faţă ai spaţiu suficient, iar poziţia la volan este una aproape perfectă, cele două locuri din spate se dovedesc mai mult de decor, fiind chinuitoare pentru cineva de peste 1 metru şi 80 înălţime. Dar, ţinînd cont că nu este o maşină de familie, s-ar putea ca respectivele locuri să fie satisfăcătoare pentru două fete pe care vreţi să le duceţi seara la un club nu foarte îndepărtat. Interiorul, deşi tipic Seriei 1, vine cu o inovaţie perfectă pentru o maşină decapotabilă.

Introdusă iniţial pe Seria 6 Cabrio, Sun Reflective Technology previne supraîncălzirea scaunelor din piele atunci cînd acestea sînt expuse îndelung razelor Soarelui, un avantaj de care se vor bucura cu siguranţă domnişoarele care conduc echipate cu fuste foarte scurte. Dotarea de serie nu este de top, însă e satisfăcătoare, dispunînd de aer condiţionat, geamuri electrice, jante din aliaj, faruri şi ştergătoare automate.

Versiunea intermediară, SE, adaugă cîteva opţiuni precum farurile de ceaţă, climatizarea automată, senzorii de parcare şi volanul multifuncţional, în timp ce versiunea de top, M Sport, vine cu jante mai mari, cu un kit de design modificat şi cu o suspensie coborîtă. Despre siguranţă nu se pot spune foarte multe, Seria 1 fiind testată la EuroNCAP doar la versiunea hatchback.

Cu airbaguri frontale şi laterale în standard, 125i Cabrio dispune de un sistem de bare metalice care ţîşnesc dinapoia scaunelor din spate pentru a proteja pasagerii în caz de rostogolire. Plăcută la condus, manevrabilă în oraş, bine finisată, dar destul de mică pentru un bărbat, Seria 1 Cabrio îşi arată clar publicul-ţintă: femeia tînără cu un statut social peste medie, care-şi poate permite să achite, cu tot cu taxe, suma de 31.180 de euro, pentru versiunea-standard a lui 125i.

Mică, elegantă, bine închegată, cu un motor excelent la versiunea testată, 125i, dar şi cu un preţ piperat, un spaţiu minimal la locurile din spate şi un comportament rutier deloc sportiv, BMW Seria 1 Cabrio este genul de maşină bună mai degrabă pentru o femeie decît pentru un bărbat.

Lansată în acelaşi timp cu marele concurent Audi A3 Cabrio, Seria 1 Cabrio merge şi ea împotriva curentului, renunţînd la ideea acoperişului rigid retractabil, în favoarea unui soft-top textil. Decizia a fost luată pentru a nu dăuna liniei maşinii şi pentru a nu-i creşte greutatea, care este oricum cu 120 de kilograme mai mare decît a versiunii de caroserie cu 5 uşi.

Cu un design desprins din versiunea coupe, Seria 1 cabrio se remarcă printr-o linie foarte coborîtă la nivelul umerilor, fapt ce-i conferă o alură mult mai dinamică decît a altor decapotabile concurente. La Valencia, pe o vreme primăvăratică, BMW a vrut să ne convingă că inginerii săi au reuşit să producă o maşină tipică mărcii, cu o distribuţie a greutăţii perfectă, 50:50 faţă-spate, cu tracţiune spate şi o manevrabilitate deosebită.

Deşi toată lumea şi-ar fi dorit să conducă un 135i, cu ai săi 306 cai-putere, la test a fost prezent doar 125i. Cu o capacitate de 3 litri, 270 Nm şi 218 cai, motorul cu şase cilindri în linie al lui 125i poate fi compromisul perfect pentru o decapotabilă chiar şi atunci cînd este cuplat cu o transmisie manuală, cu 6 trepte.

Avînd performanţe medii în gamă, acest motor este unul foarte plăcut la condus, mai ales că poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde şi poate ajunge la viteza maximă de 238 de kilometri la oră. Dacă performanţele zîmbesc frumos, reversul medaliei este consumul.

În timp ce listele oficiale indicau un consum extraurban de doar 6 litri la sută şi unul urban de 11 litri la sută, în testul nostru, în care am combinat un circuit prin oraş cu unul pe autostradă şi pe drumuri virajate de ţară, computerul de bord ne-a arătat un fioros 15,1 litri la sută. Promovată ca maşină foarte sportivă, 125i tinde să-i enerveze puţin pe entuziaşti.

Tags:


Comentarii
Inchide