BMW seria 3 facelift – test in RO

Autor: Dragoş Băltăţeanu 19 feb. 2009 Test drive

BMW este unul dintre constructorii fideli punţii spate motrice – soluţie adoptată de creatorii de maşini sportive. Însă, pentru viaţa de zi cu zi şi pentru clienţii mai noi, această soluţie poate reprezenta un dezavantaj. S-a încetăţenit mentalitatea că un automobil cu tracţiune spate se poate afla în dificultate iarna şi e mai greu de controlat, lucru adevărat doar în parte. Cu anvelope de iarnă adecvate şi cu sistemele electronice de control din ziua de azi, chiar şi o maşină cu tracţiune spate se poate descurca onorabil pe zăpadă.

Însă BMW a investit multă energie şi mult studiu într-o soluţie alternativă: tracţiunea integrală. Denumirea folosită de constructorul din München este xDrive. Prezentă pe SUV-urile bavareze, aceasta e folosită şi de modele precum Seria 3 şi Seria 5. Am testat un 320d facelift cu xDrive într-o ceţoasă zi de noiembrie. Faceliftul pe care BMW l-a aplicat modelelor din Seria 3 este evident mai ales când priveşti maşina din faţă sau din spate.

Spoilerul faţă are acum o formă nouă, mai agresivă, ce aduce aminte de pachetul sport sau de spoilerul modelului coupe al Seriei 3. Farurile au o dungă mată în partea superioară, iar capota a primit câteva nervuri care o scot în evidenţă. În spate, stopurile şi-au modificat forma, iar LED-urile sunt folosite pe scară largă pentru lămpile de semnalizare. În plus, ecartamentul Seriei 3 cu facelift a fost mărit.

Proabil cel mai interesant model din gama Seriei 3 rămâne 320d. Are unul dintre cele mai apreciate propulsoare diesel pe care BMW le-a produs în ultima vreme şi oferă un excelent raport preţ/performanţe. Motorul cu patru cilindri turbodiesel de doi litri dezvoltă 177 CP şi atinge un cuplu maxim de 350 Nm pe o plajă suficient de largă de turaţii.

Singurul punct slab al acestui model era faptul că putea fi comandat doar cu tracţiune spate. Pentru a răspunde cererilor venite de pe numeroase pieţe, BMW a decis ca odată cu faceliftul să introducă şi opţiunea tracţiunii integrale xDrive pe modelul 320d.Nu căutaţi litera x alături de logo-ul 320d de pe portbagaj. La noile modele, indicativul tracţiunii integrale este amplasat lateral, lângă pasajul roţilor faţă.

Modelul de la test a venit dotat cu o cutie de viteze automată cu şase trepte. La interior, diferenţele faţă de generaţia fără facelift sunt minore. Aceeaşi calitate a materialelor, aceleaşi finisări. Nu am putut vedea modificările aduse sistemului multimedia iDrive, deoarece maşina de test nu beneficia de această opţiune.

Am regăsit cu plăcere cuplul excelent al motorului diesel de doi litri. Cei 177 CP dezvoltaţi de acest propulsor sunt suficienţi pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în doar 8,3 secunde. Impresionant pentru un motor diesel.

Aşa cum ne aşteptam, BMW 320d rămâne una dintre cele mai complete berline premium din clasa medie. Iar acum grija pentru iernile cu zăpadă multă şi drumurile alunecoase a dispărut, mai ales că ştii că ai la dispoziţie şi tracţiunea integrală. Deţii acum un 320d stress-free.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide