BMW X6

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Test drive

Singurul lucru de care trebuie să ţii cont undeva între a o vrea şi a o avea este să o vezi în realitate aşezată lângă acele modele la care te-ai putea gândi înainte de a vărsa banii dintr-un cont în altul.
Lucru pe care l-am şi făcut. Prima oară am văzut maşina în realitate pe aeroportul din München. Dar nu, trebuie să o vezi într-un oraş, alături de alte maşini, trebuie să vezi jocul de lumină şi umbre naturale de pe ea, trebuie să o vezi în lumina soarelui şi în întunericul nopţii, trebuie să te învârţi în jurul ei şi să te opreşti cu privirea exact acolo unde simţi că trebuie să o mai priveşti. Din nou şi din nou.

Pentru că, o, da, chestia asta arată absolut magnific în realitate. Nu există termen de comparaţie între felul în care o prezintă fotografiile şi cum arată ea de fapt. Pentru mine, unul, acesta este cel mai frumos SUV construit vreodată şi unul dintre cele mai frumoase BMW-uri pe care le-ar fi putut desena departamentul de design sub conducerea lui Chris Bangle. Ok, poate nu este el cel care a tras liniile, dar maşina asta are o caroserie plină de “flame surfacing”.

Capota motorului, aripile, evazările laterale, umerii laterali proeminenţi, spatele, toate arată ireal datorită formelor concave. Arată ireal, dar de aici şi frumuseţea maşinii. Atunci când o întâlneşti prima oară, te simţi exact ca într-o scenă dintr-un film cu întâlniri de gradul trei. Atenţie mare la umerii laterali proeminenţi ai maşinii, îi vom vedea de acum încolo pe toate modelele noi BMW, după cum ne dezvăluie cele mai noi fotografii spion cu noua – şi deja atât de puţin camuflata – Serie 7.

Revin la xDrive35d. Dacă exteriorul este absolut fenomenal în toate privinţele, ai grijă totuşi că aceasta nu este o maşină mică. Poate să pară astfel din anumite unghiuri, dar e chiar puţin mai lungă decât un X5. Ca să-ţi faci o idee, uită-te la fotografiile de aici. Vezi roţile? Ţi se par mici dacă le priveşti comparativ cu caroseria? Bine. Jantele au doar 20 de inci diametru. No more comment.

Dar poţi vorbi mai mult despre interior, pentru că acesta este locul în care îţi vei petrece cel mai mult timp. Nu spun liber, pentru că pun pariu că maşina asta îţi va găsi jumătatea dacă tu nu eşti în stare să o faci. Chiar dacă maşina este mai mare decât un X5, am descoperit că stai mai înghesuit înăuntru, indiferent de locul pe care îl ocupi.

Dacă pe locurile din faţă iau loc pasageri ceva mai înalţi, cei doi din spatele lor vor trebui să se mulţumească cu spaţiu limitat pentru picioare. Am spus “cei doi”, da, pentru că în acest SUV BMW vor lua loc în spate doar doi pasageri, bancheta fiind divizată în două scaune individuale, cu susţinere laterală impresionantă şi despărţite de o consolă mediană dimensionată generos. A sta în spate aici produce “senzaţie” ca şi când ai conduce maşina, pentru că plafonul coborât, plus scaunele sport şi stilizarea habitaclului te duc într-o zonă foarte sport. Totul e strâns, construit parcă în jurul tău, şi sentimentul acesta te înconjoară indiferent unde te aşezi.

Arhitectura bordului este preluată în mare parte de la X5 şi, în afară de nişte “knee pads” – adică nişte perne mici îmbrăcate în piele, stilizate futurist şi aşezate în locurile în care tu şi pasagerul din dreapta atingeţi cu genunchii consola mediană –, totul este cam la fel. Sau nu, dacă vorbim despre dotările standard care justifică preţul suplimentar faţă de un X5. Şase airbaguri, DSC, DTC, asistent la frânare, jante din aliaj, de 19 inci cu anvelope runflat, transmisie automată cu şase rapoarte şi padele pentru schimbarea treptelor pe volan, Hill Descent Control, faruri bi-xenon, climatizare automată pe două zone, radio BMW Professional, iDrive.

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide