Cadillac CTS

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Test drive

Versiunea condusă de noi avea un motor V6 de 3,6 litri şi 311 cai-putere, plus un sistem de tracţiune integrală cu o repartiţie de cuplu foarte neobişnuită: 20/75 faţă/spate. O curiozitate şi mai mare a reprezentat-o faptul că, în condiţii extreme, CTS-ul îşi trimitea 100% din forţă roţilor faţă – ceea ce provoca inevitabil subvirarea, tocmai cînd ne era lumea mai dragă.

În linie dreaptă, Cadillac CTS 3.6 AWD poate atinge viteza maximă de 225 km/h, în timp ce de la 0 la 100 km/h ajunge în doar 6,7 secunde, fiind cu 0,4 secunde mai lent decît versiunea cu tracţiune spate.
Motorul este extrem de potent şi răspunde prompt de fiecare dată cînd te înfigi cu lăcomie în pedala de acceleraţie, fapt ce generează un consum de-a dreptul astronomic: undeva în jurul a 20 de litri la suta de kilometri (mediu). Transmisia automată cu 6 viteze schimbă sublim de rapid atunci cînd treci pe “manual” – chiar mai rapid decît o făcea cutia din Lexus-ul GS testat de noi anul trecut.

Din punctul de vedere al dotărilor, mai bine de atît nu prea se poate. Tapiţerie piele full, scaune încălzite, sistem multimedia Bose cu Surround Sound, DVD şi HDD, sistem de control dinamic al frînei spate, sistem de control al stabilităţii StabiliTrak, DTC (sistem de control al tracţiunii), 8 airbaguri, jante de 18”, tapiţerie lucrată manual, scaune electrice, climatizare automată pe două zone, volan multifuncţional, cruise control, geamuri electrice, faruri adaptive bixenon şi multe alte bunătăţi. Preţul cu tot cu taxe al unui asemenea exemplar este de fix 49.000 de euro.

Suma nu este deloc exagerată, mai ales dacă luăm în considerare costul unui E350 Elegance 4 Matic sau cel al unui 530xi – în ambele cazuri acesta apropiindu-se de 60.000 de euro DDP.
Practic, doar o Honda Legend i-ar putea pune probleme noului CTS, fiind cu aproximativ 1.000 de euro mai ieftină decît Caddy, însă per total n-ar trebui să-i fure acestuia vreun potenţial client.

Am putea spune mult mai multe despre noul Cadillac CTS, însă, de cîte ori vrem s-o facem, de atîtea ori ne trezim fără cuvinte atunci cînd îl privim sau ne gîndim la el. În concluzie, cu riscul de a ne repeta, nu am fi crezut vreodată că o limuzină americană va ajunge să bată majoritatea “europenelor” cu propriile lor arme.

Dar s-a întîmplat şi, ca să fim sinceri, nu ne pare rău deloc. Dacă toate viitoarele modele americane îşi vor da “doctoratul” pe celebrul Nurburgring, probabil că vom avea parte de multe alte surprize la fel de neplăcute… pentru modelele europene.A venit, în sfîrşit! Noul CTS, cine altcineva? Este o maşină pe care noi o aşteptam poate mai mult chiar şi decît cei de la Cadillac – iar ei spun că au aşteptat 100 de ani ca s-o construiască. Vorbe goale dintr-o simplă mapă de presă, ori purul adevăr?

Ei bine, după cîteva zile la volanul uneia dintre cele mai senzaţionale limuzine de clasă medie, trebuie să recunoaştem că sîntem gata să înfulecăm cuvînt cu cuvînt tot ce s-a scris despre acest automobil.

Nu încercăm să ne jucăm cu inimile fanilor luxului european, dar este pentru prima oară în istorie cînd un automobil american reuşeşte, cu adevărat, să-şi depăşească rivalii – în cazul noului CTS, aceştia fiind Chrysler 300C, Citroen C6, Jaguar S-Type, Volvo S80, Lexus GS şi chiar Honda Legend sau Audi A6.

Priveşte-l o dată şi-ţi vei dori să-i porţi imaginea cu tine toată viaţa. Conduce-l şi vei fi pur şi simplu şocat atît de nivelul de confort, cît şi de calitatea materialelor sau de direcţia absolut formidabilă nu doar pentru o maşină americană, ci şi pentru una care, teoretic, n-ar fi trebuit să aibă un cuvînt prea greu de spus într-o clasă dominată de BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz E-Klasse.

Însă problema nemţilor este că are. Noul Cadillac CTS îţi inspiră un dinamism atît vizual, cît şi tehnic, maşina fiind devansată la capitolul ţinută de drum doar de către BMW.
Cît despre E-Klasse, titanul din Stuttgart se poate lăuda cu nişte finisaje foarte puţin peste cele ale Cadillac-ului, iar dacă ar fi să-i reproşăm ceva acestuia din urmă, i-am imputa faptul că setarea şasiului este poate prea sportivă pentru o limuzină care trebuie să te liniştească tot pe atîta pe cît trebuie să te “întărîte”.

Totuşi, asta nu înseamnă că CTS-ul n-ar fi şi o maşină senzaţional de confortabilă. Spaţiul la genunchi pentru pasagerul din faţă este puţin cam restrîns, din cauza formei planşei de bord, dar aici se termină toate reproşurile.

Tags:


Comentarii
Inchide