Cadillac Escalade - test în RO

Este uriaşă, arată senzaţional, este scumpă şi totuşi destul de rapidă pentru dimensiunile sale. Nu este o barcă de curse sau o rachetă. Este un Cadillac „bling-bling” Escalade.

Cadillac Escalade - test în RO Cadillac Escalade - test în RO

Ceea ce vedeţi aici este un Escalade 2008, prezent de ceva timp în România graţie importatorului oficial Rădăcini Motors. Sunt disponibile două versiuni, Elegance şi Sport Luxury, cu preţuri de 69.750, respectiv 73.850 de euro. Sport Luxury este echipat la fel ca Elegance, dar include opţionale precum sistemul multimedia pentru locurile din spate (1.990 de euro) şi trapa electrică transparentă (1.480 de euro).

Mai există şi alte opţionale, cum ar fi jantele cromate, scaunele individuale din spate sau sistemul de navigaţie cu DVD şi două tipuri de vopsea, dar ce mai contează câteva mii de euro când îţi cumperi una dintre cele mai mari maşini din lume? Echipată, evident, cu unul dintre cele mai mari propulsoare din lume. Nu la propriu, pentru că sub capota lui Escalade pare că ar mai fi uşor loc de încă un motor, înghesuit cumva între cel prezent deja şi grila faţă.

Lejeritatea cu care se mişcă acest uriaş de peste cinci metri lungime, doi lăţime, aproape doi înălţime şi 2.609 kg se datorează aceluiaşi fantastic motor V8 Vortec de 6,2 litri, aflat şi sub capota lui Corvette C6. Şi, da, parcă abia după ce duci Escalade-ul de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde şi vezi uşurinţa cu care urcă până la viteza maximă, limitată electronic, de 170 km/h, realizezi cât de periculoasă este puterea debordantă a motorului în caroseria mică a Corvette-ului.

Escalade nu este o maşină pentru oricine. Trebuie în primul rând să ai unde să o parchezi, iar în al doilea rând să-ţi păstrezi Casco-ul activ. Nu pentru că o vei lovi tu prin spaţiile strâmte – deoarece, datorită poziţiei de condus şi suprafeţei vitrate uriaşe, vizibilitatea este exemplară –, ci pentru că lumea nu-i obişnuită să ocolească vehicule atât de mari şi colţuroase. Confortul este uriaş şi poate fi egalat cu adevărat doar de cel al unui LandCruiser V8, care, deşi este la fel de luxos şi, mai mult decât probabil, şi mai eficient în offroad, nu are aura de celebritate pe care ţi-o transmite Escalade.

Există un aer de romantism hip-hop în maşina asta care, dinamic vorbind, e interesantă doar în linie dreaptă, când, lipindu-ţi acceleraţia de podea, îţi baţi joc de consum şi de orice înseamnă economie. Ruliul este destul de mare, iar senzaţiile tari în Escalade încep de la 50 km/h, de unde motorul murmură genial, basul grav ţine departe copiii Emo şi undeva, deep inside you, parcă ai vrea să fii capabil de o tură prin Compton.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.