Ce este Chevrolet Volt: maşină electrică sau hibrid? Am încercat să găsim răspunsul

Cu ocazia celebrării a 100 de ani Chevrolet, Volt a fost unul dintre actorii principali, alături de Camaro. Ce înseamnă experienţa în conducere a lui Cgevrolet Volt, aflaţi în rândurile următoare.

Ce este Chevrolet Volt: maşină electrică sau hibrid? Am încercat să găsim răspunsul Ce este Chevrolet Volt: maşină electrică sau hibrid? Am încercat să găsim răspunsul

Oficialii americani declară, cu mândrie, că noul Chevrolet Volt este un automobil revoluţionar, fiind nu doar prima maşină electrică de mare serie Chevrolet, ci una care propune soluţia range-extender, pentru mărirea autonomiei. Cu alte cuvinte, pe lângă motorul electric principal şi cel secundar, sistemul de propulsie Voltec mai înseamnă şi prezenţa unui motor pe benzină.

"Deci e o maşină hibridă" au concluzionat mulţi, intrigaţi de faptul că specialiştii Chevrolet continuau să susţină că, totuşi, e o maşină cu propulsie electrică. Deoarece majoritatea oamenilor nu au timp să despice firul tehnologic în patru, încerc să explic, pe scurt, de ce Volt-ul e mult mai aproape de maşinile electrice decât de cele hibrid.

În cazul unei maşini hibrid plug-in, cum e, de exemplu, Toyota Prius Plug-in, motorul pe benzină pune în mişcare roţile motoare, iar motorul electric are un rol ajutător, astfel încât motorul termic să fie solicitat mai puţin, deci să consume mai puţin. Datorită faptului că bateriile pot fi încărcate şi de la o priză normală, o astfel de maşină hibridă plug-in poate rula şi în regim strict electric, dar pe o distanţă foarte scurtă, de maximum 20 km.

La polul opus avem maşini strict electrice, precum Nissan Leaf, care are doar un motor electric, alimentat de la baterii. Acestea pot fi încărcate de la o priză de alimentare, iar autonomia maximă a maşinii se cifrează la maximum 160 km. Faţă de Prius plug-in, Leaf merge mai mult cu emisii zero, utilizând doar curentul electric din baterii. Însă, faţă de maşinile obişnuite, autonomia este considerată prea mică, deci potenţialii clienţi sunt reticenţi.

Inginerii Chevrolet au încercat să împace şi capra (autonomia convenabilă), şi varza (polure minimă) prin pachetul tehnic numit Voltec. Acesta presupune:

  • pachetul de baterii litiu-ion, de 16 kWh
  • motorul electric principal de 111 kW (150 CP)
  • un motor electric secundar, de 55 kW (75 CP)
  • un motor termic pe benzină, de 1,4 litri şi 86 CP
  • un angrenaj epicicloidal şi trei ambreiaje, controlate de unitatea centrală, care cuplează cele trei motoare în funcţie de condiţii

Sistemul Voltec are patru moduri de funcţionare:

  1. doar motorul electric principal (la viteze mici şi medii) - motorul electric este alimentat de curentul electric stocat în baterii şi pune în funcţiune roţile; autonomia maximă în acest caz este de 80 km (deci mai bine decât un hibrid plug-in, dar mai puţin decât o maşină strict electrică actuală);

  1. motorul electric principal şi cel secundar (la viteze mari sau la acceleraţii puternice) - o parte din sarcina motorului electric principal este preluată de generatorul secundar, pentru a spori eficienţa primului şi a evita suprasolicitarea sa; şi în acest caz, maşina funcţionează strict electric, dacă bateriile sunt suficient încărcate;

  2. motorul pe benzină şi motorul electric principal (la viteze mici şi medii, când bateriile au atins o limită minimă a descărcării) - motorul pe benzină capătă rol de generator de curent electric pentru motorul electric principal; prin urmare, motorul pe benzină nu angrenează roţile motoare, acest lucru căzând tot în sarcina motorului electric;

  3. motorul pe benzină şi cele două motoare electrice (la viteze mai mari şi la acceleraţii puternice, când bateriile au atins o limită minimă a descărcării) - motorul pe benzină îşi păstrează rolul de generator, dar pune în funcţiune şi motorul electric secundar, pentru o eficienţă cât mai bună a sistemului

Prin urmare, motorul pe benzină nu are legătură directă cu roţile motoare, ci doar motoarele electrice. Aşa încât Chevrolet Volt este mai mult maşină electrică decât maşină hibrid, ideea "range extender" (în traducere, "creşterea autonomiei") rezolvând cu brio temerile privind autonomia scăzută în cazul drumurilor mai lungi.

Pe de altă parte, conform studiilor de până acum, autonomia maximă de 80 km în regim electric este suficientă pentru 80% dintre nevoile de zi cu zi ale utilizatorilor maşinilor electrice. Iar, cine vrea mai mult, se poate baza pe motorul pe benzină, aşa încât autonomia totală se cifrează la circa 500 km.

Aşadar, cu aceste date în minte, m-am urcat în Chevrolet Volt şi i-am dat drumul

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.