Ce este Nissan Juke turbo 4x4: maşină de oraş, sportivă, de teren, de fiţe?

Ştiai că, la 25.000 euro, poţi să îţi iei o maşină cu motor turbo de aproape 200 CP, cu tracţiune integrală şi cutie automată, dar şi cu un look inedit? E cel mai tare Nissan Juke din gamă. Şi ridică o mare întrebare: oare ce vrea să fie, mai exact, acest Juke turbo 4x4?

Ce este Nissan Juke turbo 4x4: maşină de oraş, sportivă, de teren, de fiţe? Ce este Nissan Juke turbo 4x4: maşină de oraş, sportivă, de teren, de fiţe?

Cum se poate caracteriza o maşină de oraş?

Trebuie să aibă dimensiuni compacte, un spaţiu suficient de bun pentru 5 pasageri, un portbagaj decent, de 200-300 de litri, să fie agilă, să fie manevrabilă şi uşor de parcat, să ofere o bună vizibilitate şi uşurinţă de utilizare a comenzilor. Cu atât mai bine dacă are cutie automată, e mai puţin stresant de condus în aglomeraţie. Şi ar mai trebui să consume moderat.

Juke-ul de top satisface suficient de bine câteva dintre caracteristicile de mai sus. E o maşină compactă, având doar 4,14 metri lungime, deci are vreo 10 cm în plus faţă de Dacia Sandero, de pildă. E puţin înăltuţă, dar nu mult, având aproape 1,6 metri, cu doar 4 cm mai mult decât Sandero.

Ampatamentul de 2,53 metri e mai redus cu vreo 5 cm faţă de Sandero, bancheta fiind suficientă pentru două persoane medii, atât ca spaţiu pentru genunchi, cât şi pentru cap. Trei persoane vor sta mai înghesuit, aşa cum se întâmplă în cazul oricărei citadine.

Portbagajul de 200 de litri e ok pentru deplasările uzuale din oraş, chiar şi când te duci să-ţi faci aprovizionarea săptămânală - deşi creatorii săi mizează pe faptul că publicul tânăr se gândeşte mai mult la discoteci şi magazinele din mall-uri decât la îndeletnicirile unei familii normale cu copii. Bancheta are spătarul rabatabil fracţionat, aşa că îţi permiţi să-ţi mai ajuţi prietenii dacă şi-au luat "plasmă" sau vreun dulăpior de la IKEA.

Din fericire, Juke 4x4 e şi uşor de parcat, dar nu pentru că ar oferi vizibilitate de invidiat în spate. Nicidecum, luneta e prea mică, specifică unui coupe, iar montanţii spate masivi, fiind greu să îi intuieşti dimensiunile la parcările în spaţii restrânse. Însă acest Juke vine standard cu o cameră pentru mersul înapoi, care rezolvă chiar şi situaţiile când nu vezi în lateral din cauza maşinii de lângă tine (obiectivul angular al camerei e de foarte mare ajutor).

Ca agilitate, Juke nu pune nici un fel de probleme, mai ales dacă foloseşti modul "inteligent" al tracţiunii integrale: All Mode 4x4i variază transmiterea cuplului nu doar între cele două punţi, ci şi între roţile punţii spate, aşa încât schimbările bruşte de direcţie sau virajele foarte strânse se realizează într-o mare siguranţă.

Dacă te cam grăbeşti, acceleraţia e promptă, iar pe frâne te poţi baza fără probleme. Cutia automată de tip CVT asigură un mare confort în conducere, chiar dacă penalizează oarecum acceleraţiile. Oricum, în oraş nu este recomandat să apeşi prea tare pedala de acceleraţie, deoarece 190 CP pot foarte rapid să te pună rău cu domnii cu chipiuri din MCV-uri.

Un mare minus, dacă ne gândim la Juke ca la o maşină de oraş, îl reprezintă consumul: motorul turbo, asociat cu transmisia integrală şi o cutie automată, papă între 13 şi 17 litri de benzină la fiecare sută de kilometri în regim urban, în funcţie de modul de condus (ECO sau SPORT). Dacă te încălzeşte cu ceva, cu tracţiune doar pe faţă şi în modul ECO, acest Juke reuşeşte să coboare până la 12 litri/100 km.

Asta înseamnă un buget cam serios alocat alimentărilor, aşa că un sistem Start&Stop standard ar fi binevenit pentru a reduce valoarea consumului urban. În rest, la drum lung, în funcţie de cât de grăbit eşti, consumul mediu variază între 9 şi 10 litri. Per total, consumul e puţin mai mare decât la un hot-hatch compact de 200 CP deoarece Juke plăteşte tribut cutiei automate şi transmisiei integrale.

Rezumând, cu excepţia consumului cam mare, Nissan Juke turbo 4x4 se pretează de minune în traficul urban. Şi totuşi, nu e o citadină în adevăratul sens al cuvântului...

Şi atunci, o fi maşină sport?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.