Citroen C-Crosser

Grupul PSA avea nevoie de un SUV. Decât să dezvolte de la zero un model propriu, a preferat asocierea cu Mitsubishi. Iată prima variantă franceză a modelului Outlander: Citroen C-Crosser.

Citroen C-Crosser Citroen C-Crosser
Citroen are o experienţă limitată în domeniul 4x4. Au existat modelele AX şi BX 4x4, C25 4x4, Berlingo XTR şi, bineînţeles, faimosul Mehari. Însă nu a existat niciodată un automobil de teren adevărat în gama constructorului francez. Conceptul C-Crosser a apărut la Salonul Auto de la Geneva din 2001, dar era un automobil cu totul diferit de varianta de serie pe care am testat-o acum.

Avem în faţă a doua versiune a modelului Outlander/ C-Crosser/ 4007. Asocierea dintre Mitsubishi şi grupul PSA a dat naştere unui SUV cu trei identităţi. Primul a fost Mitsubishi Outlander, un model deja bine încetăţenit pe piaţa românească. A venit acum rândul lui Citroen C-Crosser să se prezinte, iar în viitorul foarte apropiat, pe piaţa autohtonă îşi va face apariţia şi Peugeot 4007.

Deşi la prima vedere pare un Mitsubishi Outlander cu sigle Citroen, avem de-a face cu mai mult de atât. Citroen C-Crosser are sub capotă un motor diesel nou care face din noul venit un model foarte interesant. Spre deosebire de Outlander, care foloseşte un motor diesel de 2,0 litri şi 140 CP de origine Volkswagen, C-Crosser are sub capotă un turbodiesel de 2,2 litri şi 160 CP. Este acelaşi motor ce se regăseşte şi în ofertele Peugeot 4007 şi Land Rover Freelander.

Iar în curând va fi oferit şi de Mitsubishi pentru modelul Outlander. Acest propulsor dezvoltă 160 CP la 4.000 RPM şi 380 Nm la 2.000 RPM. Spre deosebire de motorul de doi litri de pe Outlander, noul propulsor este mai silenţios şi oferă performanţe mai bune. Motorul este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Nu există opţiune pentru o cutie de viteze automată. Astfel echipat, modelul C-Crosser devine o propunere interesantă, noul propulsor având suficient cuplu pentru a propulsa maşina cu o viteză maximă de 200 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h este efectuată în 9,9 secunde.

Cuplul este suficient de mare pentru a provoca virare indusă de cuplu la plecările mai impetuoase de pe loc în modul 2WD. Volanul trebuie ţinut ferm în acest caz. Un alt minus este prima treaptă a cutiei de viteze. Aceasta e etajată pentru plecarea de pe loc, fiind necesară apoape imediat trecerea în treapta a doua.

În rest, C-Crosser este identic din punct de vedere mecanic cu vărul Outlander. Sistemul 4x4 foloseşte acelaşi selector iDrive amplasat lângă schimbătorul de viteze. În modelul 2WD sunt angrenate doar roţile de pe puntea faţă. De fapt, interiorul este absolut identic cu cel al modelului Citroen. Doar sigla de pe volan ne atenţionează că de fapt suntem într-un model Citroen.

Citroen C-Crosser este o alternativă bună şi pentru o familie numeroasă. Modelul oferă şapte locuri prin intermediul unei minibanchete ascunse în podeaua porbagajului. Este potrivită pentru doi copii şi, deşi nu este uşor de ridicat, e bine că există.

Surprinde faptul că volanul nu poate fi ajustat decât pe înălţime, nu şi pe adâncime. Scaunele au şezutul un pic plat, dar tapiţeria de piele oferă interiorului un aer premium.
La drum, Citroen C-Crosser se dovedeşte a fi un companion plăcut. Motorul este elastic şi oferă cantităţi mari de cuplu încă de la 1.500 RPM, ceea ce face din depăşiri o joacă de copil. Direcţia oferă un feeling excelent în volan, fiind suficient de grea şi precisă.

Nu avem încă informaţii în ceea ce priveşte preţul de achiziţie pentru un Citroen C-Crosser. Ne aşteptăm însă ca preţul să fie mai mare faţă de cel al unui Mitsubishi Outlander. Diferenţa va fi data de motorul mai performant şi dotările complete oferite de Citroen.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.