Premiera  Citroen C2 - Test in RO

Are chef de pălăvrăgeală la fel ca o italiancă isterică, dar şarmul la păstrat din hexagon.

Citroen C2 - Test in RO Citroen C2 - Test in RO

Mi-a plăcut C2 Sport Chic, cel pe care l-am avut acum ceva vreme la test. O mică jucărie de 125 CP care te face să redescoperi puritatea condusului. Acum am primit cheile de la un C2 Sport Chic, identic cu cel de acum ceva vreme, doar că între timp a trecut pe la o clinică unde a primit un facelift, loc de unde s-a procopsit şi cu o cutie SensoDrive cu clapete pe volan.

Facelift-ul este discret, doar dacă eşti destul de familiarizat cu imaginea unui C2 vei descoperi că este ceva nou, prin urmare în mare doar proprietarii de C2 vor observa modificările estetice. În schimb maşinuţa are un aer proaspăt, ceea ce îi prinde bine.

Partea frontală câştigă la capitolul expresivitate prin remodelarea spoilerului, decuparea unor prize mai mari şi delimitarea cromatică a zonei proiectoarelor. Grila este încadrată de un chenar cromat, iar logo-ul Citroen este mai bine evidenţiat.

La interior mari diferenţe nu am observat, doar că totul este mai bine acum. O asamblare mai îngrijită, parcă şi o mică revizuire a materialelor. Nu am apreciat volanul o idee cam mare, şi faptul că la cei 190 cm ai mei nu mi-am găsit o poziţie ideală la volan.

Acelaşi propulsor care vine din pepiniera alergătorilor la 100 metri, un propulsor care urcă în ture extrem de lejer, livrează putere plăcut de consistent şi care mai şi bucură timpanul prin tonalitate. Am remarcat cu plăcere o revizuire a direcţiei şi în special a asistării acesteia.

Ceva mai mult feedback din partea acesteia, ceea ce dă încredere celui de la volan în cazul unui ritm ceva mai alert. Pentru sistemul de frânare nota 10, când stai cu picioarele în bare faţă parcă ai dori să nu le sprijini în portbagajul colegului de trafic din faţa ta. Ceva îmi spune că s-a aruncat o privire şi la suspensie la acest facelift pentru că oferă o idee ceva mai mult confort fără a pierde din rigoare specifică unei suspensii sport.

Iar zgomotul provenit d ela aceasta este mult mai puţin prezent la interior. Despre cutia SensoDrive nu aş prefera să vorbesc, ci doar să îmi aduc aminte de versiunea manuală cu 5 rapoarte care era extrem de imprecisă. Cutia este bună în traficul urban într-un regim relaxat. Dacă doreşti ceva atitudine ar fi bine să îţi iei gândul pentru că vei fi dezamăgit. Şi asta pentru că este o cutie mecanică pilotată electronic.

Poţi salva puţin situaţia prin a schimba manual de la padelele din spatele volanului, dar trebuie să iei în calcul un două secunde pentru fiecare schimbare. Ţinuta de drum este o plăcere. Extrem de neutră maşinuţa, cu o simpatică tendinţă de supravirare la intrarea pe viraje şi asta pentru că spatele este extrem de uşor. O plăcere maşinuţa, singurul minus ar fi lipsa unei cutii manuale care să aducă staisfacţii.

Poate consumul în regim sport sperie puţin, undeva pe la 13-14 litri şi autonomia scăzută în aceleaşi condiţii. A fost o zi plăcută de test, doar că a doua zi am descoperit iarăşi eterna şi fascinanta Românie, cineva îmi furase ştergătoarele de la C2.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.