Citroen C2R2 MAX

Am toată admiraţia şi respectul pentru piloţii de raliu, iar după ce mi s-a dat ocazia să văd la lucru un campion mondial şi o maşină de curse, admiraţia şi respectul meu au crescut exponenţial.

Citroen C2R2 MAX Citroen C2R2 MAX
Nu cred că are sens să detaliez ce înseamnă Citroen Sport, una dintre cele mai titrate case de motorsport de pe Terra. Cînd ai prilejul să păşeşti pe un tărîm unde se nasc legende şi mituri, trebuie să te simţi privilegiat şi să te bucuri cît mai intens de fiecare clipă.

Am ajuns la Citroen Sport pentru a descoperi ultimul produs, Citroen C2-R2 Max, destinat a evolua în nou-înfiinţata grupă R. Maşina a fost omologată la 1 ianuarie 2008 şi reprezintă o evoluţie a modelului C2-R2, la volanul căruia Simon Jean Joseph a cîştigat în 2007 titlul de campion mondial la categoria R2.

Principalele modificări se regăsesc la nivelul propulsorului, care oferă acum cu 5 CP mai mult, momentul maxim fiind tot de 175 Nm şi fiind furnizat la 5.500 rpm. În schimb a crescut regimul maxim de funcţionare, acesta fiind acum de 8.400 rpm, cu 800 de rotaţii peste modelul de anul trecut. Plusurile au fost obţinute prin modificarea sistemului de alimentare, a filtrului de aer, a evacuarii şi a managementului electronic.

Suspensia a fost şi ea redesenată, fiind acum complet ajustabilă, cu amortizoare spate similare celor de pe versiunea C2 Super 1600. Noile amortizoare faţă au fost proiectate atît pentru a contribui la o direcţie mai precisă, cît şi pentru a deveni mai andurante, fapt ce va fi apreciat de bugetele echipelor care vor alege C2-R2 MAX pentru a concura.

A fost modificat şi sistemul de frînare, inginerii de la Citroen Sport profitînd la maximum de specificaţiile regulamentului FIA. Sistemul de răcire a discurilor de frînă a fost optimizat şi s-a renunţat la asistarea servo, rezultînd un feedback sporit din partea pedalei.

Puntea spate permite acum setări complete, iar direcţia este asistată hidraulic. Pentru a avea un evantai complet al senzaţiilor de la volan, mai trebuie adăugat faptul că ambreiajul este monodisc ceramic acţionat mecanic, cutia secvenţială are 5 trepte, iar pe puntea faţă este montat şi un diferenţial cu alunecare limitată. Să nu uit să vă spun că maşina are doar 1.030 kg, repartiţia maselor fiind de 63% faţă şi 37% spate.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.