Citroen C4 Sedan

În urma succesului compactelor cu patru uşi pe piaţa noastră, lansarea unui C4 Sedan în România a fost un pas logic pentru cei de la Citroen.

Citroen C4 Sedan Citroen C4 Sedan

Spre deosebire de majoritatea rivalilor săi, Citroen C4 a fost disponibil încă din start doar sub formă de hatchback, cu 5 sau cu 3 uşi. În timp ce modele precum Renault Megane, Ford Focus sau Opel Astra se prezentau cu o gamă întreagă de versiuni, printre care şi Sedan sau Estate; chiar şi Cabrio, Citroen-ul s-a ţinut suprinzător de bine, şi asta numai datorită faptului că este în continuare unul dintre cele mai interesante modele din clasa compactă. Am putea spune că este frumos, futuristic, plin de tehnologie sau chiar “special”.

Totuşi, este evident că pentru a rămâne competitiv în materie de vânzări, gama Citroen C4 ar avea nevoie să se extindă ceva mai mult.
Rezultatul este C4 Sedan. O maşină surprinzător de mare pentru clasa compactă, ceea ce nu este deloc un lucru rău. În medie, o compactă cu 4 uşi are o lungime totală de circa 4 metri şi jumătate (mai mult sau mai puţin).

Ei bine, C4 Sedan măsoară aproape 4,80 metri – suficient de mult pentru a nu se face de ruşine “cap-coadă” lângă foarte multe modele din clase superioare, cum ar fi cea medie sau chiar premium.
Ampatamentul a fost şi el mărit de la 2,60 la 2,71 metri, ceea ce se reflectă în spaţiul de pe bancheta din spate şi mai ales în volumul portbagajului – care la 513 litri este mai mult decât suficient pentru întreaga familie... pentru una obişnuită, cel puţin.

Pe şosea, ţinuta de drum este neschimbată faţă de cea a hatch-ului şi ai parte practic de acelaşi comportament civilizat, confortabil pe distanţe mari şi în continuare uşor rigid pe gropi sau denivelări.
Modelul testat avea un motor turbodiesel HDi de 1,6 litri şi 110 cai putere.

A fost destul de descurcăreţ pe depăşiri, însă greutatea în plus a Sedan-ului faţă de modelul în 5 uşi se simte în cazul sprintului de la 0 la 100 km/h. Aici, cele aproximativ 100 kg în plus sunt echivalente cu circa o secundă în defavoarea acestui model.

Din punct de vedere al dotărilor, am stat destul de bine. Aer condiţionat automat, geamuri electrice, computer bord, radio cd cu mp3, cruise control, proiectoare ceaţă, 6 airbag-uri şi oglinzi electrice încălzite. Practic, minimum necesar. Jantele din aliaj de 17” sunt opţionale şi costă 511 euro.

În cazul în care aţi observat că nu am menţionat nimic referitor la aspectul noului C4 Sedan, nu pot spune decât că hatch-ul şi coupe-ul arată mai bine. Însă era inevitabil. Adăugarea unui portbagaj nu a fost un impuls “fashion”, ci unul legat strict de practicabilitate, spaţiu interior şi cifre de vânzări.



Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.