Corvette C6

GM a prezentat în Franţa noul C6 cu propulsor LS3. Nu este vorba de un joint-venture americano-francez, ci despre Corvette C6.

Corvette C6 Corvette C6

Pentru unul care nu avusese prilejul să cunoască supersportiva, ci doar o zărise ici-colo pe la semafoare, Corvette mi-a indus încă de la prima întîlnire o emoţie deosebită, o stare de nelinişte, sentimentul că îi sînt inferior, deşi nu-mi ajunge decît pînă-n talie. Priveam un atelaj care a însoţit şi a format generaţii întregi de americani; a dat titluri pieselor country şi hard rock; a primit roluri speciale în filme; a înnebunit femei pe stradă. De ce? De ce este cel mai vîndut coupe sport din lume? De ce îşi are locul în dicţionarul Webster? Ce a făcut extraordinar această maşină?

La întrebările de mai sus ne-am răspuns pe circuitul de teste de lîngă Marsilia. Întîi, bolidul s-a prezentat galant într-o parcare, apoi l-am (sau ne-a) condus spre circuitul Paul Ricard. Vizual, nu ai ce-i reproşa, “an american original coupe” europenizat doar la interior. Un interior pe care americanii au înţeles că trebuie să-l ridice la un anumit nivel, altfel nu-şi vor cuceri uşor clienţii mofturoşi de pe Bătrînul Continent. Şi încă mai au de lucru la acest capitol.

Chiar dacă plasticul, pielea fină şi suprafeţele din carbon sînt mult peste cele existente în habitaclurile altor maşini ale brandului GM, devii conştient de “exigenţa” publicului american atunci cînd închizi portiera şi faţa ei dîrdîie ca la un “văcar” Dodge. Totodată, sistemul electric de acţionare a uşilor – cu buton (exterior şi interior) – are un delay între momentul comenzii şi deschiderea efectivă a portierelor. Noi am testat un Corvette alb, cu dublă coloristică la interior: negru şi roşu. Sistemul de sunet este asigurat de Bose şi difuzează muzica prin 7 boxe.

Odată instalat în cockpit, înţelegi că orice cusur îşi pierde importanţa atunci cînd apeşi butonul Start-Stop şi hidratezi cu benzină propulsorul LS3-Small Block V8 de 6.200 cmc. Asta am făcut şi eu. Am lăsat levierul cutiei automate în poziţia “P”, apoi am dat cuvîntul celor 437 CP care bombăneau nervoşi la relanti. Un sunet grav, într-o dezlănţuire apocaliptică, amplificat cu sete pe tobele de eşapament imediat ce pişcai pedala din dreapta.

Atunci cînd urci turometrul la peste 5.900 rpm, cei 437 CP devin disponibili integral şi ai impresia că forţele întunericului au pornit pe urmele tale. Un răget infernal, ceva mai hardcore decît al unui Audi R8 şi un pic mai acut decît al unui Porsche GT3 – doi concurenţi germani care însă cer de aproape două ori mai mulţi bani pentru această senzaţie şi au, fiecare, cîte 20 CP mai puţini decît C6.
Înapoi în maşina testată!

Am adus schimbătorul cu teamă în “Drive” şi am pornit de pe loc eliberînd micronic frînele faţă, cu diametrul de 13,4 inci, şi pe cele spate (13 inci). Fantastic! Ameninţarea sonoră s-a transformat subit într-o relaxare neînchipuită în mers. Corvette 2008 poate fi condus în regim normal pînă şi de un “mămăligar” care abia şi-a ridicat carnetul de la Udrişte. Accelerată domestic, maşina se comportă ca oricare alta, excepţie făcînd caii rămaşi pe bară, care imploră în surdină o comandă fermă.




Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.