Corvette C6

Autor: Alexandru Banu acum 12 ani Test drive

Acceleraţia este incredibilă, fiind comparabilă cu a unei torpile care intră într-o curbă cu 240 km/h. În momentul bracării la viteze mari pe viraje cu grad mediu de dificultate, ESP-ul negociază aderenţa, iar comportamentul supravirator poate fi corijat din pedalier ori prin mici ajustări ale direcţiei, la care s-au modificat multe pentru a se obţine un feeling puternic, ne asigură şefii GM. Reacţiunea manevrelor tale este resimţită ideal în volan, astfel că îţi vine foarte uşor să iei decizii de îndată ce primeşti informaţii corecte de la drum.

Uşurinţa virării într-un stil decent migrează spre o replică fermă a direcţiei asistate atunci cînd ataci teritorii ultrasportive. Deşi ne trezeam de fiecare dată înşelaţi de forţa maşinii, ţipetele cauciucurilor ne asigurau că vom muşca doar cel mult din vibratoare, nu şi din parapeţi. Fără ESP şi noţiuni avansate de pilotaj, Corvette C6 poate transforma oricînd inconştienţa celui de la volan într-un dezastru. Ea este însă o maşină concepută pentru a fi condusă atît la limita bunului-simţ, cît şi mult peste această limită, în cazul avansaţilor.

Am avut ocazia să testăm suspensiile cu dublu braţ faţă-spate (îmbunătăţite –zic ei) doar o dată, pe autostrada decopertată pe o porţiune de cîteva sute de metri. Dar cine se mai arată preocupat să noteze comportamentul suspensiilor la 180 km/h? Sau la 306 km/h, viteza maximă constructivă?!? Opţional, se pot alege suspensii ajustabile electronic, în funcţie de suprafaţa de rulare.

Aceste cifre fabuloase – 437 CP, 586 Nm, 306 km/h – au fost obţinute după nenumărate modificări la motor: capacitate cilindrică mai mare cu 200 cmc, conducte de admisie mai puţin ondulate, valve de admisie şi de evacuare cu 9% mai mari ca suprafaţă (55 mm, respectiv 40,4 mm) – şi lista poate continua.

Corvette rămîne fără echivoc una dintre emblemele sportive americane. O emblemă care dăinuieşte de o jumătate de veac şi se transformă o dată la cîţiva ani, păstrînd însă esenţa unui muscle car autentic. A avea un Corvette nu înseamnă doar a-i stăpîni cei peste 400 CP, ci mult mai multe. Înseamnă, în primul rînd, că faci parte din elita cunoscătorilor care abia aşteaptă să completeze un cec de aproximativ 60.000 de euro pentru noul Corvette C6… disponibil şi la noi din toamnă.

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide