Exclusiv  Corvette C6 - test în România

Pentru Corvette C6 ai nevoie fie de un circuit fie de un oraş gol. Complet gol. Am condus supercar-ul american de 436 CP la limita dintre noapte şi zi, când Bucureştiul este mai adormit ca niciodată.

Corvette C6 - test în România Corvette C6 - test în România

În lumea fascinantă a maşinilor super-sport, americanii ocupă un loc aparte. Creaţiile lor sfidează de multe ori dorinţele nescrise sau nedeclarate ale celor pentru care o maşină sport reprezintă mult mai mult decât un mijloc de transport exclusivist, excentric şi foarte rapid.

Spun asta pentru că, dacă privim în lumea auto, cele mai performante maşini sport sunt mereu şi cele mai avansate-tehnologic produse ale mărcii în cauză. Priviţi AMG-urile lui Mercedes, orice model Porsche, Ferrari, Lamborghini sau Aston Martin. Tot ce este mai nou este automat mai bun, mai rapid, mai frumos, mai sigur şi mai echipat cu toate dotările bune şi nebune. Dar americanii nu sunt aşa. Pentru ei, o maşină super sport trebuie să fie rapidă. Cât mai rapidă. În traducere, uită toate gadget-urile lui Porsche, BMW, Mercedes sau Ferrari.

Corvette este acea maşină sport care a rămas la valorile originale cerute de lumea vitezei.
Construcţie simplă cu caroserie ultra-uşoară, cutie de viteze manuală, frâne foarte puternice, tracţiune spate şi nu în ultimul rând, o motorizare cu configuraţie V8 şi cilindree uriaşă. Uriaşă, adică, mai precis, 6.162 cmc ce produc o putere maximă de 436 CP şi un cuplu motor maxim de 586 Nm. Standard, Corvette C6 vine echipat cu o cutie de viteze manuală, cu şase rapoarte, dar este disponibilă opţional şi o transmisie automată tot cu şase rapoarte, ce este mult mai recomandată dacă maşina este folosită preponderent în oraş.

Cutia manuală este destul de greoaie în selectarea treptelor, ambreiajul are o pedală ce necesită forţă pentru a fi apăsată corespunzător iar direcţia nu este nici ea cea mai bună soluţie pentru oraş. Dar, dacă priveşti Corvette ca maşina ce este de fapt şi anume supercar-ul pe care ţi-l cumperi doar pentru distracţia personală, C6 îţi oferă unele din cele mai tari senzaţii pe care le vei trăi vreodată într-o maşină.
Deşi modelul 2008 a fost îmbunătăţit la nivel de detalii şi materiale, în interiorul totul este mai degrabă spartan. Nu ai la dispoziţie foarte mult loc, scaunele nu sunt atât de senzaţionale pe cât te-ai fi aşteptat şi plasticul cam scârţâie prin jurul tău imediat ce dai de denivelări.

Dar. Uită toate aceste considerente. Uită chiar şi faptul că maşina este foarte joasă şi nu ai unde să o parchezi pentru că este şi foarte lată. Uită chiar şi faptul că dacă te străduieşti puţin pe pedala de acceleraţie prin oraş, consumul mediu nu va coborî sub 35 litri pentru 100 km parcurşi. Uită tot şi accelerează. Din Raiul motoarelor, direct pe Pământ, sub capota lui C6, propulsorul V8 aspirat sună fabulos şi are la fel de multă putere ca un submarin nuclear. Doar primele trei trepte sunt foarte scurte şi trebuie să înveţi bine maşina pentru a pleca în forţă şi a reuşi să atingi 100 km/h cu start de pe loc în timpul de 4.5 secunde declarat de constructor.

Va trebui să înveţi chiar să şi contrabrachezi cu o singură mână deoarece, în primele trei trepte, dacă accelerezi puternic, cu tot ESP-ul din lume, spatele glisează după fiecare schimbare de treaptă. Simţi imediat pericolul şi schimbi treapta a şasea de frică la propriu direct din treapta a treia undeva la 140 km/h. Stai liniştit. Chiar şi în viteza a şasea motorul trage fenomenal şi poţi merge liniştit aşa până la 306 km/h, viteza maximă. De fapt, motorul este atât de elastic încât în treapta a şasea, la 60 km/h rulezi cu 900 rpm şi de aici dacă accelerezi maşina porneşte încet-încet către viteza maximă. Şi încă odată, Dumnezeule, cum poate să sune fiara.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.