Dynamic-san: Mazda CX-5 2.0i 4WD AT

Noul SUV Mazda CX-5 dă buzna şi la noi, fiind îndreptat în primul rând spre cei care pun accentul pe dinamism. Are şanse Mazda CX-5 să devină o referinţă în segmentul său? Ne răspunde versiunea de top, cu motor pe benzină, tracţiune integrală şi cutie automată.

Dynamic-san: Mazda CX-5 2.0i 4WD AT Dynamic-san: Mazda CX-5 2.0i 4WD AT

Iniţial, credeam că noua Mazda CX-5 e un SUV foarte compact, dar prima întâlnire reală cu maşina m-a făcut să-mi dau seama că greşesc: CX-5 e un SUV compact destul de generos ca dimensiuni, fiind cu doar 12 cm mai scurt decât Mazda CX-7 - diferenţă care nu prea se observă, dacă pui maşinile alături. Dimpotrivă, Mazda CX-7 pare un CX-5 mai matur şi mai practic, datorită lunetei mai puţin înclinate.

Mazda CX-5 se numara printre cele mai aratoase SUV-uri compacte de pe piata

Mazda CX-5 mă surprinde şi prin "tupeul" designerilor, care mi se pare că au făcut o treabă mai bună decât designerii bavarezi în ce priveşte muchiile şi alternanţa suprafeţelor, aşa încât jocurile de umbre şi lumini de pe suprafaţa caroseriei lui CX-5 sunt foarte interesante.

Remarcabilă partea frontală, noua imagine de marcă impunând respect imediat printr-o agresivitate discretă, unde grila masivă îi conferă maşinii mult nerv. Prin contradicţie, spatele pare prea feminin şi cuminte, cele două perechi de evacuări arătând prea timid faţă de aşteptările pe care le ridică restul maşinii.

Mazda CX-5 imbina in designul sau agresivitatea, tineretea, eleganta is individualismul

Însă cel mai mult contează faptul că Mazda CX-5 inspiră individualism în peisajul foarte aglomerat al SUV-urilor compacte. Ba chiar pot spune că îşi cam depăşeşte rivalii pretenţioşi premium, intrând într-o luptă foarte strânsă pentru titlul de "Miss" al segmentului (cel de mister a fost deja adjudecat de Range Rover Evoque...).

Încă un lucru aş mai menţiona: dinamismul pe care îl respiră Mazda CX-5 ne arată că maşina este genul de SUV de şosea, deci gândit mai puţin pentru ieşiri în afara asfaltului. Lucru la care o să revin în pagina dedicată dinamicii maşinii.

Deocamdată, să vedem pe pagina următoare cum se prezintă Mazda CX-5 la interior

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.